Bekijk volle/desktop versie : Ben radeloos HELP



Pagina's : [1] 2 3 4

27-10-2012, 02:19
salaam dames, inchahelah verkeren jullie in goede staat.

ik zit namelijk met een groot probleem.
Ik zit in een erg ongelukkige huwelijk met iemand waar ik mijn leven niet meer mee verder kan delen.
zijn agressief gedrag en contstant kwaad zijn op mij zonder reden of voor de allerstomste reden is mij nu echt te veel geworden. heb geduld gehad in de hoop dat hij gaat veranderen maar deze jongen zal nooit veranderen. hij heeft gewoon een rotkarakter waar niet mee te leven valt. mijn liefde voor hem is ook volledig weg, er begint zelfs haat te groeien.
ik begrijp nog altijd niet hoe ik zo dom kon zijn dat ik met hem ben kunnen trouwen. GROOTSTE FOUT OOIT;
Maar allah heeft het zo gewild en alles gebeurd met een reden.
nu zit het zo ik ben zwanger geraakt en ben totaal niet klaar voor moeder te worden, zie het echt niet zitten met hem.
ik wil scheiden of beter gezegd ik ga scheiden van hem. nu houd de zwangerschap mij tegen maar ben zo verdrietig want een leven met hem is, is leven in een hel. heb zoveel gebid en dua gedaan en op mijn tanden gebeten maar het gaat echt niet. zijn familie is ook niet echt een grote steun en sommige van hen zien mij ook liever vertrekken.
ik ben nu terug bij mijn ouders maar ik kan hier niet wonen met een kind en op mn eigen dat zie ik ook niet zitten en zeker financieel niet. ik werk ook niet; nu is mijn vraag is abortus halal in mijn situatie ben ongeveer 10 weken???normaal gezien heb volgende week pas afspraak bij de vk. ik zit echt in een put en ik begin depressief te worden.
een toekomst met hem zie ik echt niet zitten en een kind hier bij mijn ouders thuis is ook geen oplossing, dat gaan mijn ouders niet aankunnen in hun situatie.

voel me zo verloren en gekwetst maar ghair inchahelah.

ik weet ook niet bij wie ik om raad kan dus hopelijk zijn er sommige van jullie die raad weten en of het eventueel mogelijk zou zijn voor een abortus in mijn situatie????

27-10-2012, 02:40


meid abortus is niet halal in jouw situatie lijkt mij.
zo n zwangerschap komt van allah swt dus aanvaard t en leef je leven.. ook al lijkt t uitzichtloos.. doordat je je vertrouwen in allah swt stelt, zal hij voor jou onverwachte deuren openen en zal je wel merken dat sabr jouw ver zal brengen.

succes

27-10-2012, 03:36

27-10-2012, 03:38
Meskienaa wollah leef echt met je mee.

27-10-2012, 06:36


Ik dacht mn eigen verhaal te lezen, of het zwanger zijn na. Soubhana Allah. Meid je hebt recht op een uitkering. Ga proberen op jezelf te wonen. Of je wacht daarmee tot na de bevalling. Ouders kunnen meer aan dan je denkt. Het zijn niet voor niks je ouders...
Ik zou gewoon bij mn ouders wonen en dan op zoek gaan naar een huisje voor jou en de baby. Abortus mag DENK IK niet in deze situatie. Ook scheiden niet. Je moet wachten tot na de bevalling. Je kan wel van bed scheiden, dus dat jullie apart slapen.

En Allah swt weet het het beste.

27-10-2012, 08:23
het kind in je is al voorzien van een roeh dus het is haram om het weg te halen. Laat je kind in je groeien je zult er veel plezier mee hebben inchallah, hij of zij zal je beste vriend worden. Ga naar instanties en probeer iets van een uitkering aan te vragen , en natuurlijk moet je een huis aanvragen, . Als je niet weet wat je moet doen ga naar een van de vrouwenbuurthuizen die kunnen je wel helpen met stappen ondernemen . Inchallah kom je er wel, je spreekt de taal dus dat is al heel wat! Wat andere lukt zal je zeker ook lukken!

