Bekijk volle/desktop versie : Fouten van Banu Israël die wij herhalen.



Pagina's : [1] 2

05-10-2012, 01:36
1. De vijand is te sterk en wij zijn te zwak.

Je zult zien dat wij veel fouten herhalen die Banu Israël al hadden gemaakt in hun tijd. Het is niet voor niets dat de Koran voor één derde uit het verhaal van Moesa en Banu Israël bestaat, het is zodat wij van deze geschiedenis leren, en de fouten van dat volk niet herhalen. Want deze Ummah lijkt het meest op die Ummah, en wat wij meemaken lijkt het meest op wat zij mee hebben moeten maken. Dus Allah سبحانه وتعالى vertelt ons hun geschiedenis zodat wij hiervan leren, en hun fouten niet herhalen. Maar integendeel, wij maken precies dezelfde fouten als zei maakten. Zo zie je bijvoorbeeld dat wij precies dezelfde woorden herhalen als hetgeen Banu Israël tegen Moesa zeiden toen hij hen opdroeg om het Heilige land binnen te gaan en te vechten. Ze weigerde en zeiden dat het een te sterk volk voor ze was, ze waren bang en voelden zich zwak en minderwaardig. En wij delen vandaag de dag hetzelfde minderwaardigheidscomplex en dezelfde verslagenheid, wij zien onze vijanden als groot, sterk en onverslaanbaar en zelf zijn we maar zwak.

Lezen we de Koran dan niet, en leren we hier niet uit: “En toen Mozes tot zijn volk zeide: “O, mijn volk, herinner u Allah’s gunst aan u, toen Hij profeten onder u aanstelde en u koningen aanwees en Hij u gaf, wat Hij aan niemand onder de volkeren heeft gegeven.” “O, mijn volk, gaat het heilige land binnen dat Allah voor u heeft bestemd en keert het niet de rug toe, anders zult gij verliezers worden.” Zij zeiden: “O, Mozes, daarin is een trots en machtig volk en wij zullen er niet binnengaan voordat zij er uit weggaan. En indien zij er uit weggaan, zullen wij het binnentrekken.” Daarop zeiden twee mannen van degenen die hun Heer vreesden en wie Allah Zijn gunst had bewezen: “Gaat de poort (van de stad) binnen, hen tegemoet – wanneer gij er eenmaal binnen zijt, dan zult gij zeker overwinnaar worden. En stelt uw vertrouwen in Allah, als gij gelovigen zijt.” Zij zeiden: “O, Mozes, wij zullen er stellig niet binnengaan zolang zij er in zijn. Gaat gij en uw Heer en strijdt – wij blijven hier zitten.” [Surat al-Ma'edah, vers 20 t/m 24]

Net zoals de Joden destijds zonder opofferingen en zonder te strijden en vechten het Heilige land wilden veroveren, zo willen vele Moslims vandaag de dag dat ook. Net zoals Banu Israël verwachtte dat het volk vanzelf uit het Heilige land zal vertrekken en plaats voor hun zal maken, zo verwachten wij ook dat de vijanden vanzelf uit onze landen zullen vertrekken en de overwinning vanzelf op ons zal nederdalen zonder gevecht noch strijd. En net zoals het slechts twee mannen waren onder Banu Israël die bereid waren te vechten, zijn het vandaag de dag ook slechts weinigen onder ons die hiertoe bereid zijn. Net zoals Banu Israël heeft de Ummah ervoor gekozen om te blijven zitten, op enkelen na.

2. Wij hebben een leider nodig om te kunnen vechten.

Iets anders wat je ziet is het excuus dat we een leider nodig hebben om onder te kunnen vechten en strijden, net zoals de Joden dit destijds zeiden. Banu Israël gaven het excuus dat zij pas zullen strijden wanneer er een koning voor hen aangesteld zou worden, terwijl ze een Profeet hadden waar zij onder konden vechten! Net zoals hun voorgangers onder de Profeet Moesa hadden gevochten. En deze Profeet wist dat zij slechts smoesjes aan het verzinnen waren. En Allah سبحانه وتعالى wilde hen testen en dit bewijzen dus stelde hij hun een koning aan. En toen hun inderdaad Thalut als koning werd aangesteld om onder de vechten, wat deden ze? Je kunt het al raden, ze weigerden te vechten op enkelen na.

