Bekijk volle/desktop versie : Partner uit marokko halen, Moeilijk?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

20-12-2004, 19:53
Sinds 1 November is de immigratiewet gewijzigd. Het is moeilijker geworden om iemand naar nederland te halen.

Nieuwe dingen zijn:

-Beiden moeten 21 jaar of ouder zijn.

-Je moet minimaal 120% van het minmumloon verdienen ( E 1318,60 p/m netto).

-kosten verblijfsvergunning voor bepaalde tijd: 430 euro
-kosten verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd: 890 euro

-contract-vervalsers kunnen worden achterhaald door arbeidsverleden bij UWV.

Ik vraag nu niet of jullie het goed vinden, want we weten dat de meeste autochtonen het goed vinden en de meeste allochtonen het niet goed vinden.

Mijn vraag is nu is het nog haalbaar om een huwelijkspartner uit Marokko te halen?

20-12-2004, 20:11


Van mij mag het nog veel strenger worden:

Minimaal modaal inkomen, kosten van verblijfsvergunning kunnen best naar 50.000 euro (heeft de staat tenminste ook wat inkomsten) minimaal een BA opleiding. De minimum leeftijd vind ik wel OK.

20-12-2004, 20:12

Citaat door Dhr R:
Mijn vraag is nu is het nog haalbaar om een huwelijkspartner uit Marokko te halen?
Denk het wel - kosten zijn wat hoger geworden maar als iemand echt voornemens is om een vrouw uit Marokko te halen dan zal hij zich niet laten deren door zulke maatregelen / hogere kosten.

20-12-2004, 20:14

Citaat door fire fighter:
Van mij mag het nog veel strenger worden:

Minimaal modaal inkomen, kosten van verblijfsvergunning kunnen best naar 50.000 euro (heeft de staat tenminste ook wat inkomsten) minimaal een BA opleiding. De minimum leeftijd vind ik wel OK.
Nou nou, overigens zijn het niet alleen Marokkanen die hun partner uit het buitenland halen. Als je eens wist hoeveel Nederlanders hun partner buiten Europa hier naar toe halen -

20-12-2004, 20:21



Citaat door Miss. Poes:
Waarom een vrouw uit Marokko halen als hier al goede Marokkaanse vrouwen zijn? Of zijn ze dat toch niet?
Ik snap het niet meer hoor. Kom niet aan je zusters hier maar ondertussen............Steekt dat jullie niet Moslims dames?
Ik meen dit serieus hoor dus geen gescheld ofzo ik probeer iets te begrijpen.

(Ja ben toch weer terug )
Ik begrijp je heel goed, maar als iemand een keuze wil maken om iemand uit marokko te halen dan mag hij dat doen. Alleen hij kan dat niet meer doen door bijvoorbeeld te hoge inkomenseis.

Ik ken iemand die in een winkel werkt en na 1 nov een aanvraag heeft gedaan, maar zijn aanvraag is niet gehonoreerd omdat hij niet aan de inkomenseis voldoet. Voor hem is het einde raad omdat hij niet op korte termijn die eis haalt.

20-12-2004, 20:37
Wat een onzin zeg. Iedereen is welkom...
Hoe meer zielen hoe meer vreugd zeggen ze toch?

20-12-2004, 20:45
De eisen zijn niet zo hoog, toch? Ik vind het wel meevallen!

In oktober 2005 gaat Europa zich buigen over deze regels, ik heb gehoord
(insiders IND) dat Nederland de regels moet aanpassen aan de Europese normen (dus lager).............


Minousje

20-12-2004, 20:54

Citaat door minous21:
De eisen zijn niet zo hoog, toch? Ik vind het wel meevallen!

In oktober 2005 gaat Europa zich buigen over deze regels, ik heb gehoord
(insiders IND) dat Nederland de regels moet aanpassen aan de Europese normen (dus lager).............


Minousje
oja..? ik hoop dat je gelijk hebt !

de eis van het salaris vind ik te hoog...waarom niet gewoon 100%? ziet er niet bepaald naar uit dat ik straks (na 3 jaar studeren) mijn man uit marokko hier naartoe kan halen... doe MBO opleiding..dan kun je toch nooit zoveel verdienen
weet je wat...al die regels moeten afgeschaft worden en marokko mag bij de EU haha gezellig toch

20-12-2004, 20:57

Citaat door Dhr R:
Sinds 1 November is de immigratiewet gewijzigd. Het is moeilijker geworden om iemand naar nederland te halen.

