Bekijk volle/desktop versie : Wisten jullie dit? Sub7anAllah!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

15-10-2012, 16:03
[

“Wanneer er een vlieg in het drinken van één van jullie valt, duw het er dan goed in en verwijder het dan, want één van de vleugels draagt een ziekte en de ander het geneesmiddel.”

Deze hadith werd overgeleverd door Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en staat vermeld in Bukharie en Muslim.

Zie hier een onderzoek die bovenstaande hadith wetenschappelijk onderbouwt van Dr. Saleh As-Saleh:





Informatie over de hadith over de vlieg

Meer dan 1000 jaar geleden heeft de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) gesproken over wat we moeten doen wanneer er een vlieg in het drinken valt. De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) gaf ons het volgende advies: “Wanneer er een vlieg in het drinken van één van jullie valt, duw het er dan goed in en verwijder het dan, want één van de vleugels draagt een ziekte en de ander het geneesmiddel.” (bron hadith).

Dr. Saleh As-Saleh heeft over de hadith over de vlieg een artikel geschreven. Dit vanwege het vaststellen dat hetgeen wat de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei, wetenschappelijk te onderbouwen is. Door de vlieg in het drinken te drukken en het daarna pas te verwijderen, neutraliseert het geneesmiddel het eventuele gif wat vrijgekomen is. Een aantal onderzoeken om het aan te tonen:

Onderzoek 1:



Op de afbeelding hieronder staat Onderzoek 1 met twee schalen. In beide schalen is gesteriliseerd water gegoten en bij beide schalen is er een vlieg in gevallen. Echter in schaal 1 is de vlieg ook ondergedompeld, terwijl dit niet gedaan is bij schaal 2. Van beide schalen zijn er monsters genomen en bij de tweede schaal wordt er groei van ziekteverwekkende bacteriële kolonies van het E Coli type geconstateerd.

Bij schaal 1 is de vlieg volledig ondergedompeld in het water. Bij deze schaal is te zien dat de bacteriële groei van de bacterie in schaal 2 verdwenen is. In plaats daarvan wordt de bacterie Actinomyces gevonden die gebruikt wordt bij het maken van nuttige antibiotica (een medicijn). Dit verklaart waarom de bacterie uit schaal 2 in schaal 1 geremd wordt.

Onderzoek 2:



Bij Onderzoek 2 wordt er wederom gebruik gemaakt van gesteriliseerd water waarin een vlieg gevallen is. Echter wordt er nu gebruik gemaakt van een andere vlieg. Bij schaal 2 is de vlieg niet ondergedompeld en na het nemen van monsters wordt er geconstateerd dat er een groei is van ziekteverwekkende bacteriële kolonies van het type Corynebacterium Diphteriae.

Bij schaal 1 is de vlieg wel ondergedompeld en daar is te zien dat de bacterie die gevonden is in schaal verdwenen is. Wel wordt de bacterie Actinomyces gevonden, waarmee nuttige antibiotica gemaakt worden. Deze bacterie zorgt voor de complete remming van de ziekteverwekkende bacterie die gevonden is in schaal 2.

Onderzoek 3:



Ook bij onderzoek 3 wordt er gebruik gemaakt van gesteriliseerd water waarin een vlieg gevallen is. Echter wordt er nu weer gebruik gemaakt van een andere vlieg. Bij schaal 2 is de vlieg niet ondergedompeld en na het nemen van monsters wordt er geconstateerd dat er een groei is van ziekteverwekkende bacteriële kolonies van het type Staphylococcus sp.

Bij schaal 1 is de vlieg wel ondergedompeld en daar is te zien dat de bacterie die gevonden is in schaal verdwenen is. Wel wordt de bacterie Actinomyces gevonden, waarmee nuttige antibiotica gemaakt worden. Deze bacterie zorgt voor de complete remming van de ziekteverwekkende bacterie die gevonden is in schaal 2.

Andere onderzoeken
Deze drie onderzoeken wijzen uit dat de vlieg inderdaad een medicijn draagt onder één van de vleugels en ook andere onderzoeken wijzen hetzelfde uit met de bacteriën Salmonella en Proteus. Door een vlieg helemaal onder te dompelen wanneer het in ons glas gevallen is, wordt het medicijn zeker geactiveerd. Door dit niet te doen kunnen de bacteriën in ons glas terechtkomen.]

15-10-2012, 16:44


Soebhan allah

17-10-2012, 14:35
SubhanaAllaaah! barakaAllaahoefeeki voor 't plaatsen!

17-10-2012, 14:42
Subhana Allah ik kende de hadith maar nooit het onderzoek. Barak Allahoe feeki

17-10-2012, 14:51



Citaat door amatoe_allaah:
SubhanaAllaaah! barakaAllaahoefeeki voor 't plaatsen!


Citaat door youness:
Subhana Allah ik kende de hadith maar nooit het onderzoek. Barak Allahoe feeki


Citaat door mamaliefste:
Subhan'Allah .
Wa feekoem BarakAllah!! DjazakAllahoe ghairan voor het uppen van mijn topic

17-10-2012, 15:53
Subhana Allah

17-10-2012, 16:12
Barak'Allaahoe fike!

