Bekijk volle/desktop versie : De tekenen van de vrees voor Allah!!!



Pagina's : [1] 2 3

17-10-2012, 21:59
Weet! Beste broeders en zusters de islam. We kunnen ontdekken, of we Allah vrezen of dat we achteloos jegens Hem zijn aan de hand van een paar eenvoudige testjes. Hier zijn er een paar:

-De tong leert ons: als we kwaadspreken, lasteren en ons bezighouden met lichzinnige roddels, duidt dat op wel erg weinig zorgvuldigheid. We zouden onze tong moeten gebruiken voor de herinnering aan Allah, recitatie van de Qoeraan en in kringen waar kennis heerst.

-Haat, vijandigheid en jaloezie moeten we uit ons hart bannen en vervangen door goedgunstigheid en zorg voor de moslims.

-We moeten voorzichtig zijn met wat we in onze maag stoppen.

-Onze ogen zouden niet mogen afdwalen naar verboden voorwerpen.

-Onze voeten zouden ons niet naar verboden plaatsen mogen brengen.

-We zouden onze handen niet naar verboden doelen mogen uitstrekken.

-We zouden er voor moeten zorgdragen, dat we onze goede daden voor niemand anders dan Allah verrichten.

Vervolg

De redenen om Allah te vrezen:

O Dienaar van Allah, er zijn veel redenen om te vrezen. De volgende opsomming geeft er een aantal:

1)Angst te sterven voor het berouw komt

2)Angst om het berouw niet in de praktijk te brengen en beloftes te verbreken

3)Angst om de verplichtingen aan Allah niet te kunnen vervullen

4)Angst dat verleidingen de baas worden

5)Angst dat Allah ons verantwoordelijk houdt voor het verrichten van goede daden uit bedrog

6)Angst om arrogant en egoïstisch te worden als gevolg van overvloedige gaven

7)Angst om van Allah afgeleid worden door andere Schepselen

8)Angst om vroegtijdig (in deze wereld) bestraft te worden

9)Angst om bij de dood in ongenade te vallen

10)Angst om door de schitter van deze wereld misleid te worden

11)Angst dat Allah je geheim onthult tijdens een onbewaakt ogenblik

12)Angst voor een gruwelijk sterven (dood) wanneer het zover is

13)Angst voor de klappen van de dood

14)Angst voor de vragen van Munkar en Nakier

15)Angst voor de straf in het graf

16)Angst voor de verschrikkingen aan de horizon (tijdens de herrijzenis)

17)Angst voor de angst tijdens de voorgeleiding voor Allah

18)Angst voor de ondervraging over elke kleinigheid uit het leven

19)Angst voor de brug (over de hel)

20)Angst voro het vuur, de ketenen en de foltering van het vuur

21)Angst om van het paradijs, de eeuwigheid en het eeuwige koninkrijk en verblijf onthouden te worden

.........

Bron: Taqwa, vrees voor Allah en tauba / Imam Ghazali, Imam Ibn Qayyim, Ibn Radjab Hanbali

17-10-2012, 22:13


Dit moet ik goed in mn hoofd stampen

17-10-2012, 22:18
Hoe behoud je iedere dag de vrees???

17-10-2012, 22:24

Citaat door ilovesoap:
Hoe behoud je iedere dag de vrees???
Door dagelijks de Koran te lezen, beluisteren en de betekenis ervan te overpeinzen. In de Koran zijn er talrijke verzen over de bestraffing van Allah. Er zijn natuurlijk ook talrijke verzen over Allahs Beloning, Vergeving en over Het paradijs en dergelijke meer. Maar om de vrees erin te houden zou men meer aan de bestraffing moeten denken. Taqwa is van groot belang. Zonder behoren we alsnog tot de verliezers. Door te denken aan de bestraffing en door te denken aan de beloning (het paradijs), houdt men een balans tussen hoop en vrees.

