Bekijk volle/desktop versie : Het Kwaad Van Harry Potter en Het Ongeloof Van Magie



10-10-2012, 19:25


Een belangrijke lezing over het onderwerp van Magie, meer bepaald hoe het zijn weg heeft gevonden in de huizen van de Moslims door middel van boeken, videospelletjes en andere media, vaak onder het mom van fictie en educatief profijt. De kwade eigenschappen van magie zijn uitgelijnd met voorbeelden uit de Qor'aan en de Soennah met bovendien een analyse van het Harry Potter fenomeen (een met magie beladen fictie) die de aandacht heeft getrokken van kinderen over de hele wereld met een opmerkelijk vermogen.

Onderwerpen die besproken zijn:
- Het beschermen van zichzelf en iemands familie tegen de duivel
- Het oordeel over magie volgens de Qor'aan en de Soennah
- De soorten magie (illusie en kwellende magie)
- Zwarte magie, witte magie - goede en slechte magie?
- Harry Potter, zijn personage, vrienden, leraren, passies en doelen
- Voorbeelden van de magie die zich bevindt in de Harry Potter boeken
- Waarzeggerij - het voorspellen van de toekomst
- Het standpunt van de sharie'ah (islamitische wetgeving) omtrent fictie

Wat was de aanleiding voor het geven van deze lezing?
Wij moedigen de Moslims ten sterkste aan om deze lezing te verspreiden, aangezien de subtiele en niet zo subtiele magie, die onze religie tegengaat en onze gemeenschappen verderft, vaak over het hoofd wordt gezien vanwege de fictieve indeling. Bovendien toont deze lezing het belang aan van voogdij, het hechten van belang aan de tijd van onze kinderen, hun boeken, spelletjes, enz. Tenslotte stelt deze lezing het kwaad bloot dat zich bevindt in de Potter serie. De aanleiding naar het geven van deze lezing was de fascinatie van jonge Moslims in de gemeenschap voor Harry Potter, door hem lief te hebben, hem te bewonderen en zoals hem te willen zijn - dit alles onder de ogen van hun ouders, onachtzaam of niet geïnteresseerd in wat onze geliefde Moslimkinderen lezen en naar kijken.

[SIZE=3][URL="http://dawatus-salafiyyah.blogspot.be/2012/10/het-kwaad-van-harry-potter-en-het.html"]Klik hier om het artikel te lezen[/URL][/SIZE]

[SIZE=3]Klik hier om de (Engelse) lezing te beluisteren

18-10-2012, 00:08


Interessante stuk eve de tijd voor nemen

Haters gonna hate send by toppietolk

18-10-2012, 02:22
pokemon en yu gi oh zijn veel en veel gevaarlijker want daarvan zijn er kaarten verkrijgbaar
waarop djinns staan en hoe je ze kan oproepen en wereldwijde toernooien van tovenaars vs tovenaars kaartwedstrijd..

dit is zeer gevaarlijk want hierdoor kom je in contact met de duivel...althans de duivel zal jou opzoeken..

18-10-2012, 10:21

Citaat door Realmadrid12:
pokemon en yu gi oh zijn veel en veel gevaarlijker want daarvan zijn er kaarten verkrijgbaar
waarop djinns staan en hoe je ze kan oproepen en wereldwijde toernooien van tovenaars vs tovenaars kaartwedstrijd..

dit is zeer gevaarlijk want hierdoor kom je in contact met de duivel...althans de duivel zal jou opzoeken..
Salaam aleikoem,

Hoe je ze kan oproepen? serieus.
How scary is this.

En dan moeten we nagaan hoeveel kids deze kaarten verzamelen of er na kijken op tv.
Ik wist nog des tijds dat ik die pokemon kaarten etc ging verzamelen

Wa salaam

18-10-2012, 13:57



Citaat door Madame1990:
Salaam aleikoem,

Hoe je ze kan oproepen? serieus.
How scary is this.

En dan moeten we nagaan hoeveel kids deze kaarten verzamelen of er na kijken op tv.
Ik wist nog des tijds dat ik die pokemon kaarten etc ging verzamelen

Wa salaam
Oproepen in een videospel natuurlijk niet in het echt

alleen tovenaars kunnen djinns in het echt oproepen..normale mensen kunnen djinns alleen maar tegenkomen
als de djinns willen dat jij ze kunt zien..

18-10-2012, 14:44

Citaat door Realmadrid12:
Oproepen in een videospel natuurlijk niet in het echt

alleen tovenaars kunnen djinns in het echt oproepen..normale mensen kunnen djinns alleen maar tegenkomen
als de djinns willen dat jij ze kunt zien..
Ja ik dacht dat er maybe iets stond op 1 van die kaarten; hoe je ze zogenaamd kan oproepen.
Heb vaak ook meegemaakt dat vriendinnen in the dark djinns gingen oproepen en gingen dingen opeens gebeurde allahoe3alem ..
Dus zo blijkt dat het indd wel mogelijk is om ze op te roepen gewoon als normale mensen ipv wannabe tovernaars

Enge dingen :S

18-10-2012, 15:01

Citaat door Madame1990:
Ja ik dacht dat er maybe iets stond op 1 van die kaarten; hoe je ze zogenaamd kan oproepen.
Heb vaak ook meegemaakt dat vriendinnen in the dark djinns gingen oproepen en gingen dingen opeens gebeurde allahoe3alem ..
Dus zo blijkt dat het indd wel mogelijk is om ze op te roepen gewoon als normale mensen ipv wannabe tovernaars

Enge dingen :S
op sommige kaarten staan rituelen hoe je de duivel kan oproepen
die is zogenaamd de sterkste en zijn kaart heeft als naam xxxxxxxxxx

maar dan zijn die vriendinnen van je ook tovenaars/heksen
want djinns zulleen alleen maar samenwerken als je de meest verschrikkelijke zondes begaat ..

is wel een heel ernstige zaak want Allaah heeft gezegd dat degene die zich met deze zaken bezighoudt geen voordeel zal behalen in het hiernamaals..''
...

