Bekijk volle/desktop versie : Help! Verhuizen naar Marokko



Pagina's : [1] 2

25-10-2012, 14:50
Hoi dames,


Ik zit met t een en ander. Wij wonen al geruime tijd in Marokko en hebben gwn ons adres in Nederland voor de ziekenfonds.
Nu wil ik graag bij de gemeente aangeven dat ik naar het buitenland zal gaan voor het onderwijs van mijn kinderen. Mijn kinderen en ik hebben de Nederlandse nationaliteit. Is het voor mij mogelijk om ze daar op te voeden en ook nog zig zag af en toe mijn familie kan bezoeken in Nederland?

Hoe lang heb ik als Nederlandse staatsburger het recht om in het buitenland te verblijven?
Mijn oudste word 4 jaar dus is dan leerplichtig.

Zijn er mensen die naar Marokko naar verhuisd of hier wat van weten? Dan hoor ik t graag!


Vooralsnog 3washerkoem mabroeka wa koelloe 3am wa antoem bi alfie ghair

25-10-2012, 15:01


Als jij de NL nationaliteit hebt kun je heel je leven lang op en neer naar nederland.
Je moet wel elke x je paspoort verlengen in de nl ambassade in Rabat..
Je moet er als het ware gewoon voor zorgen dat je altijd jou NL paspoort verlengt elk 5jr.
Ga je je ook uitschrijven uit het gemeente hier?

Je moet wel eens in de 10jr dat je in marokko verblijft een keer op en neer naar nl zijn geweest anders kun je wel volgens mij je nl paspoort kwijt raken wa allah o3lem.

25-10-2012, 15:07
Leerplicht gaat pas in met 5 jaar in Nederland niet met 4

25-10-2012, 15:30

Citaat door Benisaidgirl:
Als jij de NL nationaliteit hebt kun je heel je leven lang op en neer naar nederland.
Je moet wel elke x je paspoort verlengen in de nl ambassade in Rabat..
Je moet er als het ware gewoon voor zorgen dat je altijd jou NL paspoort verlengt elk 5jr.
Ga je je ook uitschrijven uit het gemeente hier?

Je moet wel eens in de 10jr dat je in marokko verblijft een keer op en neer naar nl zijn geweest anders kun je wel volgens mij je nl paspoort kwijt raken wa allah o3lem.
Ja ik wil mij uitschrijven uit de gemeente vandaar mijn vragen.

Zou geweldig zijn als ik voor altijd op en neer kon gaan, want stel dat mn kinderen in de puberteit in nederland willen wonen bij hun oma ofzo, dan wil ik niet degene zijn waardoor ze hun nationaliteit kwijt zijn.

25-10-2012, 15:31



Citaat door miss_ml:
Leerplicht gaat pas in met 5 jaar in Nederland niet met 4
Dank je wel! Dacht echt met 4

25-10-2012, 16:37
ja als je een paspoort hebt kun je gwn op en neer... ik wwon in marokko en heb vanaf begin uitgeschreven uit de gemeente in NL en verleng nu gwn je paspoort om de vijf jaar

25-10-2012, 16:39
hey mag ik vragen waar jij woont en hoe het bevalt daar?

25-10-2012, 16:48
Je behoudt je nationaliteit altijd, ongeacht hoe lang je in het buitenland woont. Nieuw paspoort aanvragen kan je gewoon op de Ambassade in Rabat doen. Let er wel op dat je NIET verzekerd kunt blijven in Nederland, je verliest het recht op een ziektekostenverzekering als je geen inkomsten in Nederland hebt.

25-10-2012, 17:06
Een familie lid heeft dit n maand of twee gleden gedaan mrt z'n kinderen hij komt in januari weer ff terug voor een week of twee en gaat dan weer terug het bevalt hun prima
De oudste zat in groep Ier maar die zit nu weer in Marokko in groep 1 privé school bevalt prima
Ik zou het gewoon proberen bevalt het niet kan je gewoon terug komen maar denk na want voor de kinderen is het best moeilijk om steeds school en vrienden te veranderen snapje

Mabrouk Ellrid

25-10-2012, 17:07
Voor je kinderen zullen andere regels zijn. Ik ken iemand die na zijn 18e niet meer terug kon komen ofzo. Zoek het aub goed uit voor je kids

25-10-2012, 17:16
Wij gingen ook terug naar Marokko, en hadden die rode paspoort voor we gingen (1995), en 5 jaar later zijn we met vakantie hierheen gekomen, en toen weer terug, Mijn paspoort en die van mn zusje hebben we in rabat aangevraagd, de andere van mn broertje in Den Haag. (als je in het buitenland woont kan je of bij de ambassade in dat land je PP aanvragen/verlengen of in Den haag, geen andere stad). Jij hoeft je niet uit te schrijven hoor, je kinderen wel aangezien ze leerplichtig gaan worden. Als je verder geen uitkering krijgt etc dan heeft het geen gevolgen (tenzij je dubbel Kinderbijslag wilt aanvragen dan kunnen ze het misschien wel controleren)

25-10-2012, 22:53

Citaat door _vraagteken_:
ja als je een paspoort hebt kun je gwn op en neer... ik wwon in marokko en heb vanaf begin uitgeschreven uit de gemeente in NL en verleng nu gwn je paspoort om de vijf jaar
Ooh okeey, ik kan gewoon nog naar Nederland. Dat is wel fijn! Heb jij ook kinderen?

25-10-2012, 22:56



Citaat door naima2009:
Een familie lid heeft dit n maand of twee gleden gedaan mrt z'n kinderen hij komt in januari weer ff terug voor een week of twee en gaat dan weer terug het bevalt hun prima
De oudste zat in groep Ier maar die zit nu weer in Marokko in groep 1 privé school bevalt prima
Ik zou het gewoon proberen bevalt het niet kan je gewoon terug komen maar denk na want voor de kinderen is het best moeilijk om steeds school en vrienden te veranderen snapje

Mabrouk Ellrid
Ja wij hebben ook een geschikte internationale school in de buurt. Wij zien ons toekomst in ons land, maar als de kinderen oud genoeg zijn om hun eigen keuzes te maken wil ik niet de boosdoener zijn waardoor ze hun nationaliteit kwijt zijn.

Allah jebarke fiek

25-10-2012, 22:58

Citaat door AbouRfissa:
Wij gingen ook terug naar Marokko, en hadden die rode paspoort voor we gingen (1995), en 5 jaar later zijn we met vakantie hierheen gekomen, en toen weer terug, Mijn paspoort en die van mn zusje hebben we in rabat aangevraagd, de andere van mn broertje in Den Haag. (als je in het buitenland woont kan je of bij de ambassade in dat land je PP aanvragen/verlengen of in Den haag, geen andere stad). Jij hoeft je niet uit te schrijven hoor, je kinderen wel aangezien ze leerplichtig gaan worden. Als je verder geen uitkering krijgt etc dan heeft het geen gevolgen (tenzij je dubbel Kinderbijslag wilt aanvragen dan kunnen ze het misschien wel controleren)
Ik wil mij samen met de kids uitschrijven. Ik heb geen uitkering en zelfs kinderbijslag hoef ik niet.

Hoe oud waren jullie toen jullie terugkwamen?

25-10-2012, 23:28
Iemand die ik ken een Nederlandse is ook geëmigreerd naar Marokko en staat ook nog hier ingeschreven haar kinderen zijn ook al leerplichtig maar zij heeft kunnen aantonen dat haar kinderen in het buitenland naar school gaan en dus vrijstelling gekregen voor de leerplicht hier in NL van de leerplichtambtenaar.

Pagina's : [1] 2