Allah سبحانه وتعالى zegt in de Koran: “Weet gij niet van de leiders der kinderen Israëls na Mozes, toen zij tot één hunner profeten zeiden: “Stel ons een koning aan, opdat wij ter wille van Allah kunnen strijden.” Hij zeide: “Is het niet waarschijnlijk, dat gij niet zult willen vechten, wanneer het u wordt voorgeschreven?” Zij zeiden: “Welke reden hebben wij om ons van het vechten voor Allah’s zaak te willen onthouden, wanneer wij van onze huizen en onze kinderen zijn verdreven?” Maar, toen het vechten hun werd bevolen, wendden zij zich af, met uitzondering van een klein aantal hunner; Allah kent de overtreders goed.” [Surat al-Baqarah, vers 246]

Wij zien hetzelfde vandaag de dag, vele komen met het excuus dat wij een leider een koning nodig hebben om onder te kunnen vechten, maar toen Mullah Umar werd aangesteld als leider van de Mujahideen in Afghanistan, in een Jihad tegen Amerika. Wat hebben wij deze mensen zien doen? Hebben ze Mullah Umar en zijn bevel geaccepteerd? Of zijn ze nog steeds smoesjes aan het verzinnen om eronder uit te wurmen? Net zoals Banu Israël dit deden.

3. Zij brengen ons slechts in de problemen.

Mensen die zeggen dat de Mujahideen, de zogenaamde extremisten en de predikers van waarheid de Moslim Ummah slechts in de problemen hebben gebracht door hun Da’wah en door hun Jihaad tegen Amerika en het westen; zeggen precies hetzelfde als wat Banu Israël tegen Musa zeiden toen Fir’aun voor de tweede keer opdracht gaf om de nieuw geboren kinderen van Banu Israël te doden, omdat Musa niet op wilde houden met zijn Da’wah en zijn verzet tegen Fir’aun. Ze zeiden tegen hem dat hij hen slechts problemen en ellende had gebracht. Waarom? Vanwege zijn Da’wah, zijn verzet en opstand, en zijn Profeetschap. En dit is wat wij ook zeggen; die Mujahideen en die extremisten hebben ons slechts problemen gebracht met hun Jihad en hun Da’wah. Maar lees goed wat Musa terug antwoordde.

Allah سبحانه وتعالى zegt in de Koran: “En de leiders van het volk van Pharao zeiden: “Wilt gij Mozes en zijn volk in het land wanorde laten scheppen en u en uw goden laten verzaken?” Hij antwoordde: “Wij zullen hun zonen doden en hun vrouwen sparen. Zeker wij hebben macht over hen.” Mozes zeide tot zijn volk: “Zoekt de hulp van Allah en weest geduldig. Voorzeker, de aarde behoort aan Allah. Hij geeft haar als erfdeel aan wie Zijner dienaren Hij wil en de uiteindelijke overwinning is voor de godvrezenden. Zij antwoordden: “Wij werden vervolgd, voordat gij tot ons kwaamt en nadat gij tot ons zijt gekomen.” Hij (Mozes) zeide: “Waarschijnlijk gaat uw Heer uw vijand vernietigen en u tot stedehouders in het land maken, dan zal Hij zien hoe gij handelt.” [Surat al-A'raaf, vers 127 t/m 129]

Wij willen dat de nasr, de tamqeen en khilafa zonder enige opofferingen komt. Kijk met wat Banu Israël beproeft werden en wat zij moesten opofferen voor de overwinning en hun vrijheid, al hun nieuw geboren kinderen werden tot twee keer toe van a t/m z gedood vanwege de Profeetschap en de Dawah van Musa. Dit is de prijs die zij moesten betalen voor de overwinning, de khilafa en hun vrijheid, zonder de slavernij en zonder de onderdrukking mee te rekenen die zij moesten ondergaan. En wij? Kunnen wij zeggen dat wij zoveel hebben moeten opofferen als hun? Dus wat willen wij dan? Dat de nasr, de tamqeen en khilafa geheel gratis en voor niets komt zonder enige opofferingen?

05-10-2012, 01:56


nee is niet irrtant


mensen willen met de goedkoopste tickest op de voorte rij gaan zitten

05-10-2012, 02:17
"Dit is niet de tijd voor jihad"

Zayd ibn Aslam Al-Adawi verhaalt van zijn vader dat de Profeet [SalAllahu 'alayhi wa selam] zei: "Jihaad zal zoet en groen blijven zolang regen uit de hemel blijft dalen. Er zal een tijd komen waarin bepaalde mensen zullen zeggen; "Dit is niet de tijd voor Jihaad". Wie deze tijd aanschouwd laat hem dan weten dat dit de beste tijd is voor Jihaad. De metgezellen vroegen; "Oh boodschapper van Allah, zal iemand dat echt zeggen?" De Profeet antwoordde: "Ja, door degenen op wie de vloek van Allah, Zijn Engelen en de rest van de mensheid rusten." [Overgeleverd door ibn Asakir in Tareekh Dimashq. Zwakke overlevering.]

