Bekijk volle/desktop versie : Verhaal waar het hart van moet huilen....



06-10-2012, 19:11

Eén van de grootste voorbeelden van geduld om gehoorzaam te blijven Allah en om te strijden voor Zijn zaak is de geschiedenis van de kamster van de dochter van fir3awn (farao)
Vandaag de dag heet dit beroep kapster.
Op een keer toen ze het haar van de dochter van fir3awn aan jet kammen was, viel de kam op de grond. Toen zei ze: 'bismillah' (ze vergiste zich, ze had haar geloof namelijk verborgen gehouden, maar zo gedraagt een gelovige zich nu eenmaal; we tonen onze goede manieren).

Toen merkte de dochter van fir3awn op: 'Mijn vader is toch God?'
De kamster zei: 'Mijn Heer en jouw Heer en de Heer van jouw vader is Allah'
Het meisje zei: 'dus jij hebt een god buiten mijn vader om?'
De kamster zei toen: 'Mijn Heer en jouw Heer en de Heer van jouw vader is Allah'
Toen zei het meisje: 'dat ga ik absoluut aan mijn vader vertellen.'

En dat deed ze.
Fir3awn vroeg de kamster toen: ' heb jij dan nog een Heer die gelijk aan mij is?'
Ze antwoordde: 'mijn Heer en jouw Heer is Allah.'

Toen vroeg hij aan zijn bedienden: 'heeft ze kinderen?'
Ze zeiden: 'ja, 4 kinderen, waaronder een baby.'
Toen zei hij: ' breng ze bij mij en breng een koperen koe en steek deze aan met vuur zodat het smelt...'

((probeer je nu voor te stellen wat er zou gaan gebeuren. Probeer eens in de schoenen te staan van de kamster))

Eerst nam fir3awn de oudste zoon en zei toen tegen haar: 'Heb jij dan nog een heer die gelijk aan mij is?' ze antwoordde: 'Mijn Heer en jouw Heer is Allah'
Toen pakten ze de jongenbeet en smeten hem voor haar ogen in de vlammenzee.
De jongen zette het op een schreeuwen, totdat hij verkoolde en verdween.
Toen nam hij de 2e en de 3e, maar haar antwoord was eensluidend:
'Mijn Heer en jouw Heer is Allah'
En met hen gebeurde precies hetzelfde als wat er met hun broer gebeurd was en dat allemaal voor haar ogen.
Daarna was het de beurt van de zuigeling en de moeder was hevig overstuur.
Ze hield de baby stevig ast maar toen sprak de baby, hij zei: 'heb geduld mama, want jij hebt gelijk.' Toen werden moeder en kind samen in het vuur geworpen.
Allahu Akbar wa Allahu Akbar wa la ilaha ila Llah!!!!!!!!

De profeet Mohamed saws zei tijdens de reis van al-Israae wa al-Mi3raadj (de hemelse nachtreis waarin Mohamed saws vanuit Jeruzalem de 7 hemelen bezocht) :
"Toen ik opsteeg naar de hemel, rook ik een aangename geur die ik nooit eerder geroken had. Ik vroeg toen: Jibriel, wat is dat voor een geur?" Jibriel antwoordde: "Dat is de geur van de kamster van de dochter van fir3awn en haar 4 kinderen."

Hier laat je tranen van verdriet, maar van vreugde tegelijk!

Ik hoop dat je hier je lering uit kunt trekken en het vervolgens ook daadwerkelijk toepast in jouw leven, want geduld is immers de sleutel van het bestaan.

Moge Allah mij vergeven voor mijn fouten
Al het goede komt van Hem en het slechte van mijn nafs.

Onze Heer, giet geduld over ons uit,
O Allah, schenk ons het oprechte berouw en accepteer het van ons, voorzeker U bent de
Al-Horende, de Alwetende!