Bekijk volle/desktop versie : Bruiloft



Pagina's : [1] 2 3

27-03-2002, 10:37
Wie is van plan om zijn/haar bruiloft te vieren volgens de regels van onze profeet Mohamed (saw) ? Zoals i.pv. muziek anasheed, geen negaffa (voor de dames) enz. enz. Graag reacties!!

27-03-2002, 10:48


Salaam Wa alikom
dat wil ik graag doen inshalaah
dat is de soenna van Onze Profeet salla Allahoe 3alihi wa salam
Salaam Wa alikom

27-03-2002, 10:54
Salaam oe 3alaikoem,

Ik heb een nicht die vorige week is getrouwd en ze heeft het zo gedaan,
Het was prachtig, ze had een anasheed band gehuurd en die was echt goed. Ze heeft ook geen foto's gemaakt, maar was wel zonde, ze zag er echt leuk uit. Ik raad iedereen om, het zo te doen als ik wist dat het zo kon zijn dan had ik het ook gedaan, ik dacht iedereen wilt dansen en dergelijke dingen dus heb ik het toen anders gedaan, maar als ik het opnieuw kon doen dan had ik het zeker gedaan.

Een zuster.

09-05-2002, 21:42
asalaam aleikoem,
ik wil het inscha-alah ook zo willen doen. ik wil een anacheedband en in plaats van een trouwjurk draag ik dan een hele mooie marokaanse jurk. want een trouwjurk mag namelijk ook niet want je doet de westerse cultuur dan na.
en geen trouwringen wel een xxxxxx want dat mag wel als je alleen maar met vrouwen bent en dat is natuurlijk zo.
geen foto's maar wel een videoband want dat mag namelijk wel. wnat daar bewegen de mensen niet zoals op foto's.
inscha-alah en ik hoop dat alle moslimmeisjes dit willen inscha-alah.
asalaam aleikoem.
ps weet je wat ook heel leuk is dat is om een dagje voor de mannen te doen en dat met hadith door de imam van de moskee in je buurt te halen en hem dan elhadith te laten geven aan de mannen die aanwezig zijn. en de dag erna voor de vrouwen en dan wat ik hierboven heb beschreven dus anacheed
asalaam aleikoem ik hoop dat ik jullie goeie ideen heb gegeven
groetjes jullie zuster fie dien
.

10-05-2002, 17:31


salaam

Hoewel ik nog niet denk aan trouwen, wil ik injallah later mijn trouwfeest op een islamitisch wijze doen.

Maar eerst wil ik afstuderen, rijbewijs, verder studeren, goeie job en dan trouwen. Dus het is nog een lange weg

wa salaam

10-05-2002, 19:33
muziek mag echt wel op een trouwfeest
echtwaar vraag maar aan de cyber imam
en als ik ga trouwen doe ik dat met als er op
en er aan

22-01-2004, 12:03
Eselem o3alaikom wr wb

Zeg niet zomaar dingen over de Islaam zonder kennis daarover te hebben. Kom met bewijzen (daliel). En neem niet zomaar iets aan zonder daliel. Dat is echt gevaarlijk.
Ik ken genoeg broeders die een bruiloft hebben gegeven op Islamitiesche wijzen. En geloof me denk je dat je een bruiloft gaat geven op de niet juiste wijze dus met toeters en bellen dat het gezellig is en je gelukkig wordt? Wallahie je gaat er alleen maar spijt van krijgen. Jij wordt er verantwoordelijk voor gezet, zoveel mensen het verkeerde laten horen.

We eselem o3alaikom wr wb

22-01-2004, 12:04
Vraag:
Wat ik graag zou willen weten, is hoe een Islamitisch bruiloft tot in de diepste puntjes percies in elkaar zit?

Vraag ontvangen op 9 september 2003

Antwoord:

In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige

Wil men een bruiloft op Islamitische wijze houden, dan moet men ver blijven van alle zaken die Islamitisch verboden zijn en waar helaas veel mensen zich niet druk om maken.

