Bekijk volle/desktop versie : bevallen in Amsterdam ziekenhuis, geen medische indicatie



Pagina's : [1] 2

28-10-2012, 15:39
Salaam dames,

Ik heb dringend jullie advies nodig.

Ik ben nu 38 weken zwanger en wil eigenlijk niet thuis bevallen. Nu ben ik naar een informatiebijeenkomst geweest in het Sint Lucas Ziekenhuis maar ik kreeg daar te horen dat je 3 uur na de bevalling, als alles uiteraard goed is gegaan, je weer naar huis moet. Als de bevalling overdag is dan lijkt me dit geen probleem maar ik zie mezelf niet midden in de nacht vertrekken naar huis.

Geldt de drie-uur-regel overal als je geen medische urgentie hebt? Ik ben aanvullend verzekerd en een ziekenhuisbevalling wordt volledig vergoedt dus ik wil wel graag weten of er binnen amsterdam een andere plek is om te bevallen waar je wel op je gemak kunt uitrusten.

Graag hoor ik jullie ervaringen.

groetjes,

28-10-2012, 15:58


Geen idee
Is het anders mogelijk om na de bevalling door te gaan naar een kraamhotel? (zit meestal vast aan het ziekenhuis)

28-10-2012, 16:20
Salaam zwanger2012

Daar zat ik ook aan te denken, maar ik wil eigenlijk wel na de bevalling naar huis. 3 uurtjes lijkt me alleen zo weinig.

28-10-2012, 16:24
Ik ken de regeling ook en ben in de nacht om 1:30 uur bevallen en mocht gewoon blijven slapen tot de volgende ochtend hoor.

28-10-2012, 16:45


Ze domen niet heel moeilijk hoor. Je mag best even rusten. Het Andreas is volgens mij het meest relaxe ziekenhuis in Amsterdam want zij hebben echt een geboortecentrum. Maar meestal word je wel met rust gelaten hoor. Sowieso sta je na je be welling stijf van de adrenaline dus dan wil je meestal toch niet slapen. Leg thuis gewoon alles klaar dan kan je meteen je bed in als je thuis bent. In het ziekenhuis wachten ze altijd tot je hebt geplast en gedoucht. Dan pas mag je naar huis

28-10-2012, 16:56
salaam meiden, bedankt voor jullie reacties!

Ik had afgelopen vrijdag tijdens de rondleiding een beetje het gevoel dat je na die drie uur het ziekenhuis uit wordt gejaagd. Ik was behoorlijk onder de indruk van de kamers. Heel huiselijk en warm. Maar toen ik dus hoorde van die drie-uur-regel had ik wel zoiets van hmmm. wat als ik me moe voel dan wil ik toch gewoon kunnen slapen. Het is mijn eerste zwangerschap dus ik weet ook helemaal niet hoe ik zal reageren en of ik inderdaad stijf sta van de adrenaline. Thuis ligt hamdolilah alles al klaar. ik ben een beetje een controlfreak.

28-10-2012, 20:37
Ze doen niet moeilijk, je mag dan blijven slapen. Volgende ochtend moet je eruit.

28-10-2012, 21:05
Ik ben in de lucas bevallen van mijn eerste en ben medisch was om 03:37 bevallen en om 05:00 uur gewoon thuis.


30-10-2012, 08:28
Ik zou naar slotervaart gaan,daar zijn ze heel goed en vriendelijk en hoor veel positieve verhalen.bij lucas wordt je in de meeste gevallen op straat gezet.me schoonzus om 5 uur in de ochtend,me vriendin om 3 uur snachts.gewoon 3 uur na de bevalling.komt ook omdat het daar erg druk is.

30-10-2012, 17:30
Sorry hoor maar ik snap niet hoe ze een pas bevallen vrouw gewoon weer naar huis sturen

In België is dat niet zo je blijft gewoon enkele dagen in het ziekenhuis. Wat als je plots duizelig wordt of ziek

30-10-2012, 19:54

Citaat door _Lelie__:
Sorry hoor maar ik snap niet hoe ze een pas bevallen vrouw gewoon weer naar huis sturen

In België is dat niet zo je blijft gewoon enkele dagen in het ziekenhuis. Wat als je plots duizelig wordt of ziek
Uhm, je bent niet ziek en je hebt geen operatie, dus je gaat naar huis. Het is geen cafetaria. In andere landen baren vrouwen kinderen noodgedwongen thuis, dus als wij hier na drie uur naar huis moeten, is dat geen ramp.

30-10-2012, 20:30
bij drukte is het zo dat ze strikter met de drie uur regel omgaan. Als er geen complicaties zijn opgetreden bij de bevalling en het verder goed gaat met moeder en kind, dan kun je gewoon naar huis. Als je toch langer wilt verblijven na de bevalling dan is een geboortehotel iets wat beter bij je zal passen. daar kun je een aantal dagen verblijven.

Sterkte en succes met de zwangerschap toegewenst.

30-10-2012, 20:38


ik wou dat ik niet in het ziekenhuis hoefde te bevallen, ik haat ziekenhuis bedden, god mag weten wie d'r allemaal in heeft gelegen.
Ik zou juist blij zijn dat je zo snel naar huis mag of zelfs thuis mag bevallen.

30-10-2012, 20:55
dat klopt, we zien de afgelopen jaren steeds meer dat vrouwen er zelf voor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen, omdat dat een prettiger gevoel geeft. Echter de vrouwen die uiteindelijk toch thuis bevallen zijn, omdat het snel is gegaan bijvoorbeeld, zijn daar achteraf heel blij om. Je bent in je vertrouwde omgeving, hoeft niet naar buiten etc.

Al met al ieder zijn keuze.

01-11-2012, 10:46
slotervaart raad ik je af is een commercieel ziekenhuis tuurlijk willen ze dan dat je langer blijft. werd daar opgejaagd en vast gehouden omdat ik volgens hun te vroeg zou bevallen met 32 weken wat onzin was ben weg gegaan uiteindelijk in het lucas bevallen 10.09 in de ochtend hmdl was daar al dag van te voren was perfect en fijn ziekenhuis ben uiteindelijk 15.00 na huis gegaan en als er niks aan de hand is en je hebt geplast dan mag je gewoon na huis. 3ad ik had een medischindicatie hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging alles was oke na controle dus mocht na huis. Wat ik wel weet al ben je aanvullend verzekerd als je niet medischebevalling hebt moet je eigenbijdragen betalen van 400 euro is het nu als ik het goed heb.

Pagina's : [1] 2