Bekijk volle/desktop versie : zwanger en contract loopt af ?



Pagina's : [1] 2 3

24-10-2012, 11:09
Hallo lieve dames,
Ik hoor volgend jaar incha allah een vast contract te krijgen ,indien ik geen vast contract krijg moet ik jammer genoeg weg !

Ik ben precies een maand voordat dat mijn contract verloopt uitgerekend (ik moet dus dan bevallen incha allah)
het leek mij daarom verstandig om 6weken voor mijn uitgerekende datum met verlof te gaan en niet 4 weken ....

Ik heb mijn manager al ingelicht over mijn zwangerschap omdat het uiteindelijk toch te zien zal zijn en ik daarom ook later mijn buik niet kan verstoppen (ik heb wel het recht om mijn mond te houden en niks te zeggen over dat ik zwanger ben maar dat kan dus niet )

Vorige maand dus verteld dat ik zwanger ben! hij vertelde dat de kans er inzit dat mijn contract niet verlengd word i.v.m een vacaturestop( er is geen geld)
In het begin dacht ik jah dit zeg je allemaal om mij geen vastcontract te geven ,maar hij kwam gelijk met een pakketje die hij weer van de directeur heeft gekregen waar echt duidelijk instond dat er idd een vacaturestop is.
Maar de kans zit er ook in dat mijn contract wel verlengd word .

Hij kon dus nu niet al vertellen of ik wel of geen vast dienstverband zal krijgen .
Ik heb een beetje druk op hem gezet en gezegd dat ik kinderopvang moet regelen als mijn contract wel verlengd word en dat ik dit echt ruim van te voren moet weten...

Hij kon uiterlijk in januari 2013 vertellen of mijn contract wel of niet verlengd zal worden .
eind januari ga ik incha allah al met zwangerschaps verlof

stel mijn contract word niet verlengd,wat moet ik dan doen ?
naar de uwv ?
zo ja wanneer moet ik dan aankloppen bij de uwv ?in Januari ?
Of moet ik pas aankloppen als mijn contract afloopt ?
krijg ik dan een uitkering ?
Zo ja wat voor uitkering ?

zijn er ook dames die in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten ?

24-10-2012, 11:24


ben je van be of nl? wat ik denk dat het wel uitmaakt op verschillende vlakken

24-10-2012, 11:31
Jouw contract loopt af tijdens je zwangersschapverlof.

Tijdens je zzwangerschapsverlof hoef je dus niets te doen. als het goed is loopt je zwangerschapsuitkering gewoon door tot je verlof is afgelopen. De dag dat je zwangerschapsverlofstopt moet je een ww uitkering aanvragen of de uwv bellen als je ziek bent en je dus wil ziek melden. WW is 70 procent van je laatstverdiende loon en ziek ivm zwangerschapsklachten is 100 procent van je laatst verdiende loon.

24-10-2012, 11:39

Citaat door Tahamoesht77:
ben je van be of nl? wat ik denk dat het wel uitmaakt op verschillende vlakken
ben een pure kaaskop

24-10-2012, 11:48



Citaat door fatna:
Jouw contract loopt af tijdens je zwangersschapverlof.

Tijdens je zzwangerschapsverlof hoef je dus niets te doen. als het goed is loopt je zwangerschapsuitkering gewoon door tot je verlof is afgelopen. De dag dat je zwangerschapsverlofstopt moet je een ww uitkering aanvragen of de uwv bellen als je ziek bent en je dus wil ziek melden. WW is 70 procent van je laatstverdiende loon en ziek ivm zwangerschapsklachten is 100 procent van je laatst verdiende loon.
Oke,
maar je zegt dus dat mijn loon doorloopt tot dat mijn zwangerschapsverlof verloopt
maar mijn contract loopt daarvoor al af ,ik ben dan toch niet meer in dienst ...en moet ik gelijk aankloppen bij de uwv als mijn contract afloopt ?
Of heb ik dit fout
ik heb zo iets van als mijn contract afloopt dan heeft mijn werkgever toch ook niks meer met mij te maken ?

ik heb heel erg last van bekkeninstabiliteit ,stel dat ik tijdens mijn zwangerschapsverlof ziek word dan moet ik mij dus ziekmelden bij de uwv en niet bij mijn werkgever ?
maar ik ben dan toch nog in dienst bij mijn werkgever ?

sorry voor alle vragen
maar ik raak zoooo in de war met al die instellingen
ben gewoon gewend dat als ik ziek ben om mijn manager te bellen

24-10-2012, 12:04
correctie: ww is eerste 2 maanden 75%, vervolgens 70...