Anas ibn Malik heeft van de Profeet [SalAllahu 'alayhi wa selam] overlevert: "Jihaad zal zoet en groen blijven zolang regen uit de hemel blijft dalen en de aarde haar vruchten werpt. Er zal een tijd komen waarin bepaalde mensen zullen zeggen; "Er is geen Jihaad en er is geen Ribaat." Zij zijn het brandstof van het hellevuur. Integendeel één dag Ribaat omwille van Allah in deze tijd zal beter zijn dan het bevrijden van duizend slaven en beter zijn dan het geven van de gehele wereld als sadaqah." [Overgeleverd door Abi Amr Al-Adani in Sunan al-wuruda fil fitan. Zwakke overlevering.]


Shaykh Hamud At-Tawidjiri zei: "Als een hadeeth ons nieuws geeft over een ongeziene zaak (een voorspelling) en dit gebeurt ook daadwerkelijk in de realiteit, dan bewijst dit dat deze hadeeth uit een profetische bron kwam (een Profeet en Goddelijke openbaring als oorsprong heeft) al is de hadeeth zwak."

[SIZE=3]يقول الشيخ حمود التويجري، رحمه الله، في كتاب: (إتحاف الجماعة، في الفتن وأشراط الساعة): اذا كان الحديث اخباراًعن أمر غــــــيبي ثم وقع فأنة يدل على خروجة من مشكأة النبوة ولو كان السند ضعيفا


22-02-2013, 23:31
Allahouma bariek

22-02-2013, 23:40


Overgeleverd door ibn Mas’ood radiyallahu anhu dat de profeet sallallahu alayhi wasalam zei:

عن ابن مسعود رَضِيِ اللَّهُ عَنْهُ قال، قال رَسُول اللَّهِ : ‘إن أول ما دخل النقص على بني إسرائيل أنه كان الرجل يلقى الرجل فيقول: يا هذا اتق اللَّه ودع ما تصنع فإنه لا يحل لك، ثم يلقاه من الغد وهو على حاله فلا يمنعه ذلك أن يكون أكيله وشريبه وقعيده. فلما فعلوا ذلك ضرب اللَّه قلوب بعضهم ببعض) ثم قال: {لعن الذين كفروا من بني إسرائيل على لسان داود وعيسى ابن مريم، ذلك بما عصوا وكانوا يعتدون، كانوا لا يتناهون عن منكر فعلوه، لبئس ما كانوا يفعلون؛ ترى كثيراً منهم يتولون الذين كفروا؛ لبئس ما قدمت لهم أنفسهم} إلى قوله {فاسقون} (المائدة 78-81) ثم قال: (كلا والله لتأمرن بالمعروف، ولتنهون عن المنكر، ولتأخذن على يد الظالم ولتأطرنه على الحق أطراً، ولتقصرنه على الحق قصراً، أو ليضربن اللَّه بقلوب بعضكم على بعض ثم ليلعنكم كما لعنهم.’ رواه أبو داود والترمذي وَقَالَ حَدِيثٌ حَسَنٌ. هذا لفظ أبي داود



"Het eerste gebrek wat zich ontwikkelde bij banu Isra'il was dat een persoon een ander ontmoette en zei: ‘Vrees Allah en vermijd hetgeen onwettig is.’ Maar toen hij de zondige persoon de volgende dag ontmoette vond hij geen verandering in hem, maar deze keer zei hij niets tegen hem en weerhield hij zich en niet van met hem [zondaar] te eten, te drinken en met hem te zitten. Daardoor bedierf Allah de harten van zulke mensen door hun omgang met anderen [degenen met zwarte harten, zondaren].Vervolgens reciteerde de profeet Soerat Al-Ma’eda: 78-81. De profeet [صلى الله عليه وسلم] zei verder: ”Zeker, het is niet zoals jullie denken. Bij Allah, jullie moeten het goede bevelen en het slechte verbieden en de hand van de zondaar vasthouden en hem tegenhouden slecht te handelen en hem standvastig aan de waarheid maken, anders zal Allah jullie samen met anderen (zondaren) straffen en jullie zullen vervloekt worden zoals de joden.”