Tot deze verboden zaken behoren:

- Het gaan naar een mannelijke haarstylist, om het haar bij hem te laten bewerken of naar een vrouwelijke kapster die de vrouw opmaakt op een verboden wijze, zoals het verdunnen van de wenkbrauwen door deze te epileren (Nams), het tatoeëren van lichaamsdelen (Washm), het invlechten van nephaar (of het natuurlijke haar afkomstig van iemand anders) en nog meer van zulke verboden zaken. Want de Profeet heeft de Naamisah (de vrouw die de wenkbrauwen voor anderen epileert), de Moetanamisah (de vrouw die haar wenkbrouwen laat epileren), de Waasilah (de vrouw die bij anderen nephaar of het haar dat afkomstig is van een ander invlecht) en de Moestawsilah (de vrouw die dit soort haar bij haar laat invlechten) vervloekt.

- Het imiteren van niet-moslims in hun klederdracht: immers de bruidskleren zijn vaak (zo gemaakt) dat zij het lichaam van de vrouw accentueren en veel van haar fitnahdelen (lichaamsdelen die seksuele gevoelens oproepen) onthullen, omdat door deze kleren het lichaam halfbloot blijft; om maar niet te spreken over de geldverspilling die daarmee gepaard gaat. God behoede.

Voor wat betreft mannen

- Het scheren van de baarden op de avond van het huwelijk, met als excuus dat zij zich daarmee opmaken, terwijl dit Islamitisch haraam (verboden) is. Hetzelfde geldt voor het dragen van kleren die onder de enkels zakken

Hieronder volgt een opsomming van enkele zaken die verboden zijn voor zowel vrouwen als mannen en die vermeden moeten worden:
1. Het zich door elkaar mengen van mannen en vrouwen in één en dezelfde ruimte tijdens de feestelijkheden en wat tijdens zo een gemengd feest plaatsvindt, zoals mannen die vrouwen een hand geven en met elkaar dansen, want dit is allemaal haraam (verboden) en zeer gevaarlijk.

2. Het maken van foto’s, ongeacht of dit nu slechts tussen de mannen onderling of tussen de vrouwen onderling gebeurt.
3. Het drinken van al-Khamr (bedwelmende dranken) en het eten van varkensvlees.
4. Het betreden van de vrouwenruimte door de bruidgom om zijn bruid op te halen.
5.
Het dragen van strakke, onthullende en korte kleding door de vrouwen onderling. Laat staan als ze dat doen waar ook mannen aanwezig zijn.

6.
De overdrijving in de uitgaven, de verspilling, de (verschillende) vormen van spilzucht en verdorvenheid tijdens het huwelijksfeest. Dit allemaal verspilt al-Barakah (de zegening).

7. Het dragen van een trouwring door de bruid en de bruidgom, als imitatie van de niet-moslims, met het (bij)geloof dat de trouwring de liefde versterkt tussen de echtgenoten

Tot slot:
De echtgenoten dienen te weten dat hoe meer de Islamitische voorschriften tijdens het huwelijksfeest in acht worden genomen hoe meer gezegend, liefdevol en probleemloos het huwelijksleven wordt. Als het huwelijksleven vanaf het begin aan gebouwd is op de Moenkaraat (door de Islam verworpen zaken) en het overtreden van het Bevel van Allah, dan moet men niet op succes rekenen. Er zijn heel veel huwelijksgevallen waarin het Bevel van Allah werd overtreden en die uiteindelijk op een mislukking zijn uitgelopen. Vreest dus allen Allah tijdens het huwelijksfeest en houdt het ver van de verboden, opdat Allah het (huwelijk) voor jullie zal zegenen. Wij vragen Allah om jouw huwelijk met jouw echtgenoot te laten slagen. En zegeningen zij met onze Profeet Mohammed. Wal-lahoe Aclam (En Allah weet het het beste).

Dit gedeelte van het antwoord is gebaseerd op een Fatwah van Sheich Mohammed Saalih al-Munajjid

Onderstaande gedeelte is gehaald uit een fatwa van Sheich cAbdelcaziz Bin Baaz
…Tijdens huwelijksfeesten is het toegestaan op een bepaalde tijdstip in de avond op de Doeff te slaan en gewone liedjes te zingen, die niet tot een verbod uitnodigen of een verbod prijzen; dit is slechts toegestaan voor vrouwen om zodoende het huwelijk aan te kondigen en daarmee onderscheid te maken tussen het huwelijk en Sifaah (ontucht). Dit staat in de authentieke Soennah van de Profeet.

