Bekijk volle/desktop versie : Heb niemand meer alleen ALLAH



22-01-2003, 15:36
Hoi allemaal ik wil een verhaal schrijven over een weggelopen meisje. Ik wil jullie even vragen of jullie dat wat lijkt. Het is trouwens een waargebeurd verhaal. XXXXXXXXXXX

22-01-2003, 16:06


Klinkt interessant, ik zou zeggen begin maar.......

22-01-2003, 17:16
Toen ik 6 jaar was kwam ik naar Nederland samen met me moeder 3 broers 2 zusjes. Alles ging goed thuis, we waren een gelukkig gezin ondanks dat ik altijd ruzie had met mijn 3 broers. Zij waren wat ouder dan mij en omdat ik de oudste was van de meisje wouden ze dat ik het goede voorbeeld gaf voor mijn zusjes. Ik mocht niet buiten spelen met me vriendinnetjes het enige wat ik mocht was naar school gaan en daarna moest ik binnen blijven. Elke keer als ik stiekem naar buiten ging en ze betrapte mij kreeg ik klappen en werd ik meegesleurd naar huis. Op een gegeven moment bleef ik zelf ook binnen omdat ze anders weer gingen slaan op straat.
De problemen begonnen toen ik naar de middelbare school ging. Ik moest namelijk bij me broer Jamel op school. Hij zat in de derde klas Mavo en ik in de eerste Havo. Hij kon het niet hebben dat ik een hogere opleiding volgde. Waar hij helemaal door was geiriteerd was mijn vader want die zei dat ik slimmer was dan mijn broers en dat ik later een goede en betere baan zal hebben. En mijn broers konden dat niet hebben dat mijn vader meer van mij verwachtte dan van hen. Ze hadden een afkeer tegen me vader omdat hij volgens hen vernederlands was. Ze vonden gewoon dat ik moest trouwen als ik 17 was. Op school was het geen pretje ik mocht niet met mijn klasgenootjes om of met een vriendin kletsen in de pauze. Hij hield me konstant in de gaten. Ik voelde me heel erg in de gaten gehouden en spijbelde hierdoor erg veel. Dan ging ik met mijn vriendinnen de stad in of naar de bibliotheek om te internetten. Jamel kreeg het op een gegeven moment in de gaten dat ik spijbelde. Hij vertelde dit aan me moeder. Me moeder begon op mij te letten op welke tijden ik thuis kwam en me broer hield mij in de gaten hoe laat ik van school vertrok. Op een dag kwam ik rond een uur of 16 uur binnenlopen toen me moeder en me broer me op stonden te wachten. Ik wist dat er iets niet klopte me hart begon alweer te bonken o ssshit hij kwam op me af en trok me de woonkamer in. Ik stond helemaal te trillen hij trok aan me haar en begon me te slaan en zei die dacht je nou dat ik stom was k... wijf. Me moeder begon hem te smeken om mij los te laten maar hij ging gewoon verder en liet me daarna los. Ik voelde me helemaal duizelig worden en trilde van angst toen ik de deur dicht hoorde klappen. Ooh wat een opluchting hij was weg. Me moeder keek me aan en begon te schreeuwen waarom kom je niet naar huis wanneer je vrij bent waar hang je in godsnaam uit. Ik wil van jou een vrouw maken en geen schande voor de familie. Ik stond op veegde me tranen weg terwijl me moeder nog schreeuwde. Toen ik boven was begon ik te huilen en wenste ik me broer Jamel de dood. O wat haatte ik hem. Hijwou de touwtjes in handen hebben thuis. Hij was de baas over iedereen en wij ik en me zusjes moesten doen wat hij wou. Zelfs me moeder had niets te zeggen maar ze kon ook niets zeggen want ze was bang hun kwijt te raken. Mijn moeder had alleen haar kinderen meer niet. Op me vader kon ze niet rekenen want die had een eigen coffieshop waar hij druk mee bezig was en haar familie woonde allemaal in Marokko. Ze had alleen haar kinderen en ze hield het meest van haar Jamel. Hij haar oudste zoon en had een goede band met hem hij was namelijk haar gezelschap. Maar als hij mij sloeg kon ze niet voor me opkomen omdat ze bang was dat hij op een dag niet meer thuis kwam.


De volgende stond ik op om naar school te gaan. Ik pakte me badjas en ging onder de douche. Toen ik me tanden aan het poetsen was zag ik in de spiegel een blauwe plek onder me oog en keek tegelijkertijd naar me lichaam waar hier en daar ook een aantal blauwe plekken waren. Ik ging douchen kleede me daarna snel aan en ging naar school. Toen ik de deur opendeed om weg te gaan zei me moeder ik hoop dat je er van geleerd heb en niet weer de zelfde fout maakt. Ik liep weg en knalde de deur achter me dicht.