27-10-2012, 08:32

Citaat door dametje_onknown:
salaam dames, inchahelah verkeren jullie in goede staat.

ik zit namelijk met een groot probleem.
Ik zit in een erg ongelukkige huwelijk met iemand waar ik mijn leven niet meer mee verder kan delen.
zijn agressief gedrag en contstant kwaad zijn op mij zonder reden of voor de allerstomste reden is mij nu echt te veel geworden. heb geduld gehad in de hoop dat hij gaat veranderen maar deze jongen zal nooit veranderen. hij heeft gewoon een rotkarakter waar niet mee te leven valt. mijn liefde voor hem is ook volledig weg, er begint zelfs haat te groeien.
ik begrijp nog altijd niet hoe ik zo dom kon zijn dat ik met hem ben kunnen trouwen. GROOTSTE FOUT OOIT;
Maar allah heeft het zo gewild en alles gebeurd met een reden.
nu zit het zo ik ben zwanger geraakt en ben totaal niet klaar voor moeder te worden, zie het echt niet zitten met hem.
ik wil scheiden of beter gezegd ik ga scheiden van hem. nu houd de zwangerschap mij tegen maar ben zo verdrietig want een leven met hem is, is leven in een hel. heb zoveel gebid en dua gedaan en op mijn tanden gebeten maar het gaat echt niet. zijn familie is ook niet echt een grote steun en sommige van hen zien mij ook liever vertrekken.
ik ben nu terug bij mijn ouders maar ik kan hier niet wonen met een kind en op mn eigen dat zie ik ook niet zitten en zeker financieel niet. ik werk ook niet; nu is mijn vraag is abortus halal in mijn situatie ben ongeveer 10 weken???normaal gezien heb volgende week pas afspraak bij de vk. ik zit echt in een put en ik begin depressief te worden.
een toekomst met hem zie ik echt niet zitten en een kind hier bij mijn ouders thuis is ook geen oplossing, dat gaan mijn ouders niet aankunnen in hun situatie.

voel me zo verloren en gekwetst maar ghair inchahelah.

ik weet ook niet bij wie ik om raad kan dus hopelijk zijn er sommige van jullie die raad weten en of het eventueel mogelijk zou zijn voor een abortus in mijn situatie????
Wa alaikoem salaam
doe navraag bij een geleerde hierover

moge Allaah je bijstaan,ameen

27-10-2012, 08:35

Citaat door noenoes33:
het kind in je is al voorzien van een roeh dus het is haram om het weg te halen. Laat je kind in je groeien je zult er veel plezier mee hebben inchallah, hij of zij zal je beste vriend worden. Ga naar instanties en probeer iets van een uitkering aan te vragen , en natuurlijk moet je een huis aanvragen, . Als je niet weet wat je moet doen ga naar een van de vrouwenbuurthuizen die kunnen je wel helpen met stappen ondernemen . Inchallah kom je er wel, je spreekt de taal dus dat is al heel wat! Wat andere lukt zal je zeker ook lukken!
de roeh wordt ingeblazen met 120 dagen dat zijn dus 17 weken ongeveer..Allaahoe ahlem

27-10-2012, 08:45

Citaat door Rania.:
Ik dacht mn eigen verhaal te lezen, of het zwanger zijn na. Soubhana Allah. Meid je hebt recht op een uitkering. Ga proberen op jezelf te wonen. Of je wacht daarmee tot na de bevalling. Ouders kunnen meer aan dan je denkt. Het zijn niet voor niks je ouders...
Ik zou gewoon bij mn ouders wonen en dan op zoek gaan naar een huisje voor jou en de baby. Abortus mag DENK IK niet in deze situatie. Ook scheiden niet. Je moet wachten tot na de bevalling. Je kan wel van bed scheiden, dus dat jullie apart slapen.

En Allah swt weet het het beste.
Ze mag wel scheiden maar haar iddaah is pas voltooid als ze bevallen is..


voor de rest ben k het met je eens
ik lees hier heel vaak dat de ouders het niet aan zouden kunnen als hun dochter bij ze zou inwonen..
ik denk dat ouders worden onderschat en ze hebben wel voor hetere vuren gestaan tijdens de verzorging en opvoeding van hun eigen kinderen..



@TS :Als jij in gevaar bent door het gedrag van je man dien je ten eerste jezelf in veiligheid te brengen.
vandaar kun je verder nadenken wat je verder wilt..

is er al bemiddeld tussen jullie?

27-10-2012, 10:05
veel sterkte ermee!!

27-10-2012, 11:13
Allahi3awnek

27-10-2012, 11:21
Meid, haal diep adem eerst en besef goed waar je in zit.