18-10-2012, 15:07

Citaat door Realmadrid12:
op sommige kaarten staan rituelen hoe je de duivel kan oproepen
die is zogenaamd de sterkste en zijn kaart heeft als naam xxxxxxxxxx

maar dan zijn die vriendinnen van je ook tovenaars/heksen
want djinns zulleen alleen maar samenwerken als je de meest verschrikkelijke zondes begaat ..

is wel een heel ernstige zaak want Allaah heeft gezegd dat degene die zich met deze zaken bezighoudt geen voordeel zal behalen in het hiernamaals..''
...
Je moet nou niet mensen gaan beledigen door te zegegn dat ze tovenaars zijn of heksen.
Ken genoeg mensen die in hun verleden of nu once a while leuk willen doen dmv djinss op te roepen om een beetje bang te worden. Je bent pas een tovenaar/heks als je dit doet dmv zaken te doen met djinns en er serieus in op gaat. Zijn 2 totaal verschillende dingen. Indd iemand die shirk begaat is zowiezo slecht bezig of het nou als spel is of serieus. Probeer alleen te zeggen dat het 2 verschillenden gevallen zijn.

Moge allah swt ons allen leiden!

Wa salaam,

18-10-2012, 15:18

Citaat door Madame1990:
Je moet nou niet mensen gaan beledigen door te zegegn dat ze tovenaars zijn of heksen.
Ken genoeg mensen die in hun verleden of nu once a while leuk willen doen dmv djinss op te roepen om een beetje bang te worden. Je bent pas een tovenaar/heks als je dit doet dmv zaken te doen met djinns en er serieus in op gaat. Zijn 2 totaal verschillende dingen. Indd iemand die shirk begaat is zowiezo slecht bezig of het nou als spel is of serieus. Probeer alleen te zeggen dat het 2 verschillenden gevallen zijn.

Moge allah swt ons allen leiden!

Wa salaam,
Beledigen? wie heeft het over beledigen ??

Djinns oproepen voor de grap of niet voor de grap maakt helemaal niks uit..
De Islamitische wet is hierover keihard en jij weet dondersgoed dat hierop de doodstraf staat..

want iemand anders dan Allaah aanroepen (Al istigaathah bighairy allah ta3ala) Shirkun Akbar...

knoop dat goed in jou en jou vriendinnen de oren...

13. Toen Loqmaan tot zijn zoon, terwijl hij hem raad gaf, zeide: "O mijn lieve zoon, ken geen medegoden aan Allah toe; afgoderij is inderdaad een grote ongerechtigheid."

Ik zeg de waarheid..want jou daden bepalen wie je bent en niemand kan ontsnappen aan zijn daden zelfs de Profeet Mohammed vzmh niet
behalve dat Allaah hem genade getoond heeft...

dus jou vriendinnen hebben shirk akbar gepleegd...en jij was met hun ??

18-10-2012, 15:21

Citaat door Realmadrid12:
Beledigen? wie heeft het over beledigen ??

Djinns oproepen voor de grap of niet voor de grap maakt helemaal niks uit..
De Islamitische wet is hierover keihard en jij weet dondersgoed dat hierop de doodstraf staat..

want iemand anders dan Allaah aanroepen (Al istigaathah bighairy allah ta3ala) Shirkun Akbar...

knoop dat goed in jou en jou vriendinnen de oren...

Ik zeg de waarheid..want jou daden bepalen wie je bent en niemand kan ontsnappen aan zijn daden zelfs de Profeet Mohammed vzmh niet
behalve dat Allaah hem genade getoond heeft...

dus jou vriendinnen hebben shirk akbar gepleegd...en jij was met hun ??
je zegt jouw vriendinnen zijn heksen/tovenaars; dus als dat niet beledigen is.. wat is dat dan wel?
Ik heb daarnaast nooit gezegt dat ik dat zelf doe of dit goed keur; ik heb gezegt dat dit 2 verschillende dingen zijn.
iemand die zaken doet met djinns en de andere roept op puur voor de fun. Ik heb ook gezegt dat dit shirk is. Iemand die aan shirk doet is zowiezo verkeerd bezig en de sharia is indd hard hierin hoe het ook hoort; Ik keur het ook niet goed, dat is niet aan mij!

Ik was niet met hun :goedzo;
Want ik hou me niet bezig met zulke dingen




Alhamdolilah

18-10-2012, 16:14

Citaat door Madame1990:
je zegt jouw vriendinnen zijn heksen/tovenaars; dus als dat niet beledigen is.. wat is dat dan wel?
Ik heb daarnaast nooit gezegt dat ik dat zelf doe of dit goed keur; ik heb gezegt dat dit 2 verschillende dingen zijn.
iemand die zaken doet met djinns en de andere roept op puur voor de fun. Ik heb ook gezegt dat dit shirk is. Iemand die aan shirk doet is zowiezo verkeerd bezig en de sharia is indd hard hierin hoe het ook hoort; Ik keur het ook niet goed, dat is niet aan mij!

Ik was niet met hun :goedzo;
Want ik hou me niet bezig met zulke dingen




Alhamdolilah
Je was niet met hun maar het zijn je vriendinnen..?
hoe groot is de kans dat je nooit met je vriendinnen zal zijn ...?

Als moslim moet je weten dat je amr bi al maaroof en nahiy an el moenkar moet doen...