Bekijk volle/desktop versie : voor gescheiden dames



18-10-2012, 22:31

Citaat door MadameTussauds:
Hallo dames

Er is een vriendin van mij, ze is namelijk getrouwd. En heeft samen met haar man een huis gekocht.
Nu is het zo, dat ze wilt scheiden. Ze is nu ongv 2 jaar getrouwd. En wilt niet meer met hem zijn, omdat ze zichzelf niet kan zijn bij hem. Ze MOET een hoofddoek dragen van haar man. Hij is heel gelovig. En soms vasten ze samen vrijwillige vasten. en als ze dat niet doet, wordt ze door haar man neergehaald. Ze mag ook geen tv kijken muziek luistere, weggaan, strakke kledij, ze wordt contstant beledigt, en ze heeft ook geen zelfvertrouwen meer.
Nu voor haar huwelijk bidt ze altijd 5 x per dag, ensinds ze getrouwd is heeft ze haar gebeden verwaarloosd.

Ze moet ook alles zelf doen, ze woont nu wel bij haar ouders, en hij bij zijn ouders, omdat ze hun huis aant opknappen zijn. Hij vraagt contstant geld van haar, kledij, voeding, rekeningen betaalt ze allemaal zelf. En soms heeft haar vader medelijden met haar, en helpt hij haar.
Gemeenschap heeft ze ook niet al een 1,5 jaar niet meer.


Ze weet niet wat ze moet doen. Nu wat is de oplossing
Geen negatieve reactie's plss

ps: praten heeft ze vaak gedaan,al 2 jaar lang
.

18-10-2012, 22:33


Wat rot voor haar zeg! Hoe was hij voordat ze getrouwd ware? was hij anders en begon hij haar die regels op te leggen sinds dat ze getrouwd zijn? weten haar ouders van haar hele situatie? en dat ze wil scheiden?

18-10-2012, 22:34
Wat erg.. Allahrzaq sbar

18-10-2012, 22:39
als hij dan echt zo gelovig is waarom dan een huis kopen wat gewoon weg echt haraam is (RIBA-RENTE)en moet ze hem maar eens op de qoran wijzen en een hadith opzoeken over de rechten van de vrouw volgens de islaam

allah ye3tiha sbar

18-10-2012, 22:46


Wat erg voor je Vriendin en wat een waardeloze man. Wat moet je nou met zo iemand?? Het is zo moeilijk om iemand te adviseren in zo een situatie. Want wat zou je zelf doen?
Totdat je zelf in zo een situatie zit dan weet je het ook niet meer en ben je radeloos.
Maar zo te lezen haalt hij haar altyd neer en ze slapen ook niet net mekaar, zij onderhoudt hem?
Dit lijkt me niet de moeite waard vol te houden en voor te vechten. Tenzij hij bereid is te veranderen
Als dat laatste niet het geval is.......

18-10-2012, 22:47

Citaat door MadameTussauds:
jah dat klopt ook.
Maar dat verandert de situatie niet, dus wat moet ze dan doen. Gwn scheiden
scheiding altijd als laatste optie laten, als eerste beide familie's erbij betrekken, wie weet komt het dan goed incha allah voor haar.
nogmaals wie de weg van allah swt niet volgt een huis kopen wat erg haraam is en dan nog durfen zeggenhet is een man die vreest allah swt ,
allah yehdiehoem oe yehdiena oe safi

18-10-2012, 23:49
Laat haar salat istigara doen.Dit kan jij ook doen.En vertrouw op Allah dat zij de juiste keuzes maakt.
Dat zij voor hem moet betalen zegt mij genoeg over zijn imaan.Ze moeten zich niet laten manipuleren door zo iemand. Huichelaars worden ze genoemd, wel bidden en vasten en ondertussen je vrouw slaan, mishandelen en misbruiken. Ik zou het wel weten!