Bekijk volle/desktop versie : Dames die getrouwd zijn en studeren(universiteit)



Pagina's : [1] 2 3

09-10-2012, 19:13
Hoe doen jullie dat? Met huishouden, koken, boodschappen doen etc
Hoe ziet jullie weekschema eruit ?

09-10-2012, 19:14


Ik doe nu hbo en wil misschien na de uni.. Keihard werken is het vooral veel 's avond doen,

09-10-2012, 19:15

Citaat door Samenvooraltijd:
Ik doe nu hbo en wil misschien na de uni.. Keihard werken is het vooral veel 's avond doen,
Heb je genoeg tijd om te studeren of prop je alles in het weekend ?

09-10-2012, 19:17

Citaat door femme-arab:
Heb je genoeg tijd om te studeren of prop je alles in het weekend ?
Het weekend is voor mij en mijn man en de familie. Ik doe zoveel mogelijk door de weeks en op de zondag. MAar Alhamdoelillah mijn man steunt mij enorm hierbij, en als je een man hebt die je daarbij kan helpen vooral blijven studeren!!

09-10-2012, 19:24


ik heb gewoon een heel chill rooster en werk daarnaast alleen een half middagje. mijn huis is altijd schoon, afwassen doen we altijd meteen en in het weekend doe ik de grotere schoonmaak. als ik dus van school kom ga ik gewoon even leren en als mijn man er bijna is ga ik koken en in de avond gewoon bankhangen of iets leuks doen en als ik moet leren ga ik leren.

hier is echt niks moeilijks aan. boodschappen doe ik ongeveer 3 keer per week waarvan 2x doordeweeks en 1x in het weekend en meestal doen we het samen.

09-10-2012, 19:25

Citaat door Samenvooraltijd:
Het weekend is voor mij en mijn man en de familie. Ik doe zoveel mogelijk door de weeks en op de zondag. MAar Alhamdoelillah mijn man steunt mij enorm hierbij, en als je een man hebt die je daarbij kan helpen vooral blijven studeren!!
Merk je ook een gevoel van rust op school nu je getrouwd bent? Dat klasgenoten beter met je omgaan. Klinkt misschien raar maaar ik zie 't wel om me heen gebeuren. Ze zijn niet van ohh kom een biertje doeen of oooh laten we dit doen. Je wordt als het ware meer 'met rust gelaten'.

09-10-2012, 19:25

Citaat door Smiraatje:
ik heb gewoon een heel chill rooster en werk daarnaast alleen een half middagje. mijn huis is altijd schoon, afwassen doen we altijd meteen en in het weekend doe ik de grotere schoonmaak. als ik dus van school kom ga ik gewoon even leren en als mijn man er bijna is ga ik koken en in de avond gewoon bankhangen of iets leuks doen en als ik moet leren ga ik leren.

hier is echt niks moeilijks aan. boodschappen doe ik ongeveer 3 keer per week waarvan 2x doordeweeks en 1x in het weekend en meestal doen we het samen.
Komt denk ik mede dankzij je chille rooster

09-10-2012, 19:26

Citaat door femme-arab:
Merk je ook een gevoel van rust op school nu je getrouwd bent? Dat klasgenoten beter met je omgaan. Klinkt misschien raar maaar ik zie 't wel om me heen gebeuren. Ze zijn niet van ohh kom een biertje doeen of oooh laten we dit doen. Je wordt als het ware meer 'met rust gelaten'.
Ik ben heel weinig op school. ik loop nu stage en ga echt 2 uur per week naar school.. maar het is inderdaad heel anders.

09-10-2012, 19:30

Citaat door femme-arab:
Komt denk ik mede dankzij je chille rooster
ja ik ben twee dagen in de week vrij. maar de meesten die op uni zitten hebben gewoon een chill rooster,bij de uni gaat het namelijk vooral om zelfstudie. want ik moet thuis wel veel doen.

09-10-2012, 20:05
Mijn zus is inmiddels 1 jaar getrouwd en zit in haar voorlaatste jaar op de unief, perfect te doen als je een man hebt die je daarin steunt en begrip toont.

09-10-2012, 20:09
Denk dat het met kinderen veel moeilijker is. Alleen je man en jij is wel te doen. de meeste Marokkaanse meiden moeten ook koken, huishouden doen op broertjes en zusjes letten, werken, stage lopen tijdens studie als ze thuis wonen. Dus dan is het met alleen je man wel heel erg makkelijk te doen denk ik. Je hebt dan je eigen plekje zonder lawaai etc..

09-10-2012, 20:12
Prioriteiten stellen he. Ik moet er niet denken om als studente het huwelijksbootje in te stappen.

09-10-2012, 20:12


Moet je nog beginnen of zit je al midden in een studie?

Want eerste 2 jaren zijn meestal wel veel colleges maar 3e jaar en masterjaar is altijd chill. Dan heb je maar weinig colleges dus genoeg tijd wat te doen..Dus het is even doorbijten..

Als je geen kinderen hebt is het goed te doen

28-03-2013, 20:16
Ik zie niet waarom het niet te doen zou moeten zijn als je getrouwd bent. De helft van je medestudenten woont op kamers, sommigen wonen samen, iedereen heeft toch gewoon een huishouden?

28-03-2013, 20:17
Volgens mij is uni meer zelfstudie en zit je op het hbo meer op school . Maar heb je weer weinig homework . Klop dat ?

Pagina's : [1] 2 3