Nieuwe dingen zijn:

-Beiden moeten 21 jaar of ouder zijn.

-Je moet minimaal 120% van het minmumloon verdienen ( E 1318,60 p/m netto).

-kosten verblijfsvergunning voor bepaalde tijd: 430 euro
-kosten verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd: 890 euro

-contract-vervalsers kunnen worden achterhaald door arbeidsverleden bij UWV.

Ik vraag nu niet of jullie het goed vinden, want we weten dat de meeste autochtonen het goed vinden en de meeste allochtonen het niet goed vinden.

Mijn vraag is nu is het nog haalbaar om een huwelijkspartner uit Marokko te halen?
wat vind jij van deze nieuwe eisen dan..??

20-12-2004, 21:25

Citaat door nurah:
wat vind jij van deze nieuwe eisen dan..??
Ik vind je mag het best een beetje streng maken, natuurlijk wil iedereen naar europa. Dit vind ik te streng.

Natuurlijk begrijp ik wel waarom mensen dat niet goed vinden, omdat mensen daar misbruik van maken.

Bijvoorbeeld, je hebt een gezin van 6 mannen + ouders in het platteland van marokko. Eentje trouwt met iemand uit nederland. De 2e man die werkloos achterover zit in die achtergestelde gebied wil natuurlijk dat zijn broer hem helpt om naar nederland te komen. Als dat lukt dan wil natuurlijk ook de 3e ook naar nederland etc etc.

Maar er zijn ook mensen die het goed bedoelen, bijvoorbeeld omdat ze verliefd zijn op elkaar of omdat ze gewoon niemand anders willen dan die ene (liefde op het eerste gezicht).

20-12-2004, 21:31

Citaat door Miss. Poes:
Jemig. Ik vraag aan jullie Moslima's of jullie je niet geweldig beledigd voelen. Wat mankeerd er aan onze Moslima's in Nederland mannen?
Zijn ze toch te westers in jullie ogen? Toch niet maagd genoeg of wat?
Ja kom op zeg, als mijn leuke buurman, in Marokko verliefd wordt op een meisje vandaar, dan mag hij van mij met haar trouwen..
Veel geluk zou ik zeggen..

20-12-2004, 21:33

Citaat door Dhr R:
Ik begrijp je heel goed, maar als iemand een keuze wil maken om iemand uit marokko te halen dan mag hij dat doen. Alleen hij kan dat niet meer doen door bijvoorbeeld te hoge inkomenseis.

Ik ken iemand die in een winkel werkt en na 1 nov een aanvraag heeft gedaan, maar zijn aanvraag is niet gehonoreerd omdat hij niet aan de inkomenseis voldoet. Voor hem is het einde raad omdat hij niet op korte termijn die eis haalt.

Ik vind het niet zoraar. Je wilt als samenleving dat zo'n immigrant onderhouden kan worden zonder dat het extra geld gaat kosten. Dat wordt dus gedaan door middel van zo'n inkomenseis. Enne.. je kan altijd nog naar Marokko, dan haal je zeker de inkomenseis

Ik ben wel voor strenge eisen qua inburgering. Het moet duidelijk zijn dat dit land mensen het goed hebben, maar dat er daar ook gewerkt moet voor worden.

20-12-2004, 21:35


Ik haal niemand uit Marokko, trouw liever met iemand die hier is opgegroeid en woont

20-12-2004, 21:38

Citaat door Miss. Poes:
Je weet wel beter.
Dus ik lieg?
Iedereen is vrij om te trouwen met wie hij wil, dus waarom zou ik hiermee zitten?
Ik weet het zeker ja!!

20-12-2004, 21:45

Citaat door Miss. Poes:
Ik als Atheist Nederlandse vind het een belediging naar onze Moslima's/Nederlandse vrouwen!
Weet je waarom ik er zo op tegen ben, omdat er zoveel meiden in Marokko ongetrouwd blijven, omdat de mannen daar graag met vrouwen van hier willen trouwen en hier een toekomst op willen bouwen, terwijl de meiden daar ongehuwd achterblijven.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17