Bekijk volle/desktop versie : Wat moet ik doen?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

09-10-2012, 15:20
Hallo meiden.

Ik zit met iets op het hart en zou graag wat advies willen

Mijn vader verliet onderdruk van mijn oma mijn moeder verlaten. Mijn moeder is paar jaar later hertrouwd en hij ook. Ik heb al die tijd geen contact met hem gehad, had er geen behoefte aan voor iemand die mij en mijn zus in de steek liet. Mijn moeder was verhuist en alle contacten met hem verbroken, hij bleef contact zoeken dat kan ik mij nog herinneren als klein kind, maar zij was klaar met hem en heeft zelfs een keer politie gebeld wegens stalken.

Ik heb tijdens mijn vakantie een jongen leren kennen, ik geloofde niet op liefde op het eerste gezicht maar toen ik hem zag voelde ik iets wat ik nooit heb gevoeld, dit gevoel is wederzijds. Zo kwam ik erachter dat hij familie was van mijn vader, namelijk de zoon van zijn zus.

Na onze terugkomst in Nederland bleven wij elkaar zien, maar probeerde ik onze relatie te verbreken omdat het niet gezond was in mijn ogen.Het was vreemd omdat wij volledige neef/nicht zijn, maar elkaar nooit gekend hebben, dus eigenlijk helemaal geen familiegevoel naar elkaar toe hebben. Omdat hij niet opgaf en bleef vechten en mij ook liet inzien dat niet alle mannen klootzakken waren gaf ik mijn hart weer toe aan hem.

Door deze jongen heb ik weer contact met mijn vader, mijn vader was zo blij dat hij ons bij elkaar samen gebracht heeft en is hem nog altijd dankbaar hiervoor. Zo heb ik nu ook goed contact met mijn stief broertje en zusje, contact is zo goed dat mijn zusje mij dagelijks belt en wekelijks doen wij wat leuks samen.
Ik heb een nieuwe goede vriendin erbij.

Dit alles kwam bij mijn moeder keihard aan, zij eist dat ik banden met deze jongen verbreek want door zijn moeder en oma was mijn vader bij haar weggegaan.
Ik kan met mijn moeder over alles praten en zo heb ik haar ook over hem verteld. Hij wilt namelijk dat wij de grote stap gaan zetten, hij heeft mijn vader hierover gesproken en die heeft zijn zegen gegeven, hij is erg blij hierover zo ook de rest van mijn familie.

Alleen mijn moeder wilt er niets van weten, zij zegt dat dit haar dank is. Ze heeft ons grootgebracht zodat ik haar nu de rug terug keer, dit is absoluut niet waar. Ik hou zielsveel van mijn moeder, maar is het wel eerlijk om van mij te vragen om contacten te verbreken met mijn vader? En met de jongen waar ik van hou?

Toch heb ik haar haar zin gegeven, ondanks ik erg verdrietig ben. Hij geeft niet op en blijft mij bellen en lieve berichten sturen en zegt dat hij met mama wilt praten. Zij wilt niets te maken hebben met hun en mijn stiefvader, die ik als vader zie, zegt dat ik ondankbaar ben voor alles wat hij voor mij gedaan heeft. Dit heeft mij veel pijn gedaan. Nooit heeft hij mij gekwetst, tot nu.

Moet ik de banden verbreken met mijn vader, broertje, zusje, grootvader, ooms, tantes etc? En nu vooral diegene waar ik van hou?
Hoe kan ik iedereen tevreden stellen en vooral mijzelf? Mijn zus heeft mijn vader uit haar leven gebant voor mijn moeder, nu ik nog.

Is dit wel eerlijk?

Graag jullie advies in deze moeilijke situatie

09-10-2012, 15:29


Zeer moeilijke situatie!!!

Verricht salaat istikharaa

09-10-2012, 15:31
jouw moeder heeft het recht niet om jou je vader te verbieden!!! kom op voor je zelf en laat je moeder inzien dat ze slecht bezig is en alleen aan haar zelf denkt!!! blijkbaar heeft ze liever dat zij gelukkig is zolang jij die contact verbreekt en dat jij er aan lijdt boeit haar geen reet nou lekker zeg

09-10-2012, 15:32

Citaat door nawell:
Zeer moeilijke situatie!!!

