Alliemaal
29-10-2012, 22:17
De resterende investeringsruimte in Infrastructuurfonds en Deltafonds tot 2028 kan inde komende kabinetsperiode voor 80 procent worden bestemd voor nieuwe projecten.
•
Projecten met een gunstige maatschappelijke baten/kostenverhouding voeren wevolgens plan uit. Dit geldt onder meer voor de aanleg van de Blankenburgtunnel.Knelpunten in het aansluitende wegennet worden gelijktijdig aangepakt. Debesluitvorming over de verbreding van de Ring Utrecht (2 x 7 rijstroken) wordtafgerond.
•
Er komt geen kilometerheffing. In plaats daarvan zetten we het programma BeterBenutten door dat een bijdrage levert aan het verminderen van files.
•
Om de beschikbare middelen optimaal te gebruiken en ondernemerschap en innovatiete bevorderen zetten we in op publiek-private samenwerking bij de aanleg vaninfrastructuur.
•
Het Eurovignet wordt verder toegespitst op schonere vrachtwagens. Eventuelegeraamde meeropbrengsten komen ter beschikking voor investeringen in weg-infrastructuur.
•
De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieu-overwegingen afgeschaft.
•
Vanaf 2016 wordt met gebruikmaking van bestaande budgetten het Europeesspoorbeveiligingssysteem (ERTMS) gefaseerd ingevoerd. Om het aantaloverwegincidenten te verminderen komt er een verbeterprogramma.
•
In het kader van de op te stellen lange termijn agenda spoor analyseren we organisatieen ordening op het spoor. Op basis van de uitkomsten volgen eventueel aanpassingen.
•
De onderhandse gunning aan de NS van het vervoer op het hoofdrailnet voor de
http://wwwxxxxxibd.com/doc/111454263/Rege-Er-Akko-Ord
•
Projecten met een gunstige maatschappelijke baten/kostenverhouding voeren wevolgens plan uit. Dit geldt onder meer voor de aanleg van de Blankenburgtunnel.Knelpunten in het aansluitende wegennet worden gelijktijdig aangepakt. Debesluitvorming over de verbreding van de Ring Utrecht (2 x 7 rijstroken) wordtafgerond.
•
Er komt geen kilometerheffing. In plaats daarvan zetten we het programma BeterBenutten door dat een bijdrage levert aan het verminderen van files.
•
Om de beschikbare middelen optimaal te gebruiken en ondernemerschap en innovatiete bevorderen zetten we in op publiek-private samenwerking bij de aanleg vaninfrastructuur.
•
Het Eurovignet wordt verder toegespitst op schonere vrachtwagens. Eventuelegeraamde meeropbrengsten komen ter beschikking voor investeringen in weg-infrastructuur.
•
De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieu-overwegingen afgeschaft.
•
Vanaf 2016 wordt met gebruikmaking van bestaande budgetten het Europeesspoorbeveiligingssysteem (ERTMS) gefaseerd ingevoerd. Om het aantaloverwegincidenten te verminderen komt er een verbeterprogramma.
•
In het kader van de op te stellen lange termijn agenda spoor analyseren we organisatieen ordening op het spoor. Op basis van de uitkomsten volgen eventueel aanpassingen.
•
De onderhandse gunning aan de NS van het vervoer op het hoofdrailnet voor de
http://wwwxxxxxibd.com/doc/111454263/Rege-Er-Akko-Ord