( ik schrijf vanavond verder ik moet werken.) xxxxxxx

22-01-2003, 17:40
oke i'll be youre number one fan :P

22-01-2003, 18:56


salaaaaaaaaaaaam

je begint al goed
echt waar

ik hoop dat je ook verder schrijft
incha allah ik zou het echt met plezie lezen

beslamaaaaaa

23-01-2003, 14:23
hallo hafsah,

een heel goed begin
ga verder...............

we wachten


xxx toetjebel



23-01-2003, 17:49
hallo ben ik weer.... daar gaat ie dan..

Op school verliep alles god hij liet me hier met rust alleen het gevoel dat ik had op school was echt klote ik voelde ze ogen continue hierdoor voelde ik me niet op me gemakt. Van spijbelen kwam niets meer terecht had inmiddels me lesje geleerd. Alleen de huissituatie werdt erger. Jamel en mohammed werden steeds strenger. Mohammed deed mee om bij zijn broer te horen De enige wie ik van me broers mocht was nourdin. Noudin is een jaar ouder dan mij hij sloeg mij ook en schold me ook vaak uit voor alles en nog wat de reden dat ik hem mmocht was omdat ie altijd spijt had nadat hij mij wat had aangedaan hij gaf me ook vaak geld en kocht dingentjes voor me iets wat die andere twee dus nnooit deden. NOudin was trots op mij dat ik goed scoorde op school en raadde me aan om er echt wat van te maken op school, het reden dat nourdin me sloeg was alleen omdat die andere 2 broers hem tegen mij opstookten. Maar ik kreeg ook soms klappen omdat ik ze verdiende om eerlijk te zijn dat kwam groten deels doordat ik niks thuis te zeggen had wanneer jammel en mohammed er waren thuis liever gezegt bijna altijd wanneer ze me sloegen reageerde ik het achter af wanneer ze weg waren op me moeder af ik schold der dan uit en schreeude tegen haar en wanneer nourdin dat hoorde ging hij me kalmeren door me te slaan maar hij had er wel groot gelijk in als ik daar nu op neer kijk maar dat kwam gewoon door de woede die in me zat er zijn gewoon tijden dat ik mezelf niet was..
A farah ino ( mijn farah) hoorde ik me vader zeggen toen hij naar beneden liep ik riep uit me slaap kamer ik kom zo naar beneden ik sleip nog een half urtje en ging even douchen en ging bij mij papa zitten. Ja pap wat is er zei ik hij zei nee niets ik heb je een aantal dagen niet gezien je slaapt de laatste tijden nogal vroeg, Het reden jongens was dat ik vroeg naar bed ging was gewoon ik had het gehad met me leven al die elenden en pijn de ennige uit weg was gewoon me slaap kamer ik sliep het liefst de hele dag en soms smeekte ik allah om me dood te laten gaan in me slaap.. ik zei tegen me pap ik moet heel vroeg op daarom slaap ik vroeg en niet meer zo laat als vroeger hij vroeg ook van hoe het ging op school ik zei heel trots ja goed ik ga dit ja over insha allah daar werdt hij helemaal blij me vader was het enige die normaal tegen me deed was ze liefste en dat konden me broers niet hebben me vader wist natuurlijk niet wat er om ging op school en thuis als me broers er waren want naast hem deden ze normaal me vader was groten deels in ze coffieshop, mohim hij zei ga eens koffie voor me maken ik zei ik ga eerst bidden net als ieder moslim bidte ik gewoon ik riep me moeder om koffie te zetten. me vader betekende het meest gewoon voor m ij. nog nooit in mij leven had mij vader me geslagen of tegen me geschreeuwd ik kreeg gewoon alles van hem was zoals ik al voorheen zei ze lievelingetje als me vader erachter kwam wat me broers met me deden zou hij ze de deur uit zetten maar me broers bedreigde me en kon het ook me moeder niet aan doen. Als ik iets aan me vader zou vertellen en me vader zou ze er alleen op aanspreken dan was dat me dood geweest ze zeiden ook altijd als je tegen me vader wat zeg dan zou je dagen geteld zijn.Me vader had het gewoon druk met zijn coffieshop dat ie gewoon bijna nooit thuis was alleen s avonds en dan nog mijn ellende der bij had dus gewoon liever dat me vader niks ervan af wist.. dus oke ik bracht dus koffie naar me vader tewijl h ij aan de tel zat hij oest dus weg begreep ik aan ze gesprek die hij had. Me vader hing op en ging gelijk naar boven om zich aan te kleden. toen hij op de trap liep zei ik pap je koffie is al klaar hij farha ino ik moet weg.. ik moet je opa weg brengen zei ie. Ik had altijd een gevoel van leegte als me vader de deur uit ging dan was dat de hel in huis ..oke me vader ging weg.. me broers die sliepen nog. het is ook weeeken en ze werken vaak s avonds pas. ik ging de afwas doen daarna tv kijken ik pakte de afstand bediening en zette op mtv dat was toen die tijd me lievelings zender muziek dat maakte me gewoon happy ik zette de tv harder omdat er een goede nummer op dat moment draaide. Me zusje en broertjes maakte herrie gewoonlijks terwijl ik naar het nummer luisterde ik liep de woonkamer uit omdat ik niet meer tegen kon het leek of die nummer om mij ging. me zusje pakte de afstand bediening en zette het nog harder terwijl ik in de keuken was ineens hoorde ik voetstappen op det rap. Ik hoorde jamel tegen me zusje fatima schreeuwen wie heeft die hoeren zender opgezet. De stilte viel iedereen was gewoon doodsbang voor jamel. Zeg me wie zei hij nog een keer. Ik hoorde haar anstig zeggen farah.. HIj begon richting de keuken te lopen kan ze voetstappen nu nog herinneren om mij te zoeken. Ik ging onder de tafel zitten uit angst kraap helemaal in mekaar het enige waar ik bang voor was was me gezicht.. dan drufde ik de straat niet meer op en het ergste was als me paps het zou zien. inees trok hij aan me haar en sleurde me onder de tafel vandaan hij begon me te stoten en te schoppen me moeder de trap af jamel mijn zoon zei ze laat haar ik kon het niet meer aanzien laat haar alsjeblieft je maakt je moeder kapot zei ze jamel luisterde naar me moeder en liet me los en liep boos de trap op me moeder zei dat is je verdeinde loon omdat jeje niet schaamt om naar dat soort hoeren muziek te luisteren ik stond op en zei keihar allah laat hem alsjeblieft verbranden. Inees hoorde ik me zusje karima de jongste zeggen amien zei mocht hen ook niet ik liep naar de woonkamer op de sedari ( marokaanse banken) te liggen inees begon me hart te bonken ik voelde het weer hij pakte me beet en zei of ik wou herhallen wat ik zei ik zei jamel weet je ik h oop uit het diepste van me hart dat je zal verbranden. Hij sleurde me mee naar de keuken en riep mohammed me andere broer naar beneden ik dacht o wat gaat er gebeuren mohammed kwam de keuken binenn ja wat is er zei hij jammel zei hou haar vast mo hield me vast en jamel greep in de keuken naar een mes. ik dacht o allah help me oh wat gaat ie met me doen ineeens dee hij het gasfornuis aaan.............