Verricht salaat istikharaa
Hoe doe ik dat?
Op welke tijdstip of maakt dat niet veel uit? Moet ik daarnaast ook wat opzeggen vanuit mijn hart of slechts bidden?

09-10-2012, 15:32


zo zie je wat voor haatgevoelens een marokkaanse
in zich houdt, vindt het maar raar dat ze van jou eist om
alle contacten te verbreken.

tis je vader , jouw dna is deels door hem gevormd.
al ban je hem net als je zus , vraag me af hoe die zus
nu is , living the life to the fullest ?!
er bestaat iets als een vader-complex.

en hoezo mes in mn rug , zeg tegen je moeder het is je taak(verplicht)
om voor je kids te zorgen staat in de islam , ieder is een hoeder
zowel vader als moeder.

09-10-2012, 15:33

Citaat door nawell:
Zeer moeilijke situatie!!!

Verricht salaat istikharaa
vertel , wat is er moeilijk aan ?!

09-10-2012, 15:34

Citaat door SarahMeknesia:
jouw moeder heeft het recht niet om jou je vader te verbieden!!! kom op voor je zelf en laat je moeder inzien dat ze slecht bezig is en alleen aan haar zelf denkt!!! blijkbaar heeft ze liever dat zij gelukkig is zolang jij die contact verbreekt en dat jij er aan lijdt boeit haar geen reet nou lekker zeg
Ze is en blijft mijn moeder, natuurlijk heeft zij het beste met mij voor alleen denk ik dat zij het verleden niet is vergeten. Mijn tante zweert op alles dat zij absoluut geen deel in had in de scheiding van mijn ouders, dit bevestigd mijn vader en de rest

09-10-2012, 15:34
Nee, dit is niet eerlijk van jemoeder. Dat jouw vader haar oneerlijk heeft behandeld, dat blijkt wel. Maar zij is ondertussen hertrouwd en inshallah gelukkig.

Zij moet jou jouw geluk gunnen. Misschien moet ze een keer kennismaken met die jongen? Zij moet begrijpen dat een goede band met de andere familie niet persé betekent dat je haar de rug toekeert....

Waarom betekent bij marokkanen een scheiding ook vaak einde relatie tussen kinderen en vader? Een waardeloze echtgenoot kan nog altijd wel een goede vader zijn toch?

09-10-2012, 15:34
Brrrr, wat een verhaal. Waren er maar verstandige vrouwen die niet verliefd worden.

09-10-2012, 15:35
Je mag de band met je vader niet verbreken door de onwetendheid met je moeder. Betreft de jongen - met hem ben je geen verbintenis verplicht buiten Assalam Alaikoum. Maar als je met hem wilt trouwen en hij met jou, mag je moeder hem niet weigeren door het verleden.

Zij dient het verleden af te sluiten en vergeving te vragen aan Allah dat ze haar eigen kinderen hun bloed verbied! Hier word ze op berecht.

09-10-2012, 15:36
kies voor je moeder ,ze was er altijd voor jou,jou pa heeft ook voor zijn moeder gekozen destijds.

en wat je vriend betreft,je komt wel iemand anders tegen,als jou ma hem niet accepteert word het echt niks.

09-10-2012, 15:36
Jij bent gek als je geliefde in de steek laat! Zeg tegen jouw moeder dat je niet zonder haar zegen zult trouwen, maar je trouwt met hem of met niemand (dit is makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik). Ondertussen hou je gewoon contact met jouw vriend en jouw moeder zal dit maar moeten accepteren. Vroeg of laat zal het toch moeten.
LAat jouw vriend desnoods met jouw stiefvader praten. Jouw moeder heeft erg veel boosheid e verdriet in zich, wat ook logisch is, maar ze mag jou niet meenemen in haar boosheid.

09-10-2012, 15:38


Vreemd verhaal.

09-10-2012, 15:40
Ahhh zo moeilijk!!!! Wat een rot situatie, wens je veel sterkte.

09-10-2012, 15:40

Citaat door Chaine:
Je mag de band met je vader niet verbreken door de onwetendheid met je moeder. Betreft de jongen - met hem ben je geen verbintenis verplicht buiten Assalam Alaikoum. Maar als je met hem wilt trouwen en hij met jou, mag je moeder hem niet weigeren door het verleden.

Zij dient het verleden af te sluiten en vergeving te vragen aan Allah dat ze haar eigen kinderen hun bloed verbied! Hier word ze op berecht.
+1

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9