Bekijk volle/desktop versie : Geert Wilders in Trouw: "culturen zijn niet gelijk"



20-12-2004, 15:16

Citaat door Bakfietsj:
Geert Wilders die vorige week terugkeerde in de Tweede Kamer laat in een interview met dagblad Trouw weten vol vuur verder te gaan met zijn missie. De 'zittende eilite' is volgens hem gewaarschuwd, omdat het volk het beleid ''spuugzat'' is.

<.......>

Wilders vindt ook dat er niet verder kan worden gegaan met de multiculturele samenleving zoals die nu is ingekleed: ''De mensen in Nederland zijn het zat om te doen alsof culturen gelijk zijn. Dat is ook niet zo. Onze westerse op christelijk-joodse en humanistische waarden gebaseerde cultuur is vele malen aangenamer, ontwikkelder en dus ook beter dan de islamitische.

De cultuur van de politieke islam zoals die in alle Arabische en islamitische landen heerst is bovendien uitermate wreed en zondermeer achterlijk.''
_________________________________________________
Inderdaad, een achterlijk zooitje daar in het Midden Oosten. Rauwe en simpele geesten waar wij in het Westen een hoop last van hebben.
.

20-12-2004, 15:48


Tsss, Wilders




Het spijt me zeer, maar hij was toch ook van plan een anti-Islam partij op te richten ? Begrijpt hij nou nog niet, met zijn klomp hersens dat het geen nut heeft. En dat de fout niet bij de Islam ligt ? Maar bij de mensheid zelf ??



Ik zou zeggen, duik jij is met je neus in de boeken en probeer wat ervaring op te doen over de Islam. Het is een rustgevend, en een prachtig geloof. Maar sommige Kafirs zullen zoiets niet begrijpen. Maar goed, ook Wilders zijn tijd komt dat hij zijn zegje moet doen. We komen van Hem, en we keren allemaal terug tot Hem Insha'Allah.

20-12-2004, 16:06

Citaat door Bakfietsj:
Onze westerse op christelijk-joodse en humanistische waarden gebaseerde cultuur is vele malen aangenamer, ontwikkelder en dus ook beter dan de islamitische.
Lekker aangenamer en ontwikkelder mannetje is w1ld0rs toch...

-BARF-

20-12-2004, 16:07
Daarom is leven in een land als dit eigelijk niet eens goed voor een ware moslim. En hoeveel moslims gaan tóch met Christenen en Joden om ? Daar wordt geen woord over gerept, je mag al die citaties wel opnoemen. Maar als jij toch zo gelooft in die recitaties, dan merk jij toch ook wel dat jij ook terug keert tot Allah ? Maar goed, pluis de Qor'aan verder uit maar vergeet niet de belangrijke stukken door te leven. Ik heb als het ware geen last van al die Kafirs die het geloof proberen zwart te maken, ik weet dat dit het enige en het echte geloof is. En ik hou ervan, en heb er alles voor over.



By the way, lees je alleen dat soort stukjes ? Heb je ook de stukken gelezen wat er bijvoorbeeld met de vrouwen werd gedaan in de tijd der Onwetendheid ?

Hier een stukje :


Shaikh Saalih Al-Fawzaan vertaald door oem Hawaa’


Zijn boek Tanbeehaat ‘alaa Ahkaam takhtassu bil-Mu’minaat (pg. 6-11)

Wat bedoeld wordt met "voor de Islam" is de periode die beter bekend staat als Jaahiliyyah (Tijd der Onwetendheid). Dit was een periode waar de Arabieren in het bijzonder en de hele wereld in het algemeen in verkeerden. Deze periode wordt vooral gezien als de periode waarin zich
geen Boodschappers onder de mensen bevonden en de mensen helemaal geen Leiding volgden. En zoals in een hadith overgeleverd is : "Allah keek naar hen -zowel de Arabieren als de niet-Arabieren - en Hij Geprezen en Verheven is Hij haatte hen, behalve enkelen die behoorden tot de volgelingen van de mensen van het Boek (die de ware boodschap bleven volgen)."

In de meeste gevallen bevonden de vrouwen van deze periode zich in slechte situaties - zeker in de Arabische gemeenschap, waar de mensen in rouw gingen wanneer er een meisje geboren werd. Onder deze mensen waren er die hun dochter levend begroeven en anderen die haar in leven lieten waardoor ze hun hele leven in vernedering moesten doorbrengen.

Allah zegt : "En wanneer aan één hunner (de geboorte) van een meisje wordt gemeld, verduistert zijn gezicht en hij is vol toorn. Hij verbergt zich voor het volk vanwege het slechte nieuws dat hem is aangekondigd; zal hij haar in weerwil van schande behouden of haar in het stof begraven? Voorwaar, slecht is hetgeen zij besluiten." [Soerat An-Nahl: 58-59]

En Allah zegt: "En wanneer er over het begraven meisje (verantwoording) zal worden gevraagd. Voor welke misdaad het gedood werd."[Soerat At-Takweer: 8-9]

Het woord maw’oodah slaat op baby's van het vrouwelijke geslacht die levend begraven werden



En wanneer ze gespaard werd van deze vreselijke dood, zou ze werkelijk een afgrijselijk en vernederend leven leiden. Het was haar niet toegestaan om een deel te erven van datgene wat haar familieleden achterlaten, ongeacht de hoeveelheid geld waar het om ging en ongeacht haar armoede en geldnood.

De reden hiervoor was dat het erfrecht beperkt was tot de mannen. Sterker nog, de vrouw was onderdeel van het bezit van haar echtgenoot. Ze was, net als het financieel bezit, onderdeel van de erfenis! Bovendien kon men meerdere vrouwen erven van één man, omdat onbeperkte polygamie werd bedreven. Niemand toonde interesse in de situatie waarin de vrouwen leefden. Het interesseerde de mannen niets of de vrouwen in slechte omstandigheden leefden, of ze met veel ongemak te kampen hadden en of ze onrechtvaardig behandeld werden.

