Bekijk volle/desktop versie : auto overschrijven



06-10-2012, 00:45
ik koop deze week een nieuwe auto en heb een vraag.
mijn papieren rijbewijs is verscheurt en ik vertik het om een nieuwe aan te vragen doe ik wel als ie verloopt anders weer 60 euro weg.
ik werd zo vaak gecontroleert door de politie nooit hebben ze er wat van gezegt. maar laats toen ik een auto ging overschrijven wouden ze het bijna niet doen omdat ie volgens de postkantoor niet meer geldig is als hij verscheurt is en er plakband op zit.

dus kun je ook met andere documenten overschrijven.
zoals een uitreksel basisregester i.c.m paspoort want ik wil zekerheid hebben omdat aanvraag rijbewijs 7 dg is.

wie weet dat met zekerheid of het kan voordat ik voor verassingen kom te staan.

alvast bedankt

06-10-2012, 14:59



Citaat door mv500:
ja met een recente uitreksel en id/paspoort kan je overschrijven dat doen ze om dat niet iedereen een rijbewijs kan halen
zoals rijke mensen die auto kopen en niet hoeven en wilen zelf rijden en een chauffeur nemen
bedankt voor je reactie.
maar als ik zelf ga rijden kan het dan ook wnat ik ben niet rijk en neem ook geen chauffeur of moet ik een geldige rijbewijs hebben.

06-10-2012, 20:10

Citaat door manenschijn:
bedankt voor je reactie.
maar als ik zelf ga rijden kan het dan ook wnat ik ben niet rijk en neem ook geen chauffeur of moet ik een geldige rijbewijs hebben.
Met een rijbewijs kunnen ze zien dat je woonachtig bent in Nederland. Wanneer men geen rijbewijs heeft of hem opnieuw moet aanvragen kan daardoor alleen maar een auto op naam zetten dmv een uitreksel uit de gemeentelijke basis administratie. Je kan namelijk bij postkantoren geen auto op naam zetten wanneer je niet in Nederland woonachtig bent.
Ze vragen niet wat je met je auto gaat doen, alleen of je de juiste papieren bij je hebt. De oude eigenaar hoeft er niet eens bij te zijn, vroeger was dat verplicht. Het is nu alleen verplicht om aanwezig te zijn voor de toekomstige auto eigenaar.
Good luck.

06-10-2012, 22:27

Citaat door Babo3:
Met een rijbewijs kunnen ze zien dat je woonachtig bent in Nederland. Wanneer men geen rijbewijs heeft of hem opnieuw moet aanvragen kan daardoor alleen maar een auto op naam zetten dmv een uitreksel uit de gemeentelijke basis administratie. Je kan namelijk bij postkantoren geen auto op naam zetten wanneer je niet in Nederland woonachtig bent.
Ze vragen niet wat je met je auto gaat doen, alleen of je de juiste papieren bij je hebt. De oude eigenaar hoeft er niet eens bij te zijn, vroeger was dat verplicht. Het is nu alleen verplicht om aanwezig te zijn voor de toekomstige auto eigenaar.
Good luck.
thanx voor je reactie hier kan ik wat mee. uitreksel heb ik toch in huis vorige week aangevraagt had ik nodig voor iets dus komt dat nu ook goed uit voor mij. ik bespaar nu moeite en geld maak me nu alleen zorgen als de rdw ergens een controle houd en ik de auto moet achterlaten. hmdl nooit voorgekomen.

07-10-2012, 01:21


Je hebt het volgde nodig: Autopapieren; paspoort of ID-kaart en 7 euro.

In Nederland hoef je geen rijbewijs te hebben om een auto te laten overschrijven, een auto is een goed en alleen de bediening ervan vereist aanvullende papieren. Rijbewijs en/of uittreksel is niet nodig!