Bekijk volle/desktop versie : In je eentje naar Marrakesh (Vrouw)



10-10-2012, 14:05
Lieve mensen,

Ik zit even met iets. Ik heb met een vriendin een reisje naar Marrakesh geboekt, voor een week. Alles is al betaald, hotel geboekt, vlucht, etc. We vertrekken over 2 weken.
Nu is het echter zo dat mijn vriendin door prive omstandigheden niet meer mee kan.
Aangezien ik waarschijnlijk niet meer iemand zo gek kan krijgen om binnen 2 weken met me mee te gaan, ben ik aan t overwegen om in mijn eentje te gaan.

Mijn vraag is nu:
Hoe veilig is Marrakesh voor een vrouw alleen? (Ook 's avonds, want ik ben niet van plan hele dagen in het hotel te gaan zitten.)
Hebben jullie daar ervaring mee toevallig? Het hotel ligt in Gueliz in Marrakesh (in de buurt van Grand Poste Gueliz, Djemaa el Fna en Palais des Congres). En is het veilig om alleen met een taxi te gaan?

Voor dames die ook alleen in Marrakesh zijn geweest: hoe hebben jullie dit ervaren? Werd je ook veel lastig gevallen e.d.? Of was het allemaal wel redelijk veilig?

10-10-2012, 14:21


Niet verstandig als je 's avonds ook buiten wilt zijn. Of je nou in Gueliz zit of in de Palmerijen.
Je wordt geheid aangeklampt door ongure personen.

10-10-2012, 15:11
Voor hoeveel dagen is het?En mocht je toch niet gaan.Ik ken iemand die de vakantie van je wil overkopen.

10-10-2012, 15:56

Citaat door gelukkigeshrifa:
Voor hoeveel dagen is het?En mocht je toch niet gaan.Ik ken iemand die de vakantie van je wil overkopen.
Hoeveel heb jij er voor over? Week Marrakesh met 2 personen, 7 dgn/6 nachten, incl. retourvlucht, ontbijt en bij aankomst muntthee+lekkers. Op loopafstand van Medina en Djema el Fna plein, hotel met zwembad. Vertrek vanaf Eindhoven airport van 4 tot 10 november.

12-10-2012, 05:59


alleen nog wel...dat is als joran van
de sloot vragen of je in zijn laptop mag
kijken

12-10-2012, 10:51
Als je toch gaat probeer niet al te verleidelijke kleren aan te doen, zo van ik kom uit europa , kleed je bescheiden. Pas op met geld, en doe je portemonnee in binnenzak , neem geen tas mee naar buiten. Laat je spullen in de kluis in het hotel. Probeer niet laat naar het hotel te gaan, sávonds na magreb is het moeilijk om een taxi te bemachitigen. Overdag is het veilig . Ga een dagje naar ourika met een groep toeristen. Een week is wel te doen. Ik denk dat je al in de vleigtuig iemand tegen komt die je gezelschap houdt maar hou je ogen open, niet iedereen gaat daar met goede intentie op vakantie!

13-10-2012, 14:19
Mag ik vragen welk hotel?

14-10-2012, 17:35
Ik zou zelf niet gaan.
Als je echt niemand kan regelen dan kun je beter gewoon in Nederland blijven.
Je vakantie gaat tog voorbij, dalijk gebeurt er wat ( Layster.).

18-10-2012, 15:53
Als jij normaal gekleed over straat loopt dan word je niet lastig gevallen.
(de islamitische manier is dus abaya+ghimaar)

Goodluck!

20-10-2012, 12:40
Ik zou het persoonlijk niet kunnen omdat ik een schijtebroek heb en heb altijd iemand nodig tegen te praten. Een week alleen zijn kan ik niet, of het nu in Marrakech of Moskou is. Als ik niemand heb om mee te praten zou het kunnen dat ik iemand anders te snel ga vertrouwen, en dan heb je weer problemen.

Maar op zich kun je best alleen gaan. Ok ik snap dat je 's avonds ook weg wil, en ik Marrakech is er een bruisend nachtleven, maar ik zou toch proberen het echt niet later dan 22-23u te maken hoor. Plus, in december weet ik niet of Djama El Fna even bruisend is als in de zomer...

Verder: je kan idd best geen handtas meenemen. Voor de rest kleed je je normaal, je hoeft geen ghimaar te dragen als je er gewoonlijk geen draagt ofzo. Mannen die je proberen aan te spreken moet je negeren, en nooit in kleine steegjes zitten etc. Als je verdwaald bent, liever een omweg langs de grotere straten dan die donkere steegjes. Voila zo'n beetje