DE SITUATIE VAN DE VROUW NA DE KOMST VAN DE ISLAM:

Toen de Islam echter kwam, verbood het deze vormen van onrechtvaardigheid jegens de vrouw, en kreeg ze haar eer, menselijkheid en eigenwaarde weer terug.
Allah zegt: "O, mensdom! Voorzeker, wij hebben u uit man en vrouw geschapen." [Soerat Al-Hujuraat: 13]

Allah zegt dus dat ze een partner is van een man in de wortel van de mensheid en dat ze zijn partner is in de beloning en de straf die ze ontvangt, vanwege haar daden.
Allah zegt: "Eenieder die juist handelt, hetzij man of vrouw en een oprecht gelovige is, hen zullen Wij voorzeker een goed leven schenken; en zeker zullen Wij hen belonen naar hun beste werken." [Soerat An-Nahl: 97]
Allah zegt: "Het gevolg ervan is dat Allah huichelachtige mannen en vrouwen, en afgodendienaren en afgodendienaressen zal straffen." [Soerat Al-Ahzaab: 73]

En Allah heeft ons verboden om de vrouw te beschouwen als een bezit dat geërfd kan worden uit het bezit van haar overleden echtgenoot. Hij zegt:"O, gij die gelooft, het is u niet geoorloofd, vrouwen te erven tegen haar wil."[Soerat An-Nisaa: 19]


Inderdaad een PRACHTIG stuk.

20-12-2004, 16:09



Citaat door Bakfietsj:
Ik weet meer van de islam dan jij denkt. Des pudels kern is het een prachtig geloof maar de gelovigen verkrachten het Heilige Woord. Daarom is het zo'n treurig zooitje in jullie thuislanden.
Tjah, treurig zooitje noemen jullie dat toch ? En de Joden uit Israel dan ? Wordt daar iets over gezegt ? Die willen Palestina toch ?


Thuisland ? Tjah, zolang je voor ze klaar staat en olie levert is het allemaal goed he ?


Is altijd zo, als je maar blijft geven dan is er niks aan de hand. Wend je je af, ben je een treurig zooitje.

20-12-2004, 16:18

Citaat door theBRAIN:
Niet is de arabischecultuur de bakermat van vele wetenschappen maar diende hij als voor voor de westerse cultuur en dient hij nog steeds als voorbeeld.
de inka's hebben prachtige steden gebouwd en waren werkelijk ontzettend goed met stenen, maar dat is niet veel meer van over. dat een groep mensen vroeger een mooie prestatie geleverd heeft, zegt dus niks over de mensen nu, maar doet ook niks af aan de prestatie vroeger.

dar de arabische cultuur nu nog als voorbeeld dient, betweifel ik ten zeerste. ik noem even een lijstje. levi's, coca cola, mc donalds, hollywood, kapitalisme, industrialisatie, auto, humanisme, ruimtevaart, medische wetenschap en ga zo maar verder.

dat er veel dingen terug te vinden zijn van de arabische cultuur in onze cultuur is absoluut waar, maar een voorbeeld is het niet meer. eerder omgekeerd, dat de westerse levenswijze een voorbeeld (aan het worden) is voor veel arabische landen.

20-12-2004, 16:22
het woord dat je zoekt is atheist, niet kaffer, dank je.
of heb je ook liever dat ik fundi gebruik in plaats van moslim?

20-12-2004, 18:16
Ik vind Wilders een beetje mosterd na de maaltijd. De problemen zijn genoemd, en de huidige politiek heeft veel fortuynistische punten keurig overgenomen.

Het is goed dat het overdreven cultuur-relativisme op de schop is gegaan. Ik denk dat culturen zich ook ontwikkelen en uiteindelijk zorgen dat mensen het beter gaan hebben. Maar ik vind het onzin om andere culturen helemaal af te kraken; dat heeft gewoon geen zin.

20-12-2004, 19:35

Citaat door Wolf Blitzr:
Er is weinig van te merken anders in de praktijk.
Het kwakzalven gaat rustig door.

Nou ja bijna totale immigrantenstop, inburgeringseisen, enz. Alleen dat Turkije-gezeur niet, maar dat was ook geen echt speerpunt van Pim Fortuyn. Ik denk dat de politiek al echt veel gekopieerd heeft van Fortuyn.

20-12-2004, 19:58

Citaat door Bakfietsj:
Geert Wilders die vorige week terugkeerde in de Tweede Kamer laat in een interview met dagblad Trouw weten vol vuur verder te gaan met zijn missie. De 'zittende eilite' is volgens hem gewaarschuwd, omdat het volk het beleid ''spuugzat'' is.

<.......>

Wilders vindt ook dat er niet verder kan worden gegaan met de multiculturele samenleving zoals die nu is ingekleed: ''De mensen in Nederland zijn het zat om te doen alsof culturen gelijk zijn. Dat is ook niet zo. Onze westerse op christelijk-joodse en humanistische waarden gebaseerde cultuur is vele malen aangenamer, ontwikkelder en dus ook beter dan de islamitische.

De cultuur van de politieke islam zoals die in alle Arabische en islamitische landen heerst is bovendien uitermate wreed en zondermeer achterlijk.''
_________________________________________________
Inderdaad, een achterlijk zooitje daar in het Midden Oosten. Rauwe en simpele geesten waar wij in het Westen een hoop last van hebben.
zooooooooooo wat de xxxx wil deze gast??? DOOD ofzo