Ja, je hebt het heeel zwaar, ik word al depri van het verhaal. Jouw ouders hebben geen keus dan jou te steunen op dit moment. Ze kunnen moeilijk jou zomaar op straat gooien omdat het ze niet uitkomt?

Ga naar een dokter of maatschappelijk werkster of iemand die jou kan helpen. Besteed geen tijd in het bedenken hoe je de tijd kunt terug draaien, maar hoe je verder moet. Je hebt een kind uit een huwelijk in je buik groeien, uiterst onschuldig en daar kun je juist meer kracht uit putten later in plaats van een miskraam. Dan heb je het gevoel echt alles kwijt te zijn, je ouders, je man en JOUW kind.

Zoek een kamertje, zoek een baantje, zoek uit waar je allemaal recht op hebt en besef dat je nu heel erg snel volwassen moet worden.

Mocht je een luisterend oor willen dan moet je me maar PM'en. Als ik kan helpen zal ik dat zeker doen.

27-10-2012, 11:25


Als je zwanger bent, spelen je hormomen ook nog eens mee. Doe geen dingen waar je later spijt van krijgt.

27-10-2012, 11:40

Citaat door dametje_onknown:
salaam dames, inchahelah verkeren jullie in goede staat.

ik zit namelijk met een groot probleem.
Ik zit in een erg ongelukkige huwelijk met iemand waar ik mijn leven niet meer mee verder kan delen.
zijn agressief gedrag en contstant kwaad zijn op mij zonder reden of voor de allerstomste reden is mij nu echt te veel geworden. heb geduld gehad in de hoop dat hij gaat veranderen maar deze jongen zal nooit veranderen. hij heeft gewoon een rotkarakter waar niet mee te leven valt. mijn liefde voor hem is ook volledig weg, er begint zelfs haat te groeien.
ik begrijp nog altijd niet hoe ik zo dom kon zijn dat ik met hem ben kunnen trouwen. GROOTSTE FOUT OOIT;
Maar allah heeft het zo gewild en alles gebeurd met een reden.
nu zit het zo ik ben zwanger geraakt en ben totaal niet klaar voor moeder te worden, zie het echt niet zitten met hem.
ik wil scheiden of beter gezegd ik ga scheiden van hem. nu houd de zwangerschap mij tegen maar ben zo verdrietig want een leven met hem is, is leven in een hel. heb zoveel gebid en dua gedaan en op mijn tanden gebeten maar het gaat echt niet. zijn familie is ook niet echt een grote steun en sommige van hen zien mij ook liever vertrekken.
ik ben nu terug bij mijn ouders maar ik kan hier niet wonen met een kind en op mn eigen dat zie ik ook niet zitten en zeker financieel niet. ik werk ook niet; nu is mijn vraag is abortus halal in mijn situatie ben ongeveer 10 weken???normaal gezien heb volgende week pas afspraak bij de vk. ik zit echt in een put en ik begin depressief te worden.
een toekomst met hem zie ik echt niet zitten en een kind hier bij mijn ouders thuis is ook geen oplossing, dat gaan mijn ouders niet aankunnen in hun situatie.

voel me zo verloren en gekwetst maar ghair inchahelah.

ik weet ook niet bij wie ik om raad kan dus hopelijk zijn er sommige van jullie die raad weten en of het eventueel mogelijk zou zijn voor een abortus in mijn situatie????
Ja joh! Door een abortus denk jij het allemaal maar makkelijker te krijgen? wat een bekrompe gedachte gang heb jij! Ik kan dan ook niet meer serieus op je verhaal in gaan en adviseren.

27-10-2012, 11:51
In deze situaties vraag ik mij altijd hoe mensen zwanger hebben kunnen raken?
Als je in een huwelijk ongewenst zwanger bent geraakt dan is het meskiena en mektab van Allah. Maar is het een ongetrouwde die per ongewenst zwanger is geraakt dan eigen schuld dikke bult, had je benen bij elkaar moeten houden.

Maar goed, antwoord op je vraag is abortus is haram. Ik heb begrepen dat het alleen toegestaan is als de gezondheid van de moeder ingevaar komt of loopt of als een vroue tgv verkrachting zwanger is geworden en weet dat ze nooit van het kind kan houden en zal haten. Maar allah ou a3lam

Pagina's : [1] 2 3 4