24-10-2012, 12:28
salam dames, ik wil graag jullie advies, ik ben ook zwanger, ik heb ww uitkering tot met 1 januari 2013, mijn bevalingdatum is 1-03-2013.
wil ik graag weten of ik recht heb van zwangerschapsverlof.
alvast bedankt

24-10-2012, 12:31

Citaat door rachrach:
correctie: ww is eerste 2 maanden 75%, vervolgens 70...
pfff ik werk al zo weinig en dan 70 % ontvangen van mijn gehele salaris ?
dan hou ik niks over

24-10-2012, 12:32

Citaat door moslima34:
salam dames, ik wil graag jullie advies, ik ben ook zwanger, ik heb ww uitkering tot met 1 januari 2013, mijn bevalingdatum is 1-03-2013.
wil ik graag weten of ik recht heb van zwangerschapsverlof.
alvast bedankt
ik dacht dat je alleen zwangerschaps verlof kreeg als je in dienst was bij een werkgever?

Ik heb hier dus echt geen verstand van!!!!

24-10-2012, 12:40

Citaat door love_t:
Oke,
maar je zegt dus dat mijn loon doorloopt tot dat mijn zwangerschapsverlof verloopt
maar mijn contract loopt daarvoor al af ,ik ben dan toch niet meer in dienst ...en moet ik gelijk aankloppen bij de uwv als mijn contract afloopt ?
Of heb ik dit fout
ik heb zo iets van als mijn contract afloopt dan heeft mijn werkgever toch ook niks meer met mij te maken ?

ik heb heel erg last van bekkeninstabiliteit ,stel dat ik tijdens mijn zwangerschapsverlof ziek word dan moet ik mij dus ziekmelden bij de uwv en niet bij mijn werkgever ?
maar ik ben dan toch nog in dienst bij mijn werkgever ?

sorry voor alle vragen
maar ik raak zoooo in de war met al die instellingen
ben gewoon gewend dat als ik ziek ben om mijn manager te bellen
kun je het nog een keer uitleggen? wanneer loopt je contrct af? En wanneer begint en eindigt je zwangerschapsverlof?

24-10-2012, 12:44

Citaat door moslima34:
salam dames, ik wil graag jullie advies, ik ben ook zwanger, ik heb ww uitkering tot met 1 januari 2013, mijn bevalingdatum is 1-03-2013.
wil ik graag weten of ik recht heb van zwangerschapsverlof.
alvast bedankt
Dat wee ik eigenlijk niet. maar bel even met uwv. je hoeft geen naajm te zeggen. alleen dat je een vraag hebt. Wat je wel zou kunnen doen als je ziek bent tijdens je ww uitkering is je ziekmelden. dan krijg je volgens mij zw en daaraanaansluitend 6 weken voor je bevaldatum een zwangerschapsuitkering.

24-10-2012, 13:10

Citaat door love_t:
pfff ik werk al zo weinig en dan 70 % ontvangen van mijn gehele salaris ?
dan hou ik niks over
er is wel een minimum aan verbonden, als je dan onder het minimum komt, dan wordt deze aangevuld

24-10-2012, 13:14


Bedankt fatna voor jou antwoord. ik zal zeker vragen, ik heb het nodig.
groetjes

24-10-2012, 13:17

Citaat door fatna:
kun je het nog een keer uitleggen? wanneer loopt je contrct af? En wanneer begint en eindigt je zwangerschapsverlof?
Mijn verlof begint de laatste week van januari (6weken)
Mijn contract loopt af begin april
vermoedelijke bevallingsdatum is 15 maart
Als ik het goed heb,dan heb ik 10 weken nog verlof na mijn bevallings datum

24-10-2012, 13:18

Citaat door rachrach:
er is wel een minimum aan verbonden, als je dan onder het minimum komt, dan wordt deze aangevuld
oke,

maar zo veel zal het niet zijn hahahaha
beter iets dan niets (ik moet niet zo negatief denken )

CHOKRAN

Pagina's : [1] 2 3