Ook boeken (islamboeken) lezen helpt ons om de vrees erin te houden en het verrichten van goede daden (adzkaar enz) en het zich weghouden van het slechte. Van het moment dat de imaan te sterk wordt beïnvloedt en verlaagd doordat men veel minder vrijwilige daden van aanbidding verricht en van het moment dat men makkelijker begint te denken over kleine zonden en ze toch verricht, vanaf dat moment gaat de godsvrees vrijwel zeker verminderen. En wanneer men Allah niet meer vreest, zoals Hij gevreest dient te worden, dan verwaarloost men zijn eigen ziel (van zichzelf) en dit kan tot verlies leiden in doenia en al agiera.

19-10-2012, 02:04


TS als het erg vindt dan haal ik t wel weg?



Berouw

Sheikh Muhammad ibn Saalih al 'Uthaymien
(Sifat Salaat-in-Nabee (pagina 49-51))
Vertaalde stuk: Repentance


Berouw: Betekent terugkeren van het ongehoorzamen van Allaah naar het gehoorzamen van Hem.

Berouw: Is geliefd bij Allaah, zoals Hij zegt: "Voorwaar, Allaah heeft de berouwvollen lief en Hij heeft hen lief die zich reinigen." [Surah Al-Baqarah: 222]

Berouw: Is een verplichting voor iedere gelovig. Allaah zegt: "O jullie die geloven, toont Allaah oprecht berouw" [Surah At-Tahreem: 8]

Berouw: Is van de middelen voor het verkrijgen van succes. Allaah zegt: "En keert jullie allen berouwvol tot Allaah O gelovigen, opdat jullie zullen welslagen." [Surah An-Noor: 31]. Succes is, wanneer iemand datgene krijgt waar hij naar zoekt en is gered van datgene waar hij voor vlucht.

Door middel van Oprechte Berouw: vergeeft Allaah zonden, hoe groot deze ook zijn en hoeveel dit er ook zijn. Allaah zegt: "Zeg: O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf (vanwege zonden), wanhoopt niet aan de Genade van Allaah. Voorwaar, Allaah vergeeft alle zonden. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige." [Surah Az-Zumar: 53]

O mijn broeder, die is vervallen in zonden, wees niet wanhopig aan de genade van jouw Heer, want voorzeker, de deur naar berouw is open totdat de zon opkomt vanuit het westen. De Profeet heeft gezegd (in vertaling): "Voorwaar, Allaah strekt Zijn hand uit gedurende de nacht, om het berouw van degene die zondigt gedurende de dag te accepteren. En Hij strekt Zijn hand uit gedurende de dag, om het berouw van degene die zondigt gedurende de nacht te accepteren, tot (de dag) wanneer de zon opkomt vanuit het westen." [Overgeleverd door Muslim]

En hoeveel mensen hebben berouw getoond bij Allaah voor vele en enorme zonden en Allaah heeft hun berouw geaccepteerd? Allaah zegt: "En degenen die niet naast Allaah een andere god aanroepen en die niemand doden, waarvan (het doden) door Allaah verboden is, behalve volgens het recht. En die geen ontucht plegen, want wie dat doet zal een bestraffing ontmoeten. Voor hem zal de bestraffing vermenigvuldigd worden op de Dag der Opstanding en vernederd zal hij daarin eeuwig leven. Behalve degene die berouw toont en gelooft en goede daden verricht. Voor diegenen wisselt Allaah zonden in voor goede daden. En Allaah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." [Surah Al-Furqaan: 68-70]

Oprechte Berouw: Dient te voldoen aan vijf voorwaarden (zodat het geaccepteerd wordt), deze zijn:

1. Oprechtheid tegenover Allaah, de Allerhoogste: Dit is doordat de persoon het doet omwille van Allaah alleen, en streeft naar Zijn beloning en verlossing van Zijn bestraffing.

2. Wroeging: vanwege de zonde dat is begaan, zodanig, dat hij bedroeft is en wenst dat hij het nooit had gedaan.

3. Direct Stoppen: met het begaan van de zonde. Als de zonde tegen Allaah was, dan dient hij (1) te stoppen met het te doen als het een verboden handeling was, of (2) (dient hij) zich te haasten om het te doen als het een verplichting was wat hij heeft verlaten. En als de zonde tegen een schepsel was (zoals mensen), dan dient hij zich te haasten om zichzelf ervan te bevrijden, door het terug te geven aan hem of te zoeken naar zijn vergiffenis en kwijtschelding.