Het slaan op de Tabl (drum) tijdens het bruiloft is echter niet toegestaan - men dient zich tot de doeff te beperken. Het is niet toegestaan tijdens de aankondiging van het huwelijk luidsprekers te gebruiken om de gewone liedjes te zingen, vanwege de grote fitnah, de fatale gevolgen en de last die dat de moslims bezorgt. Tevens is het niet toegestaan om dat voor een lange tijd te doen –men dient zich te beperken tot de nodige minimum tijd waarmee het huwelijk aangekondigd kan worden-, omdat dit leidt tot het verspillen van de Fadjr-gebed en het zich verslapen, zodat dit gebed niet op de daarvoor bedoelde tijd kan worden verricht, hetgeen een van de grootste verboden is en hetgeen tot de handelingen van de Moenaafiqoen (hypocrieten) behoort.



Sheich Fawaz Jneid

22-01-2004, 12:58

Citaat:
Origineel gepost door soennia
Wie is van plan om zijn/haar bruiloft te vieren volgens de regels van onze profeet Mohamed (saw) ? Zoals i.pv. muziek anasheed, geen neggafa (voor de dames) enz. enz. Graag reacties!!
Assalaamoe alaikoem wr wbr,

zuster mag ik vragen waarom geen negaffa? negaffa immiteerd geen westerse kleding, ze maakt je op en doet je haren ( liever dan naar de kapster buitenhuis) en kleed je aan met niet westerse kleding op een niet westerse manier????

wil je me dit uitleggen insha allah.

wasalaam

22-01-2004, 15:17
a salam oealaikom

mocht ik ook inschallah ooit trouwen zou ik heeeeeel graag een islamitische bruiloft willen geven dat is veel beter dan dat keiharde muziek ( dat je zowat doof wordt) en al dat gedans enzo...

salaam,

22-01-2004, 16:12
Salaam Aleukum,

De bruidegom mag dus ook niet naast de bruid zitten? Je ziet dat tegenwoordig heel veel. Dat bruid en bruidegom samen in de zaal zitten, omdat ze het gezamelijk doen. Als ik Inscha Allah ga trouwen, wil ik dat zo eigenlijk ook doen.
Mag de bruid wel gekapt worden? Of beter gezegd, moet ze wel/geen hoofddoek op?
Het lijkt mij van niet, omdat ze tussen vrouwen zit.
Met bruidsjurken, als ze gesloten zijn (je ziet dus geen bloot) mag dat dan wel of helemaal niet? Omdat het geen islamitische kledingdracht is?

Kan iemand me hiermee helpen?

Wa salaam,

22-01-2004, 16:14
Asalaam mo3leikom wa Rahmatullah wa Ta3ala wa Barakatuh

Liever Allah's wil en een gezegend huwelijk, dan de wil van sommige mensen en een ongezegend huwelijk, astagfiroe Allah

Wasalaam mo3leikom wa Rahmatullah wa Ta3ala wa Barakatuh

16-10-2007, 13:34


en trouwringen?

16-10-2007, 16:04
Ik zou alleen een etentje houden voor mijn en zijn familie Insha'Allah! De mannen in de moskee die een gebed verrichten. Vragen om zijn steun en geduld enz. Waarnaar ze daar zullen eten. De vrouwen bij mijn ouderlijke huis waarnaar hij mij Insha'Allah in de avond zal ophalen en samen met hem naar huis ga

Dat is hoe ik het wil Insha'Allah!

Ma3a Salama,

16-10-2007, 16:15
Waarom mogen foto's niet. Het zijn toch geen beelden (in de zin van beeldhouwen...dus dat je ze zou kunnen gaan aanbidden)

Weet iemand dit met daliel...of is het misschien wel toegestaan?

Alvast bedankt!

Voor de rest zou ik idd alles gescheiden doen...goed eten laten serveren...anasheed en geen nephaar eea

Pagina's : [1] 2 3