Bekijk volle/desktop versie : Allah (swt) heeft dieren met een doel geschapen.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

13-10-2012, 00:31
Niet - zoals velen van ons denken - om ze als voedsel te consumeren, maar om de mens een kans te geven om zijn zonden te zuiveren. Zo zal hij enkele evoluties terug moeten gaan om een leven als dier te leiden.

Mensen die op aarde afschuwelijk geleefd hebben, worden in de gelegenheid gesteld om opnieuw als mens geboren te worden. Maar voordat dit gebeurt, komen ze in een tussenfase terecht.

Wat houdt deze tussenfase in?
Wij weten allemaal dat dieren ook intelligente wezens zijn, maar alles wat zij doen, hoe hard ze ook hun best doen, in onze ogen blijven ze dieren. Alle paarden over de hele wereld bezitten dezelfde paardeneigenschappen. Dit geldt ook voor honden, katten, olifanten, en dergelijke.
Dus in plaats van in de hel terecht te komen, kiest de zondige mens, als boetedoening, om geboren te worden als dier. Nadat hij deze zware offer heeft gedragen, krijgt hij de kans om het opnieuw te proberen als mens.

Hoe gaat dat precies in z'n werk?
De geestelijke energie van een mens is veel te sterk om zich in één enkel dier te manifesteren. Om die reden zal de energie van de ziel zich verspreiden in meerdere dieren. Een ding moet je wel in gedachten houden: de daden van sommige mensen kunnen extreem afschuwelijk, meedogenloos en buitensporig wreed zijn.
Om zijn wreedaardigheid onder ogen te zien, zal zijn ziel hem in meerdere dieren geboren laten worden.

Aan de hand van een voorbeeld zal ik proberen dit te illustreren.
Aan je handpalm zitten er vijf vingers. Je handpalm stelt je ziel voor en de vingers stellen de dieren voor. Omdat de geestelijke uitstraling van de ziel veel te sterk is, zal de ziel de geest doen manifesteren in meerdere dieren. Als één van de vingers pijn doet, voelen de andere vingers dat niet, maar wel de handpalm. De handpalm die de ziel voorstelt, voelt al het lijden van de overige vijf vingers. Als je een vinger verliest, dan voelt je handpalm blijvend pijn omdat de fantoomvinger pijn doet. Zo voelt de ziel al de pijn en het verdriet die al deze dieren ondergaan. Zolang dat niet alle dieren gestorven zijn, blijft de ziel lijden en ondergaat dus een meedogenloos lijden overeenkomstig de wreedheden die deze mens gedurende zijn vorig leven anderen heeft aangedaan.

Deze wijze lessen verhogen zijn bewustzijn en dus zijn inlevingsvermogen en bereiden hem voor op een beter leven in een nieuwe incarnatie als mens.

Hoe denken jullie hierover?
Vertel!

13-10-2012, 00:32


Geloven de Buddisten en Shivas in dat na de dood je een dier word? en ik heb dit nog nooit gelezen/gehoord wat je nu zegt.

13-10-2012, 00:36

Citaat door Tenzin:
Geloven de Buddisten en Shivas in dat na de dood je een dier word? en ik heb dit nog nooit gelezen/gehoord wat je nu zegt.
Je moet je hersencellen laten doorbloeden, zo kom je op gedachten die nog nooit bedacht zijn.

13-10-2012, 00:39
Grappig dat dit statistisch gezien niet eens kan.

13-10-2012, 00:45


Staat dit in de koran?

13-10-2012, 00:46
ik ga akkoord met je titel, de rest daar heb ik een andere visie over. de visie van de islam.
maar is dit wat jij gelooft? dat dieren dus mensen zijn die hun straf ondergaan? en dan weer terug mogen komen? niet bespottend bedoelt he. als dat jouw geloof is, dan respecteer ik dat.

13-10-2012, 00:49

Citaat door 7himi:
ik ga akkoord met je titel, de rest daar heb ik een andere visie over. de visie van de islam.
maar is dit wat jij gelooft? dat dieren dus mensen zijn die hun straf ondergaan? en dan weer terug mogen komen? niet bespottend bedoelt he. als dat jouw geloof is, dan respecteer ik dat.
Zijn geloof, bij zijn titel staat er Allah swt. Ik neem aan dat hij moslim is..

13-10-2012, 00:57

Citaat door Selsabiel:
Zijn geloof, bij zijn titel staat er Allah swt. Ik neem aan dat hij moslim is..
ja ik was dan ook akkoord met zijn titel maar daar stopte het voor mij.
je hebt verschillende soorten moslims he, niet iedereen die spreekt van Allaah volgt de islam volgens de Quran, de sunnah en de weg van de vrome voorgangers.
en er zijn ook daarnaast mensen die de islam helemaal niet volgen maar die wel Allaah hanteren om blijk te geven dat er maar één god is, men gebruikt Allaah, Jahwe, de heilige geest, buddha... voor hen is het allemaal dezelfde.