4. Vastberadenheid: om niet terug te keren naar het begaan van de zonde in de toekomst.

5. Het berouw dient plaats te vinden voordat de tijd komt dat het niet meer wordt geaccepteerd, of dat ten gevolge van de dood is of door het opkomen van de zon vanuit het westen. Allaah zegt: “Berouw is niet van nut voor degenen die constant zonden verrichten totdat wanneer de dood een van hen nadert, hij zegt: Voorwaar ik toon nu mijn berouw.” De Profeet heeft gezegd (in vertaling): "Wie berouw toont, voordat de zon opkomt vanuit het westen, Allaah zal zijn berouw accepteren.” [overgeleverd door Muslim]

O Allaah, schenk ons het oprechte berouw en accepteer het van ons, waarlijk U bent de Alhorende, de Alwetende.
http://Www.ahloelhadieth.com
http://Www.sincerehearts.nl

19-10-2012, 02:08
Twijfel niet aan de genade van Allah De Meest BARMHARTIGE De meest GENADEVOLLE

Vergeving van Allah

“Allah de Almachtige zegt: “O Zoon van Adam, zo lang je Mij aanroept en Mij vraagt, zal Ik je vergeven voor wat je gedaan hebt, en Ik zal er geen bezwaar tegen hebben. O zoon van Adam, al reiken je zonden tot de wolken in de lucht, als je Mij om vergeving vraagt, zal Ik je vergeven. O zoon van Adam, als je tot Mij komt met zonden bijna zo groot als de aardexen je komt tot Mijxzonder deelgenoten aanxMij toe te schrijven, dan zou Ik jexvergeving schenkenxbijnaxzo groot als dat (de aarde).”
Deze hadith qudsi is overgeleverd door Anas ibn Malik (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). Het staat vermeld in Tirmidhi en is sahih.


Het paradijs

“Ik heb voor Mijn dienaren gereedgemaakt wat geen oog ooit heeft gezien en wat geen oor ooit gehoord heeft en waar geen mens ooit van heeft kunnen dromen, maar het is verklaard in het Boek van Allah: “En geen ziel weet wat voor haar verborgen ligt aan bekoringen voor het oog.”
In Sahih Bukharie en Sahih Muslim staat dat Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) deze woorden van Allah in een hadith qudsi heeft aangehaald.


Berouw en het gedenken van Allah

“Allah de Verhevene zegt: “Ik ben tegenover iedere dienaar zoals hij denkt dat Ik ben. Ik ben met hem waar hij Mij ook gedenkt. Bij Allah, Allah is meer verheugd met het berouw van Zijn dienaar dan wie ook van jullie zou zijn nadat hij zijn verloren rijdier in de woestijn terugvindt. Wie Mij een handbreedte nadert, nader Ik een armlengte; en wie Mij een armlengte nadert, nader ik de ruimte tussen twee uitgestrekte armen. Als een dienaar van Mij, Mij lopend nadert, ren Ik hem tegemoet.”
Dit is een hadith qudsi die vermeld staat in Sahih Bukharie en Sahih Muslim. Deze hadith qudsi is overgeleverd door Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn)xvan de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem).


Smeekbeden tijdens het laatste deel van de nacht

“Onze Heer daalt iedere nacht tijdens het derde en laatste deel van de nacht neerxen zegt: “Wiexroept Mij aan zodat Ik hem kan beantwoorden? Wie vraagt Mij zodat Ik hem kan geven? Wie zoekt Mijn Vergiffenis, zodat Ik hem kan vergeven?”
Deze hadtih werd overgeleverd door Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en staat vermeld in Muslim.


Beloning voor het houden omwille van Allah

“Voor degenen die omwillexvan Mijn Glorie van elkaar houden zullen er zuilen van licht zijn waar de Profeten en martelaren jaloers op zullen zijn.”
In Tirmidhi staat dat Mu’adh (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) deze woordenxvan Allah, de Heer van Eer en Glorie, aanhaalde in deze hadith qudsi.


http://Www.ahloelhadieth.com
http://Www.sincerehearts.nl

20-10-2012, 15:03
Ramzi en Sunset moge Allah jullie belonen voor het uppen en lezen. Amien

20-10-2012, 15:33
Ameen, en moge Allah swt jou rijkelijk belonen voor het plaatsen.

