Bekijk volle/desktop versie : dringende vragen!



21-12-2004, 00:20
Ik zit met het volgende:

Als een leuk persoon je leven kruist. Je wilt best verder met deze persoon.

Je wilt hem wel beter leren kennen, ik zou het niet leuk vinden na een eventuele verbintenis erachter komen dat hij eigenlijk helemaal niet bij je past.

Maar je wilt ook helemaal geen haramrelatie...

Hoe los je dit op?

Hoe leer je iemand beter kennen, zonder relatie?

Zijn er mensen die er ervaring mee hebben, misschien oplossingen?


Dilemma, dilemma!!

21-12-2004, 01:40


Je hoeft geen relatie te hebben om iemand te leren kennen. Iemand leer je pas ECHT kennen op basis van vriendschap, broederschap en wederzijds respect. Je geeft zelf al aan dat je niet met iemand gaat trouwen zonder diegene goed te kennen. Zo moet je ook geen relatie aangaan zonder diegene goed te kennen. Om elkaar te leren kennen heb je geen relatie nodig.

21-12-2004, 10:45

Citaat door maroc_misty:
Ik zit met het volgende:

Als een leuk persoon je leven kruist. Je wilt best verder met deze persoon.

Je wilt hem wel beter leren kennen, ik zou het niet leuk vinden na een eventuele verbintenis erachter komen dat hij eigenlijk helemaal niet bij je past.

Maar je wilt ook helemaal geen haramrelatie...

Hoe los je dit op?

Hoe leer je iemand beter kennen, zonder relatie?

Zijn er mensen die er ervaring mee hebben, misschien oplossingen?


Dilemma, dilemma!!
Je kunt elkaar leren kennen door middel van een mahram,zo kun je met elkaar afspreken om te zien of jullie bij elkaar passen zonder dat het haraam is,en geloof mij een haraamrelatie dat heeft niets positiefs tot gevolg



GReetz hafsa

21-12-2004, 12:10

Citaat door elhaqiqa:
Je hoeft geen relatie te hebben om iemand te leren kennen. Iemand leer je pas ECHT kennen op basis van vriendschap, broederschap en wederzijds respect. Je geeft zelf al aan dat je niet met iemand gaat trouwen zonder diegene goed te kennen. Zo moet je ook geen relatie aangaan zonder diegene goed te kennen. Om elkaar te leren kennen heb je geen relatie nodig.
volgens mij begrijp jij het verhaal verkeerd. :S

Als je elkaar meer dan leuk vind, zal het geheid op een relatie uitlopen, of iets wat daarop lijkt

21-12-2004, 12:11



Citaat door hafsaaaatje:
Je kunt elkaar leren kennen door middel van een mahram,zo kun je met elkaar afspreken om te zien of jullie bij elkaar passen zonder dat het haraam is,en geloof mij een haraamrelatie dat heeft niets positiefs tot gevolg



GReetz hafsa
wat is een mahram?

21-12-2004, 12:16

Citaat door maroc_misty:
Ik zit met het volgende:

Als een leuk persoon je leven kruist. Je wilt best verder met deze persoon.

Je wilt hem wel beter leren kennen, ik zou het niet leuk vinden na een eventuele verbintenis erachter komen dat hij eigenlijk helemaal niet bij je past.

Maar je wilt ook helemaal geen haramrelatie...

Hoe los je dit op?

Hoe leer je iemand beter kennen, zonder relatie?

Zijn er mensen die er ervaring mee hebben, misschien oplossingen?


Dilemma, dilemma!!
Islam heeft ons al een oplossing gegeven!
Je kan hem thuis laten komen met de intentie dat hij met jou zijn leven wilt delen. tijdens de zogenaamde verlovingsperiode kun ej elkaar ontmoeten met het bij zijn van een mahrem. Zo ben je dus ook niet intiem bezig. je ziet hem wel en je praat met hem over alles wat je belangrijk vindt binnen de grenzen van ALLAH swt.

Ik hoop dat je uitkomt!

21-12-2004, 12:17

Citaat door maroc_misty:
wat is een mahram?
Een mahram is een mannelijke familielid wi eje niet mag huwen!

21-12-2004, 12:35

Citaat door chouroek:
Islam heeft ons al een oplossing gegeven!
Je kan hem thuis laten komen met de intentie dat hij met jou zijn leven wilt delen. tijdens de zogenaamde verlovingsperiode kun ej elkaar ontmoeten met het bij zijn van een mahrem. Zo ben je dus ook niet intiem bezig. je ziet hem wel en je praat met hem over alles wat je belangrijk vindt binnen de grenzen van ALLAH swt.

Ik hoop dat je uitkomt!
maar als het niet klikt, moet ik dan de verloving verbreken.

Das voor mijn ouders ook een klap :S

21-12-2004, 12:35

Citaat door chouroek:
Een mahram is een mannelijke familielid wi eje niet mag huwen!
broer bijvoorbeeld?

22-12-2004, 09:55

Citaat door maroc_misty:
broer bijvoorbeeld?
Ja het kan je broer/oom/onkel/vader/grootvader enz zijn



GReetz hafsa

22-12-2004, 10:14

Citaat door maroc_misty:
maar als het niet klikt, moet ik dan de verloving verbreken.

Das voor mijn ouders ook een klap :S
Hoezo een een grote klap??? je bnet niet op papieren met hem getrouwd(verloving)! het woordje verloven staat voor kennismaken in islam!

22-12-2004, 22:53

Citaat door hafsaaaatje:
Ja het kan je broer/oom/onkel/vader/grootvader enz zijn



GReetz hafsa
thanks

22-12-2004, 22:57



Citaat door chouroek:
Hoezo een een grote klap??? je bnet niet op papieren met hem getrouwd(verloving)! het woordje verloven staat voor kennismaken in islam!
Bij verloving verwachten mijn ouders meteen een opvolgend huwelijk :s

22-12-2004, 23:01
Met een mahram.



Citaat door maroc_misty:
Ik zit met het volgende:

Als een leuk persoon je leven kruist. Je wilt best verder met deze persoon.

Je wilt hem wel beter leren kennen, ik zou het niet leuk vinden na een eventuele verbintenis erachter komen dat hij eigenlijk helemaal niet bij je past.

Maar je wilt ook helemaal geen haramrelatie...

Hoe los je dit op?

Hoe leer je iemand beter kennen, zonder relatie?

Zijn er mensen die er ervaring mee hebben, misschien oplossingen?


Dilemma, dilemma!!