volgende keer ga ik verder..

23-01-2003, 18:22
salaaaaaaaaaam

is echt een treurig verhaal
vraagje
is het echt gebeurd ?

ik hoop dat je verder gaat schrijven
icha allah

beslmaaaaaaaaa

23-01-2003, 18:27
hoceimagirl het is heelaas echt gebeurdt ga later verder jah heb nu even geen tijd

23-01-2003, 18:42
hafsah het is echt zielig voor de persoon met wie dit is gebeurd .

maar wil je aub verder gaan je bent toch online .

=xxx=van soumaya



23-01-2003, 18:43
soumaya weet je wat het is ik ben niet dat persoon met wie het is gebeurd het is een beste vriendin van mij en ik typ het voor haar nadat ze die verhaal voor me heeft geschrevenof als ze bij mij is en dat is dus nu niet het geval ze is net bij me weg gegaan maar ik zal morgen zeker een stuk schrijven of anders laat ik het haar doen saffie.... maar er komt zeker een vervolg

23-01-2003, 19:21
salaaaaaaaam

echt jammer dat het haar is gebeurd
ik wens haar echt beterschap

en ik hoop dat het echt nog goed met haar gaat
want ook al heb ik het verhaal nog niet gelezen ik denk dat het heel erg is wat er is gebeurd

belsmaaaaaaaaa

23-01-2003, 19:22


ja dat is zeker zo..... maar het is nogal een lang verhaal maar er komt zeker een vervolg tot in alle details geloof me maar..

23-01-2003, 19:33
salaaaaaaam

heel erg bedankt
ik wil echt weten wat er is gebeurt

23-01-2003, 20:26
S.A.

Spannend meid......... hou ons niet te lang in spannning

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43