Bekijk volle/desktop versie : hoogmoedige dalaal mensen ( in egypte gebeurd)



21-12-2004, 16:47
In Egypte was een meisje die met een jongen had.Ze deden harame dingen en wilden dat ook weer eens doen.Toen zei het meisje dat de jongen haar ergens moest brengen waar de mensen haar niet zouden zien.De jongen zei hoogmoedig: Ik breng jou naar een plaats waar zelfs Allah jou niet zal zien.Toen gingen ze een huis binnen en de jongen deed zijn jas uit en viel gelijk dood op de grond.Het meisje wist niet wat ze zag en rende als een gek de straat uit en vertelde haar verhaal.



Een Imam in Egypte zat in een vliegtuig met naast hem een man.Hij zag dat de man verstikkende geluiden maakte.De imam wist dat de man naast hem aan het sterven was, dus hij zei: Broeder zegt le Ilehe il Allah Mohammed Rasoel Allah.De man zei niks, waarop de imaam het herhaalde.Toen antwoordde de man midden in zijn doodsstrijd: DAT WOORD DIE JIJ HEBT GEZEGD KAN IK NIET ZEGGEN.En hij stierf.


In Egypte was er een broeder die naast een man woonde die altijd muziek luisterde, altijd.Muziek was zijn leven en niks is beter dan muziek.NOOIT was er quraan thuis altijd muziek.Op een dag klopten de kinderen van de muziek verslaafde man aan bij de broeder.Ze zeiden dat hun vader op sterven lag.De broeder kwam binnen en zag dat er muziek aan stond, de kinderen waren het vergeten uit te zetten van de schrik.Hij zei: doe de muziek uit , taqileh jullie vader ligt op sterven! Toen zetten ze de muziek uit en draaiden quraan.De man stond op terwijl hij lag te sterven en zei : NEEEEEEEEEE doe uit de quraan doe uit, zet de muziek aan , ik voel me goed met muziek.En hij stierf.


Ook was er een broeder in egypte die naast een slechte man woonde.Die slechte man had altijd thuis mannen bij zich die muziek maakten en een ra2asa, danseres in egypte.En die broeder had altijd last van de muziek van die mensen.Elke avond dansen en muziek en ma3seja natuurlijk.Toen op een dag hij een harde gil hoorde.Hij rende en klopte aan om te kijken of er wat aan de hand was.Wat blijkt: de danseres was tijdens het dansen dood gevallen.



In Egypte waren er drie jongeren in de auto aan het zingen, klappen enz.Ze wsietn niet dat Melek al mewt naar een van hun zou komen.Toen botsten ze tegen een vrachtwagen aan en ze werden per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.Een jongen lag op sterven.De man in de ambulance zei tegen hem: broeder zeg le ilehe il Allah
De jongen begon te zingen en stierf

21-12-2004, 16:52


Wat is je bron, Asma? Je plaatst wel vaak interessante en goede teksten.

21-12-2004, 16:57
Lezingen van Mohammed Hassaan , wagdy Gonaim, Mohammed Hussein Jacob en islamway.com
Salamoe Alaikom

23-12-2004, 08:30
http://www.islamway.com egt een aanrader Masha Allah site!
is ook in het engels

23-12-2004, 13:19


Sunni Urban Legends..

Ze zouden ze moeten verfilmen en verhuren.

Zal wel goed verkopen bij de grote massa's onwetenden.

23-12-2004, 13:38
jammer dat het in het arabis is http://www.islamway.com
ik kan het niet lezen wat je mischien goed site maar dan in het nederlands alvast bedankt


groetjes layla

23-12-2004, 13:47
..bedankt voor t plaatsen
Layla86 die site kan je ook op egels talig zetten... linksboven

23-12-2004, 14:04
Ik heb hetvolgende eens gehoord:

Onder het bewind van Sadat en de zowat ongeveer inquisitie tegen de moslims met politieke ideeën was er eens een generaal die in de gevangenis vol plezier en toegave vrome praktiserende moslims (ook wel fundamentalisten genoemd) tot de dood toe martelde.

Op een dag was er eens een moslim broeder aan de beurt en die besloot hem iets te vragen:

Hij zei: ''Dat je mij gaat doodmartelen oke, maar heb je dan nooit vrees voor Allah ?''

De generaal begon te bulderen van het lachen en zei:
''Zelfs al mocht Allah zelf naar beneden komen, dan gooi ik hem persoonlijk in de isoleercel!''

[Hasha sumHasha, Wa La Hawla Walla Qoewata Illa Billah dat ik dit heb moeten neertypen trouwens]

Dus die man werd vervolgens doodgemarteld, enfin die generaal zijn werkdag zit erop dus hij vertrekt van de gevangenis op weg naar huis vergezeld door twee soldaten, maar onderweg naar huis gebeurt er iets en krijgt hij een vreemd ongeluk.
Door een struikeling of val beland een van de bajonetten op het geweer van een van de twee soldaten in zijn nek waardoor hij een pijnlijke dood sterft.
De doktoren hebben daarna uitzonderlijke grote moeite om de bajonet uit zijn lichaam te halen, waarna de autoriteiten hem een eervolle staatsbegrafenis willen geven in een grote Moskee.
De mensen die toen bij de rouwstoet zijn lichaam in de kist meedroegen konden op een of andere manier de deuren van de moskee niet passeren en dus niet binnenkomen.

En zo heb ik het dus 'gehoord', vervloekte mensen dus. Zo heb ik ook meer dan eens van Turken zelf gehoord dat het lijk van Mustafa Kemal (Atta-Turk) verscheidene malen kwam bovendrijven na zijn ter aarde bestelling en dat ze hem daarna om deze reden binnen in beton hebben geplaatst en in een masoleum hebben opgebaard.

23-12-2004, 14:09
Masha Allah dat verhaal in egypte heb ik ook gehoord!
Subhan Allah.
ken je het verhaal van al sayed qotb , hoe hij stierf, als je niej ken zal ik plaatsen insha Allah

24-12-2004, 15:50
Ja graag, vertel mij eens iets over Sayyid Qutb (rahimullah).

25-12-2004, 11:45
Salamoe Alaikom

Ik heb het van me vader gehoord, dat Gamel Abd el Nasr of Sadat een van die twee presidanten iets harams had gedaan.Hij zei tegen de imaams en sjeiks enz. daar om het goed te keuren, Sayed Qotb keurde het af, want het was haram.
Hij schreef als het goed is een boek over de regering, dat ze harame dingen doen enz.
Hij werd gearresteerd.Hij bleef lang in de gevangenis en op een dag droomde hij dat de profeet asws zei tegen hem: Kom met ons mee, je zult met ons verblijven zoiets zei de profeet asws

Toen kwam er een arrogante bewaker die zei dat hij mee moest komen
Sayed Qotb zei : ik weet dat jullie mij vandaag gan executeren, ik hb over de Profeet asws gedroomd.

En toen werd Sayed Qotb vermoord
Moge Allah hem Genadig zijn

27-12-2004, 13:50
Ja, mooi verhaal.
Ik heb begrepen dat hij (rahimUllah) verhangen is.

27-12-2004, 14:03


ja dat doen ze in egypte

27-12-2004, 18:41
Subhana''Allah wat een interessante verhalen..!

Dank jullie wel !

28-12-2004, 10:11
Yazaak Allahu Gair.