Bekijk volle/desktop versie : Neymar: 'Het zou een eer zijn om voor Paris Saint-Germain te spelen'



07-10-2012, 17:24
Paris Saint-Germain haalt in januari Lucas Moura naar de Ligue 1 en hij is mogelijk niet het enige Braziliaanse supertalent dat wordt aangetrokken door de ambitieuze Fransen. PSG heeft volgens geruchten ook belangstelling voor Neymar, al werd eind september nog beweerd dat de transfer van de Santos-smaakmaker naar Barcelona al zo goed als rond zou zijn. Dit nieuws werd echter al snel weer ontkend en Neymar laat de deur voor een verhuizing naar Parijs op een kier.

De twintigjarige aanvaller heeft bij Santos nog een contract dat tot medio 2014 doorloopt, maar lijkt al eerder te vertrekken uit Brazilië. "Paris Saint-Germain is door de financiële kracht een belangrijke club geworden", zei Neymar tegen Telefoot. "Het zou een eer zijn om voor deze club te spelen, maar ik ben op het moment erg tevreden bij Santos. Ik denk op dit moment alleen maar aan het heden, wat er in de toekomst gaat gebeuren zien we dan wel."
In de bestuurskamer van Barcelona gaan de alarmbellen na het horen van de mooie woorden van Neymar over PSG ongetwijfeld rinkelen. Het Spaanse Sport beweerde eerder dat PSG afgelopen zomer al had geïnformeerd naar Neymar, maar dat de Fransen te horen kregen dat de deal met Barcelona al afgerond was. Dat nieuws werd al snel ontkend door Barcelona's vicevoorzitter Josep María Bartomeu, die echter niet kon ontkennen dat Neymar in beeld was bij zijn club.

Welke club de strijd ook zal gaan winnen: Santos-coach Muricy Ramalho verwacht in ieder geval niet lang meer met zijn smaakmaker te zullen samenwerken. Volgens de oefenmeester is de twintigjarige Neymar klaar voor een overstap naar Europa: ook al omdat Neymar steeds vaker 'gezocht' wordt door de Braziliaanse scheidsrechters. "Hij moet het land snel verlaten, dat lijkt mij het beste", zei Ramalho. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

07-10-2012, 17:41


Het woordje eer wordt verkracht....

Eer heeft niets te maken met lekker veel geld kunnen cashen bij psg