Bekijk volle/desktop versie : Offerkoe doodt islamitische slager



Pagina's : [1] 2

28-10-2012, 07:52
Een koe in doodsangst heeft in de Gazastrook een slager gedood die het dier voor het Offerfeest wilde slachten. Dat heeft een woordvoerder van de gezondheidsdiensten zaterdag gezegd.

Veel gezinnen in Gaza sparen het hele jaar om tijdens het Offerfeest een deel van een koe of een schaap te kunnen betalen. Vaak worden de dieren thuis op amateuristische wijze geslacht, wat niet zelden leidt tot ongelukken en verwondingen.

Zo zouden zaterdag nog eens 150 mensen gewond zijn geraakt door dieren die hun slagers of omstanders aanvielen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3338488/2012/10/27/Offerkoe-doodt-islamitische-slager.dhtml

28-10-2012, 17:47


en daarom mag het dier het mes niet zien, integendeel tot die meneer op de foto die doodleuk voor de koe een mes loopt te slijpen, je moet begrijpen dat dat stress veroorzaakt onder de dieren.


29-10-2012, 09:31
...als zij het op de manier doen zoals de sunnah het voorschrijft zullen deze taferelen niet voorkomen.... maar doodleuk mes slijpen, bloed en ingewanden verspreid overal.. tja ik zou ook gek worden hahaha



29-10-2012, 09:44

Citaat door Spartacuss:
en daarom mag het dier het mes niet zien, integendeel tot die meneer op de foto die doodleuk voor de koe een mes loopt te slijpen, je moet begrijpen dat dat stress veroorzaakt onder de dieren.

Citaat door supersoesje:
...als zij het op de manier doen zoals de sunnah het voorschrijft zullen deze taferelen niet voorkomen.... maar doodleuk mes slijpen, bloed en ingewanden verspreid overal.. tja ik zou ook gek worden hahaha
Tja, in de praktijk blijkt die theorie maar zelden te worden gevolgd...

Tijd voor meer controle, zolang het verdoofd slachten nog niet verplicht is.

Het Islamitisch geslachtte vlees zal in prijs gaan stijgen als men wil dat het echt hallal geslacht wordt en echt hallal vlees is (dus geen bio-industrie vlees zoals hier overwegend het geval is).


29-10-2012, 09:54



Citaat door Tokkie:
verdoofd slachten ..

lees het artikel nog eens seal...
je wil je cliches zou graag posten dat je niet eens meer leest waar het over gaat.. sukkel
Ik heb het inderdaad over controle hier, omdat er hier net zo goed niet volgens die regels geslacht wordt, maarja, iets verder denken dan je neusje lang is, is de Toens niet gegeven he.

29-10-2012, 10:24

Citaat door Anti_jou:
Als je een koe niet eens kan doden hoe wil je vijand te lijf gaan dan
Ik denk dat je koeien onderschat, je hebt het wel over een kilo of 500(of meer).

29-10-2012, 10:31

Citaat door Anti_jou:
[QUOTE=corrie2;110932149]Ik denk dat je koeien onderschat, je hebt het wel over een kilo of 500(of meer).[/QUOTE]

Serieus
Heb je nog nooit een koe gezien ofzo?

29-10-2012, 10:31

Citaat door corrie2:
Ik denk dat je koeien onderschat, je hebt het wel over een kilo of 500(of meer).
En ze kunnen flink trappen, je dooddrukken met hun gewicht, of de kop eens flink omhoog gooien, daar houd je ook wel een gebroken kaak aan over als je er met je hoofd boven hangt. En als ze de hoorns nog hebben kun je helemaal je lol op.

Weten de meesten eigenlijk wel hoe groot en sterk een koe is?

29-10-2012, 10:34

Citaat door Seal97:
En ze kunnen flink trappen, je dooddrukken met hun gewicht, of de kop eens flink omhoog gooien, daar houd je ook wel een gebroken kaak aan over als je er met je hoofd boven hangt. En als ze de hoorns nog hebben kun je helemaal je lol op.

Weten de meesten eigenlijk wel hoe groot en sterk een koe is?
En ze trappen niet eens alleen naar achteren, ook naast zich kunnen ze goed raak schoppen, de grote reden waarom melkstallen van die stangen hebben waar je achter moet blijven.

Een koe in paniek, daar blijf ik niet voor staan, dan maak ik dat ik ergens kom waar zij niet kan komen, als me dat nog lukt natuurlijk, want ze zijn verdacht snel, sneller dan welk mens dan ook.

29-10-2012, 10:39

Citaat door corrie2:
En ze trappen niet eens alleen naar achteren, ook naast zich kunnen ze goed raak schoppen, de grote reden waarom melkstallen van die stangen hebben waar je achter moet blijven.
Ja, dat kunnen ze zeker en die hoeven zijn niet bepaald klein.


Citaat door corrie2:

Een koe in paniek, daar blijf ik niet voor staan, dan maak ik dat ik ergens kom waar zij niet kan komen, als me dat nog lukt natuurlijk, want ze zijn verdacht snel, sneller dan welk mens dan ook.
En ze kunnen nog flink springen ook nog. Dan wil je inderdaad niet tussen koe en iets anders staan.

29-10-2012, 10:49
De koe heeft gevochten voor haar leven en gewonnen, persoonlijk vind ik het wat onsportief om het beestje nu nog te doden, ze heeft een mooi stukje wei met sappig gras verdiend..

29-10-2012, 10:55

Citaat door Vermivorous:
Nu ga je een beetje overdrijven.... Een koe komt ergens in de buurt van de 25 km per uur. de meeste mensen rennen harder dan dat
Ik bedoel met snel niet perse het rennen, maar het reageren. Ze kunnen echt heel snel schoppen bv.
En ze gaan iets over de 25 km per uur heen, het is niet zo dat de meeste mensen dat ook kunnen, onze topsnelheid staat op een km of 30 en gaat over getrainde renners, niet over mensen die niet getraind zijn.

29-10-2012, 11:10



Citaat door Lucius:
Een koe in doodsangst heeft in de Gazastrook een slager gedood die het dier voor het Offerfeest wilde slachten. Dat heeft een woordvoerder van de gezondheidsdiensten zaterdag gezegd.

Veel gezinnen in Gaza sparen het hele jaar om tijdens het Offerfeest een deel van een koe of een schaap te kunnen betalen. Vaak worden de dieren thuis op amateuristische wijze geslacht, wat niet zelden leidt tot ongelukken en verwondingen.

Zo zouden zaterdag nog eens 150 mensen gewond zijn geraakt door dieren die hun slagers of omstanders aanvielen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3338488/2012/10/27/Offerkoe-doodt-islamitische-slager.dhtml
Ja als je zo voor een dier gaat staan, kan je een reactie verwachten ja . Dier mag het mes niet zien. Mag niet eens merken dat hij geslacht gaat worden.

29-10-2012, 11:16

Citaat door Vermivorous:
Want koeien leren natuurlijk al op de basisschool waar die messen voor dienen.
Jij bent blijkbaar niet naar school geweest

29-10-2012, 13:41

Citaat door deVerdeler:


Ja als je zo voor een dier gaat staan, kan je een reactie verwachten ja . Dier mag het mes niet zien. Mag niet eens merken dat hij geslacht gaat worden.
Alsof een dier een mes kan onderscheiden als dodelijk wapen. Een koe weet niet eens wat een mes is.

Pagina's : [1] 2