Bekijk volle/desktop versie : Salam broeders en zusters HELP!



27-10-2012, 12:36
[inshallah gaat et goed met jullie allemaal, en ik wens jullie trouwens nog een fijne offerfeest...


Ik heb een praktiserende vriendin Mashallah, en de vorige keer kwam er een dame naar haar toe die niet moslim is en haar vertelde dat ze wat slechts over haar had gedroomd en deze nacht heb ik ook wat slechts gedroomd...over deze dame. ik wil jullie vragen of et de shaitan is of of het wat ergs kan betekenen..en of ik het aan haar moet zeggen of moet ik het vergeten wat de profeet Mohamed(vzmh) heeft gezegd diegene die zn droom vergeet daarmee zal niks gebeuren(met de droom zeg maar)


wa alaikoem salam]

27-10-2012, 14:08



Citaat door Rahadimanayda:
[inshallah gaat et goed met jullie allemaal, en ik wens jullie trouwens nog een fijne offerfeest...


Ik heb een praktiserende vriendin Mashallah, en de vorige keer kwam er een dame naar haar toe die niet moslim is en haar vertelde dat ze wat slechts over haar had gedroomd en deze nacht heb ik ook wat slechts gedroomd...over deze dame. ik wil jullie vragen of et de shaitan is of of het wat ergs kan betekenen..en of ik het aan haar moet zeggen of moet ik het vergeten wat de profeet Mohamed(vzmh) heeft gezegd diegene die zn droom vergeet daarmee zal niks gebeuren(met de droom zeg maar)


wa alaikoem salam]
Salamo 3alykom beste zuster,

Waarvan ik op de hoogte ben (wa allahoe a3lam) en wat ik heb geleerd is dat er 3 soorten dromen zijn:
- 7olm ra7maani (droom van Allah)
- 7olm nafsaani (een droom vanuit de persoon zelf)
- 7olm shaytaani (afkomstig van de shaytaan la3anahoe Allah en meestal onrust veroorzaakt)

Deze 3 soorten a7laam vergen echter een uitgebreide correcte uitleg.
Wellicht kun je je hier in verdiepen insha allah.

Als ik jou was zou ik de droom noch aan de desbetreffende zuster vertellen, noch aan iemand anders.

Dit, omdat Abi Qatada verhaalde dat hij ziek werd als hij droomde, totdat hij de profeet salla allahoe 3alayhi wa salam hoorde zeggen: ‘ een goede droom is van Allah.
Wanneer iemand een aangename droom ziet mag hij het doorvertellen aan degene van wie hij houdt.
En als iemand een onaangename droom droomt, waarvan hij een afkering inziet, het aan niemand moet doorvertellen, 3 keer aan de linkerkant moet spugen (niet met speeksel) en 3 keer zijn toevlucht moet zoeken bij Allah tegen het kwade van de shaytaan en tegen het kwade van die droom (overgeleverd door boechaarie)

Je hebt verschillende overleveringen omtrent deze zaak.

Ik raad je aan om even uitgebreider te zoeken insha Allah.

Nog 2 nasee7at fi sabilie Allah als je het niet erg vindt zuster:

1) Tegenwoordig zien we mensen die zonder onderzoeking of zonder kennis handelen aan de hand van wat ze gedroomd hebben.
Zonder kennis en onderzoeking handelen nadat je wat gedroomd hebt kan leiden tot innoveren en afdwaling.
Dit moet serieus gezien worden.
Een droom kan enkel en alleen onderzocht worden aan de hand van de KORAN en SUNNAH. en door mensen die daar de ware kennis over hebben (zoals betrouwbare geleerden)

2) Probeer alles te vermijden wat Allah en de profeet (v.z.m.h.) hebben verboden, verricht de wodo voordat je slaapt, met je gezicht naar de qibla, verricht azkaar nawm en probeer Allah zoveel mogelijk te gedenken daarna totdat je lichtjes in slaap zult vallen.
Bi idie allah ontkom je op die manier aan slecht, kwade dromen.

Allahoe a3lam

27-10-2012, 14:43
Dromen en interpretatie in de islam
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4008526&highlight=