13-10-2012, 00:58

Citaat door kurosakII:
Grappig dat dit statistisch gezien niet eens kan.
Ik begrijp wat je bedoelt, omdat er meer dieren zijn dan mensen. Maar wat ik niet duidelijk heb uitgelegd, is dat bijvoorbeeld een groepje honden die hetzelfde intelligentieniveau hebben, beheerst worden door maar één geest. Deze zelfde type honden worden op dezelfde dag geboren, op zelfde tijd overal in de wereld en sterven op hetzelfde moment een afschuwelijke dood. En nu komt het: de mens die een kans krijgt om zijn straf in een dierenlichaam uit te zitten, zijn geest is verspreid over bijvoorbeeld deze groep van honden of olifanten of koeien, enz.

13-10-2012, 00:58
Heb je hiervoor een ayat?

13-10-2012, 01:00

Citaat door 7himi:
ja ik was dan ook akkoord met zijn titel maar daar stopte het voor mij.
je hebt verschillende soorten moslims he, niet iedereen die spreekt van Allaah volgt de islam volgens de Quran, de sunnah en de weg van de vrome voorgangers.
en er zijn ook daarnaast mensen die de islam helemaal niet volgen maar die wel Allaah hanteren om blijk te geven dat er maar één god is, men gebruikt Allaah, Jahwe, de heilige geest, buddha... voor hen is het allemaal dezelfde.
Ik maak geen onderscheid tussen rassen, zo maak ik ook geen onderscheid tussen goddelijke benamingen.
God heeft geen godsdiensten gesticht, dat hebben mensen gedaan om onderscheid te maken, om te verdelen en te heersen. Ik doe niet mee aan die poppenkast.

13-10-2012, 01:04

Citaat door Verrijking:
Ik begrijp wat je bedoelt, omdat er meer dieren zijn dan mensen. Maar wat ik niet duidelijk heb uitgelegd, is dat bijvoorbeeld een groepje honden die hetzelfde intelligentieniveau hebben, beheerst worden door maar één geest. Deze zelfde type honden worden op dezelfde dag geboren, op zelfde tijd overal in de wereld en sterven op hetzelfde moment een afschuwelijke dood. En nu komt het: de mens die een kans krijgt om zijn straf in een dierenlichaam uit te zitten, zijn geest is verspreid over bijvoorbeeld deze groep van honden of olifanten of koeien, enz.



waar zit jij aan te hijsen dan

13-10-2012, 01:05



Citaat door Verrijking:
Ik begrijp wat je bedoelt, omdat er meer dieren zijn dan mensen. Maar wat ik niet duidelijk heb uitgelegd, is dat bijvoorbeeld een groepje honden die hetzelfde intelligentieniveau hebben, beheerst worden door maar één geest. Deze zelfde type honden worden op dezelfde dag geboren, op zelfde tijd overal in de wereld en sterven op hetzelfde moment een afschuwelijke dood. En nu komt het: de mens die een kans krijgt om zijn straf in een dierenlichaam uit te zitten, zijn geest is verspreid over bijvoorbeeld deze groep van honden of olifanten of koeien, enz.
Alweer kan dit niet, waarom? Ieder dier heeft net als ieder mens zijn eigen persoonlijkheid, en vooral als je het gaat hebben over hoge intelligente levensvormen als olifanten. Een ''geest'' die ook nog op meer dan 100'en plekken tegelijkertijd is, waarbij de lichamen van die geest alles gestuurd worden door die geest is onmogelijk omdat dit te complex wordt. Tegelijkertijd alweer duizenden miljarden levensvormen op aarde met het label ''dier'' al voordat er mensen waren.

13-10-2012, 01:05

Citaat door Abu_Haydar:
Heb je hiervoor een ayat?
Dit meent hij echt niet serieus hoor.

13-10-2012, 01:06

Citaat door 7himi:
ja ik was dan ook akkoord met zijn titel maar daar stopte het voor mij.
je hebt verschillende soorten moslims he, niet iedereen die spreekt van Allaah volgt de islam volgens de Quran, de sunnah en de weg van de vrome voorgangers.
en er zijn ook daarnaast mensen die de islam helemaal niet volgen maar die wel Allaah hanteren om blijk te geven dat er maar één god is, men gebruikt Allaah, Jahwe, de heilige geest, buddha... voor hen is het allemaal dezelfde.
Dat zijn geen moslims, die fantasie verhaaltjes rond vertellen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10