21-10-2012, 22:11

Citaat door Ramzii:
Ameen, en moge Allah swt jou rijkelijk belonen voor het plaatsen.
Amien

22-10-2012, 16:06
Notif Baraka lah oe fiek om te plaatsen !

23-10-2012, 01:55

Citaat door wafalicious:
Notif Baraka lah oe fiek om te plaatsen !

24-10-2012, 16:58
Maa shaa allah geur van muskus tranen krijg je ervan lees !!!


Citaat door mama30:
alle lof zij allah.



published on thursday, 10 march 2011 11:55
hits: 301

een zuster vertelt in een interview dat zij had met het tijdschrift ‘al-yamaamah’: “een meisje van twintig jaar verongelukte. Ogenblikken voordat zij stierf werd haar nog gevraagd naar haar toestand. Zij antwoordde: ,,het gaat goed. Alle lof zij allah.” maar kort daarna stierf zij. Zij werd vervolgens gebracht naar een kamer waar de dodenwassing voor haar werd verricht. Toen wij haar op een houten plank legden en begonnen met het verrichten van de wassing merkten wij op dat haar gezicht straalde en opgesierd werd door een glimlach. Het leek alsof zij sliep. Er waren geen verwondingen, botbreuken of bloedingen te zien. Het vreemde was dat toen wij haar wilden optillen om de wassing te voltooien een wit vloeistof uit haar neus droop dat de kamer opvulde met de geur van muskus. Verheven zij allah! Het was werkelijk de geur van muskus. Allen riepen we: ,,allaahoe akbar!” mijn dochter die een vriendin was van het meisje dat was overleden begon te huilen.

Ik vroeg de tante van het overleden meisje hoe zij tijdens haar leven was. Ze antwoordde: ,,vanaf jongs af aan ging zij zorgvuldig om met haar gebeden. Zij keek nooit naar films en series. Zij keek überhaupt geen tv. Ook luisterde zij niet naar muziek en sinds haar dertiende vastte zij iedere maandag en donderdag. Ook wilde zij heel graag helpen bij het wassen van de doden. Maar daar is zij helaas nooit aan toe gekomen. Zij wordt nu zelf gewassen. Haar leraressen en vriendinnen spraken altijd over haar godsvrucht, goede manieren en gedragscode en zij wist indruk te maken op haar vriendinnen en leraressen, zowel tijdens haar leven als na haar dood.”

de dichter sprak de waarheid toen hij zei:

Net alsof het kloppen van het hart tegen de persoon zegt: ,,waarlijk het leven bestaat slechts uit minuten en seconden. Zorg er dus voor dat je voor jouw ziel bekendheid werft voordat je sterft. Want bekendheid onder de mensen (na jou dood) is als een tweede leven.”
ma shaa allah wordt wakker o moslim broeders en zusters!! Geur van muskus ma shaa allah!!!!

24-10-2012, 18:21



Citaat door benn:
Maa shaa allah geur van muskus tranen krijg je ervan lees !!!



ma shaa allah wordt wakker o moslim broeders en zusters!! Geur van muskus ma shaa allah!!!!
Allahoe Akbar

25-10-2012, 04:16
Ibn Al-Qayyim (rahimahu Allaah):

Als de Dunya uit tijdelijk aanwezig goud zou bestaan en het Hiernamaals uit eeuwig aanwezig zand zou bestaan, dan zou een slim persoon voor het eeuwig blijvende zand kiezen en het tijdelijke bestaande goud links laten liggen !!!

Welnu, de doenya is tijdelijk bestaand zand en het hiernamaals eeuwig blijvend goud.Hoe kun je dan voor het tijdelijke kiezen???’’

25-10-2012, 07:19
Upppp.. Weinig reacties hoor. Als het een onzin topic was hadden we nu al de 40e blz bereikt.

Pagina's : [1] 2 3