Bekijk volle/desktop versie : Handvragen



Pagina's : [1] 2 3 4 5

20-10-2012, 14:04
Salaam 'alaikoum ladies,

Binnenkort komt mijn liefje mijn handvragen, en vraag me af wat ik kan verwachten.
Met wie horen ze te komen? Zitten zij gewoon gemengd, dus mannen en vrouwen bijelkaar of juist niet? We hebben een kleine woonkamer dus daar moet wel rekening mee worden gehouden.

Moet ik erbij zitten? Wat moet ik aan? en hoe moet ik iedereen groeten?
En als laatst, hoe zit het met eten? Wat moeten wij maken etc.

Dit is echt allemaal nieuw voor ons, dus ik kan wel wat tips gebruiken.
DjazakAllah oe ghairan!!

[ps. dit account is door meerdere dames in gebruik]

20-10-2012, 14:11


Niemand?

20-10-2012, 14:15
Allah iekemel blghair!

Hij komt met zijn ouders, en zo nodig zijn broers/zussen maar dat hoeft niet. Ze zitten gescheiden, jij en je moeder etc met zijn moeder etc. en jouw vader (met je broers) met hem.
Jij gaat dus bij je moeder en zijn moeder zitten.
Ga een leuke lange jurk aandoen, of een mooie rok. Zorg dat je er netjes uitziet, maar niet overdressed met een lebsa ofzo.
Groet zijn moeder gewoon op haar gezicht. Zijn vader krijg je hoogstwaarschijnlijk niet te zien.

Het eten, gebraden kip, bastilla, couscous of iets dergelijks. Of zelfs 2 gerechten.

Alsjeblieft!
Waarschijnlijk krijg je trouwens ook 10 minuten ofzo de gelegenheid met hem in een kamertje te zitten en elkaar vragen te stellen.
Maar omdat jij hem al eerder kende hoeft dat denk ik niet.

20-10-2012, 14:20
Het is bij iedereen anders.

Zorg ervoor dat je een kaftan of jelaba aanhebt en niet veel makeup.

Wees gewoon jezelf en laat het op je afkomen.

Ghair inchallah allah ikemel Belghair schat xx

20-10-2012, 14:23



Citaat door Hijabdeluxe:
Allah iekemel blghair!

Hij komt met zijn ouders, en zo nodig zijn broers/zussen maar dat hoeft niet. Ze zitten gescheiden, jij en je moeder etc met zijn moeder etc. en jouw vader (met je broers) met hem.
Jij gaat dus bij je moeder en zijn moeder zitten.
Ga een leuke lange jurk aandoen, of een mooie rok. Zorg dat je er netjes uitziet, maar niet overdressed met een lebsa ofzo.
Groet zijn moeder gewoon op haar gezicht. Zijn vader krijg je hoogstwaarschijnlijk niet te zien.

Het eten, gebraden kip, bastilla, couscous of iets dergelijks. Of zelfs 2 gerechten.

Alsjeblieft!
Waarschijnlijk krijg je trouwens ook 10 minuten ofzo de gelegenheid met hem in een kamertje te zitten en elkaar vragen te stellen.
Maar omdat jij hem al eerder kende hoeft dat denk ik niet.
aaah hier heb ik wat aan, shokran schat!
Maar onze woonkamer is dus echt klein. Hoe moeten wij ze dan opsplitsen? Of kan ik ze gewoon laten weten dat alleen vrouwen kennis kunnen komen maken?

20-10-2012, 14:25

Citaat door tasrith2013:
Het is bij iedereen anders.

Zorg ervoor dat je een kaftan of jelaba aanhebt en niet veel makeup.

Wees gewoon jezelf en laat het op je afkomen.

Ghair inchallah allah ikemel Belghair schat xx
Kan ik ergens een mooie simpele jelaba of kaftan kopen?
Aangezien de handvraging al op korte termijn is, heb ik geen tijd om wat te laten maken.

ameen, dankjewel lieverd

20-10-2012, 14:27
Wie zegt dat je morgen nog leeft,
mischien komt de engel des doods vanavond wel.

20-10-2012, 14:29

Citaat door Gordijn20:
Wie zegt dat je morgen nog leeft,
mischien komt de engel des doods vanavond wel.
ja? en nu?

20-10-2012, 14:31

Citaat door Alhamdoulilah-:
aaah hier heb ik wat aan, shokran schat!
Maar onze woonkamer is dus echt klein. Hoe moeten wij ze dan opsplitsen? Of kan ik ze gewoon laten weten dat alleen vrouwen kennis kunnen komen maken?
Alsjeblieft!
Ehm, misschien kan je de mannen naar je oma's of tantes huis sturen?

20-10-2012, 14:34

Citaat door Hijabdeluxe:
Alsjeblieft!
Ehm, misschien kan je de mannen naar je oma's of tantes huis sturen?
Ja dat zou nog wel kunnen inderdaad!

20-10-2012, 14:34
Hebben jullie nog do's en dont's ?

20-10-2012, 14:36

Citaat door Alhamdoulilah-:
Hebben jullie nog do's en dont's ?
Als je broertje irritant doet, vooral niet schreeuwen.

20-10-2012, 14:37



Citaat door Hijabdeluxe:
Als je broertje irritant doet, vooral niet schreeuwen.
grappig dat je dit zegt. Ik kan me altijd moeilijk inhouden als ik mn broertje iets geks zie doen waar mensen bij zijn

20-10-2012, 14:41
Salaam,

Het is idd bij iedereen anders... dus je moet zelf zien hoe jou ouders dat eigenlijk doen want bij ons zaten we gewoon gemengd en ik had een simpele kleedje aan want als je ne kaftan draagt is dat alsof je op hem zit te wachten en dat je al weet dat je met hem gaat trouwen YOU KOWN MAROKAANSE GEDACHTEN... zo heeft mijn moeder het uitgelegd! je bent eigenlijk vrij om te kiezen wat je gaat klaar maken wij hebben kip en vlees gemaakt. ik heb iedereen normaal gegroet en mijn schoonvader zijn hand gekust uit respect. ze komen met enkel de belangrijke mensen die het woord gaan voeren.

Ik zou zeggen Lay hawnek en lay kelemlek bi gair!!

Fatima

20-10-2012, 14:49

Citaat door Babygirl1898:
Salaam,

Het is idd bij iedereen anders... dus je moet zelf zien hoe jou ouders dat eigenlijk doen want bij ons zaten we gewoon gemengd en ik had een simpele kleedje aan want als je ne kaftan draagt is dat alsof je op hem zit te wachten en dat je al weet dat je met hem gaat trouwen YOU KOWN MAROKAANSE GEDACHTEN... zo heeft mijn moeder het uitgelegd! je bent eigenlijk vrij om te kiezen wat je gaat klaar maken wij hebben kip en vlees gemaakt. ik heb iedereen normaal gegroet en mijn schoonvader zijn hand gekust uit respect. ze komen met enkel de belangrijke mensen die het woord gaan voeren.

Ik zou zeggen Lay hawnek en lay kelemlek bi gair!!

Fatima
Aah dus jullie zaten wel gemengd.. In mijn optiek vind ik dat wel kunnen.
Weet niet hoe mijn ouders erover denken, en hoe zij dit willen aanpakken. Dus dat word nog overleggen

Bedankt voor je reactie
Ameen schat

Pagina's : [1] 2 3 4 5