Bekijk volle/desktop versie : waarom!! ooh mijn lieve broeder



21-12-2004, 01:51
De derde verplichte zuil is de armenbelasting (zakaat) en heeft invloed op het economisch welzijn en spirituele opleving van de mens. Het netto spaargeld van iedere moslim behoort niet alleen hem en zijn familie toe, maar eveneens de behoeftige, de armen en zes andere sociaal zwakkere groepen, zoals voorgeschreven in de koran. Dit wordt betaald uit 2,5% over de nettospaargelden met een limiet voor contanten, juwelen, voorraden enzovoorts, gedurende het jaar waarvan de afrekening plaatsvindt in de maand Ramadan.

De zakaat zuivert je vermogen en helpt het vestigen van economisch evenwicht en sociale veiligheid. Moslimstaten zijn verplicht de zakaat te verzamelen en te verdelen, maar elders is het de plicht van de moslims zelf om deze zakaat gedurende het jaar te verzamelen en vervolgens te verdelen aan de zakaatgerechtigden.

Behalve deze verplichte betaling moedigt Allah jou aan de behoeftige en de armen, uit Zijn vrijgevigheid die aan jou verleend is, te geven. Dergelijke liefdadigheid verdient volgens de koran de beloning van 700 maal of meer.

kijk naar foto!!!







moge ALLAH onze broeders en zusters uit somalie helpen
moge ALLAH die arme kinderen naar paradijs inshaALLAH en AMIEN !!!!

21-12-2004, 11:17


Assalamoelaikoem,

broeder vind het echt super van je dat je dit aankaart....moge Allah je belonen!!



Ya Allah.....Moge onze broeders en zusters die in oorlog, onderdrukking en honger verkeren de kracht krijgen om geduldig en standvastig te zijn....moge hun harten insha'Allah getroost worden met het licht van het geloof!

Ya Allah U bent de Beste der Helpers, de Beste der Beschermers en de Beste der Onderhouders en U bent degene met de Meest Vergevende Blik!

Moge wij Moslims insha'Allah een eenheid vormen en de rijen sluiten en moge we U veelvuldig gedenken, salaat verrichten, zakaat betalen en onze harten openen voor de liefde van het geloof.



beslema

21-12-2004, 12:10

Citaat door Palestina2010:
Assalamoelaikoem,

broeder vind het echt super van je dat je dit aankaart....moge Allah je belonen!!



Ya Allah.....Moge onze broeders en zusters die in oorlog, onderdrukking en honger verkeren de kracht krijgen om geduldig en standvastig te zijn....moge hun harten insha'Allah getroost worden met het licht van het geloof!

Ya Allah U bent de Beste der Helpers, de Beste der Beschermers en de Beste der Onderhouders en U bent degene met de Meest Vergevende Blik!

Moge wij Moslims insha'Allah een eenheid vormen en de rijen sluiten en moge we U veelvuldig gedenken, salaat verrichten, zakaat betalen en onze harten openen voor de liefde van het geloof.





beslema
Amien.!! Ya rabb..!

Masha Allah mooi gezegd ..
Ya Rabb.. U bent Alhorend en Alziend.. Schenk onze broeders en zuster fi xxxxx makan, de nodige kracht en veel sabr om dit door te staan.. Armoede, oorlog.. kinderen zonder ouders ..
Maak het voor hen gemakkelijker ya rabb!

Word je echt droevig van als je dit ziet en leest, mijn gedachten liggen dan ver ..


Wasalaam..

21-12-2004, 12:25

Citaat door Chahida01:
Amien.!! Ya rabb..!

Masha Allah mooi gezegd ..
Ya Rabb.. U bent Alhorend en Alziend.. Schenk onze broeders en zuster fi xxxxx makan, de nodige kracht en veel sabr om dit door te staan.. Armoede, oorlog.. kinderen zonder ouders ..
Maak het voor hen gemakkelijker ya rabb!

Word je echt droevig van als je dit ziet en leest, mijn gedachten liggen dan ver ..


Wasalaam..
Assalamoelaikoem,

Shokran zuster! .....ik heb dat ook....te erg wat er allemaal in de wereld gebeurt

beslema

21-12-2004, 12:52



Citaat door Chahida01:
Amien.!! Ya rabb..!

Masha Allah mooi gezegd ..
Ya Rabb.. U bent Alhorend en Alziend.. Schenk onze broeders en zuster fi xxxxx makan, de nodige kracht en veel sabr om dit door te staan.. Armoede, oorlog.. kinderen zonder ouders ..
Maak het voor hen gemakkelijker ya rabb!

Word je echt droevig van als je dit ziet en leest, mijn gedachten liggen dan ver ..


Wasalaam..
egt mooi gezegd zuster.........

AMIEN YA RABB.

21-12-2004, 14:26
ameen ya rabbi al3alamien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

21-12-2004, 15:33
Salaam alekuim,

Inchallah komt het goed, inchallah zal allah swt deze mensen helpen en veel kracht en sabr geven.

In Nederland leven wij beter als de mensen in dit soort gebieden, wij kunnen hun ook helpen inderdaad, via Islamic Relief kunnen we veel mensen helpen.

Inchallah zullen wij dit ook doen, met 5 euro, komen ze heel ver, het is toch prachtig dat men door jou kan eten/kleden/naar school gaan/etc

Ya rabie hou ons sterk in het geloof, Allah swt u bent de Alwetende en de Machtigste, alles gebeurd met uw wil, waak inchallah over de mensen die behoren tot de waarheid.

Beste broeders/zusters, we moeten elkaar steunen.

Salaam alekuim

21-12-2004, 16:20
Masha Allah goed van je dat je aan hun denkt.
Wist je dat arme mensen gaan 500 jaar eerder naar djenna dan de rijken, want de rijken worden beoordeeld op wat ze hebben gedaan met hun geld.
Moge Allah onze oemma bijstaan

21-12-2004, 17:19
amien amien amien ya rabie mooi gezegt palestina
dank je wel mijn lieve broeders en mijn lieve zusters inshaALLAH

21-12-2004, 17:31
Lieve broeder? Abou Bakr hakte de koppen eraf van degenen die niet betaalden. (Voor de khawaarij onder ons: het is niet de bedoeling om heel Nederland te onthoofden ofzo)