17-10-2012, 16:18
Wa feeki BarakAllah oughti Fillah

17-10-2012, 16:48
maashaa'allah!!!

barakallahu fieki! geweldige informatie! ik kende de hadith en ook weleens een artikel van kuffars gelezen hoe ze de hadith van de profeet sallahu alay wa salam leugen wouden beschouwen todat uit hun onderzoek bleek dat inderdaad onder ene vleugel anti biotica bevond!

17-10-2012, 17:00
SoebhanaAllah

17-10-2012, 17:34
WAUW!

Maa shaa' Allaah <3

17-10-2012, 17:37
Djazak Allahoe gayran voor het delen. Paar weken terug was het bij mij zover en zag ik een vlieg in mijn glas, ondergedompeld zoals in de hadith luidt en opgedronken. Wel met dichtgeknepen ogen en neus, maar el hamdoelilah beter als moefsida wezen.

18-10-2012, 09:31



Citaat door abu-mujahid:
maashaa'allah!!!

barakallahu fieki! geweldige informatie! ik kende de hadith en ook weleens een artikel van kuffars gelezen hoe ze de hadith van de profeet sallahu alay wa salam leugen wouden beschouwen todat uit hun onderzoek bleek dat inderdaad onder ene vleugel anti biotica bevond!


Wa feek BarakAllah! Zo zie je maar...alles staat gewoon in de Quran beschreven en dan komen ze nu pas met zulke onderzoeken .


Citaat door Misschaakiri:
Djazak Allahoe gayran voor het delen. Paar weken terug was het bij mij zover en zag ik een vlieg in mijn glas, ondergedompeld zoals in de hadith luidt en opgedronken. Wel met dichtgeknepen ogen en neus, maar el hamdoelilah beter als moefsida wezen.
Wa ghairan Djazaaki oughti Fillah! Echt waar? Soub7anAllah...tis mij nog nooit overkomen . Dus je kende de Hadith al?


BarakAllahoefeekoum voor het reageren!!

18-10-2012, 09:47
Up.

Dit soort zaken kunnen extra bijdrage leveren in de Kamaal (volmaaktheid) van iemands yaqeen (overtuiging), maar o wee als de afwezigheid hiervan schade levert aan de Asl (basis) van iemands yaqeen.

Want de basis is dat wij geloven dat de openbaring (de Quran en Hadith) van Allah afkomstig is en dat wij ons hier volledig aan overgeven met een overtuiging dat dit berust is op Volmaakte Wijsheid en Volmaakte Kennis.

Dus laat niemand het in zijn hoofd halen om in dit soort gevallen, pas te geloven wanneer dit soort onderzoeken bestaan en zo niet deze zaken te verwerpen. Zo'n persoon is eigenlijk niet gelovig aan Allah maar gelovig aan de wetenschap, terwijl hij niet weet dat Allah de Alwetende is die de mensheid alle wetenschap heeft geleerd. Hoe kan het ook anders zijn, aangezien hij de Alwetende Schepper is.

18-10-2012, 10:00

Citaat door sheikhalalbani:
Up.

Dit soort zaken kunnen extra bijdrage leveren in de Kamaal (volmaaktheid) van iemands yaqeen (overtuiging), maar o wee als de afwezigheid hiervan schade levert aan de Asl (basis) van iemands yaqeen.

Want de basis is dat wij geloven dat de openbaring (de Quran en Hadith) van Allah afkomstig is en dat wij ons hier volledig aan overgeven met een overtuiging dat dit berust is op Volmaakte Wijsheid en Volmaakte Kennis.

Dus laat niemand het in zijn hoofd halen om in dit soort gevallen, pas te geloven wanneer dit soort onderzoeken bestaat en zo niet deze zaken te verwerpen. Zo'n persoon is eigenlijk niet gelovig aan Allah maar gelovig aan de wetenschap, terwijl hij niet weet dat Allah de Alwetende is die de mensheid alle wetenschap heeft geleerd. Hoe kan het ook anders zijn, aangezien hij de Alwetende Schepper is.


Kwam ik net tegen:

De Qoer'aan is een boek dat nieuws bevat, waarvan is bewezen en alsnog bewezen zal worden, dat het de waarheid is. Feiten over wetenschappelijke onderwerpen en het nieuws dat over het verleden en de toekomst gegeven is, feiten die niemand in die tijd kon weten, werden in Zijn verzen verkondigd. Het is onmogelijk dat men dat allemaal in die tijd, met dat niveau van kennis en wetenschap, kon weten. Het is helder dat dit een duidelijk bewijs is dat de Qoer'aan niet het woord van de mens is. De Qoer'aan is het woord van de Almachtige, Allah, de Schepper van alles en van de Ene Die alles met zijn kennis omringt.

Even ter aanvulling voor jou...

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6