[Sunan Abu Dawud en at-Tirmithi]

22-02-2013, 23:51
De vergelijking is een eye opener

Bedankt

22-02-2013, 23:51

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: "إذا رأيت أمتي تهاب أن تقول للظالم يا ظالم فقد تودّع منهم" رواه الحاكم وأحمد والبزار بروايات متقاربة، وقد صحح الحاكم إسناده ووافقه الذهبي، وصحح الهيثمي بعض أسانيد أحمد والبزار[/SIZE]


Er is van de Profeet overgeleverd: "Wanneer je ziet dat mijn Ummah te bang is om tegen een onderdrukker te zeggen "jij onderdrukker!" dan zal Allah hun verlaten." [Overgeleverd door Al-Hakim, Ahmad, Al-Bazzaar. Met een Saheeh keten door Al-Hakim, Al-Haythami en Ad-Dhahabi]

[SIZE=3]قال النبي صلى الله عليه وسلم : إن الناس إذا رأوا الظالم فلم يأخذوا على يديه أوشك أن يعمهم الله بعقاب[/SIZE]


Er is van de Profeet overgeleverd: "Als de mensen een onderdrukker zien en hem niet bij de hand grijpen dan staan zij dichtbij de straf van Allah waar Hij hen mee zal bedekken." [Overgeleverd door At-Tirmidhi, Ibn Madjah, Sunan Abi Dawud. Saheeh door Al-Albaani, At-Tirmidhi, Al-Mundhiri, Ahmad Shaakir, At-Tahawi, An-Nawawi, As-Suyuti, e.a]

[SIZE=3]عن عبادة بن الصامت قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : أقيموا حدود الله في القريب والبعيد ، ولا تأخذكم في الله لومة لائم . رواه ابن ماجه [/SIZE]


Er is van de Profeet overgeleverd: "Pas de straffen (hudood) van Allah toe, dichtbij of ver weg (of het nou familie is en kennissen zijn of niet), en vrees de beschuldigingen van de beschuldigers niet." [Ibn Madjah, Al-Hakim. Met een Hassan isnaad door Al-Albaani in Saheeh ibn Madjah]

[SIZE=3]حدثنا إسحاق بن منصور أخبرنا حسين الجعفي قال زائدة ذكره عن هشام عن الحسن قال أتينا معقل بن يسار نعوده فدخل علينا عبيد الله فقال له معقل أحدثك حديثا سمعته من رسول الله صلى الله عليه وسلم فقال ما من وال يلي رعية من المسلمين فيموت وهو غاش لهم إلا حرم الله عليه الجنة


Er is van de Profeet overgeleverd: "Er is geen leider die leiderschap neemt over de Moslims, en hij sterft terwijl hij hun bedroog, behalve dat Allah het Paradijs voor hem verbied." [Saheeh Bukhari]

24-02-2013, 15:28

اللهم انصر المسلمين الموحدين في مالي وفي كل مكان


24-02-2013, 15:39
Hudayfa ibn Al-Yamaani heeft van Profeet overgeleverd: "Er zal Profeetschap onder jullie zijn zolang Allah het wenst, daarna zal Allah het verwijderen wanneer Hij het wenst. Dan zal er Khilafah zijn op de Profetische methode, die zal blijven zolang als Allah het wenst, daarna zal Allah het verwijderen wanneer Hij het wenst. Dan zal er een vastklampende heerschappij zijn voor zolang Allah het wenst, daarna zal Allah het verwijderen wanneer Hij wenst. Dan zal er een tirannieke heerschappij zijn zolang Allah het wenst, daarna zal Allah te verwijderen wanneer Hij wenst. En dan zal er Khilafah zijn op de Profetische methode.." En toen bleef de Profeet stil. [Verzameld door Ahmed, Al-Bazaar en Al-'Iraaqi. Saheeh hadeeth, te vinden in Silsilah As-Saheeha van Al-Albaani]

Abu Umaamah al-Baahili heeft van de Profeet overgeleverd: "De knopen van Islam zullen één voor één losgemaakt worden. Iedere keer wanneer er een knoop losgemaakt wordt, zullen de mensen zich aan de volgende vastklampen. De eerste knoop die losgemaakt zal worden is het leiderschap (al-7uqm), en de laatste zal het gebed zijn." [Musnad Imam Ahamd, At-Tabaarini in Al-Kabir, en ibn Hibbaan in zijn Saheeh, met een goede isnaad]

Het is overgeleverd van Djaabir ibn 'Abdillaah dat de Boodschapper van Allah tegen Ka'b ibn 'Udjra heeft gezegd: "Moge Allah jou beschermen tegen dwaze leiders" Ka'b vroeg: "En wat zijn dwaze leiders?" De Profeet antwoordde: "Er zullen heersers na mij zijn die geen aandacht aan mijn leiding zullen schenken noch zullen ze mijn Sunnah volgen; (in een versie: wie bij hun binnentreed en) wie hun leugens bevestigd en hen helpt in hun onderdrukking; zij zijn niet van mij, en ik ben niet van hen, en zij zullen niet worden toegelaten tot mijn Hawd (waterbron in het Paradijs). En (in een versie: wie niet bij hun binnentreed en) wie hun leugens niet bevestigd en ze niet helpt in hun onderdrukking; zij zijn van mij, en ik ben van hen, en zij zullen worden toegelaten tot mijn Hawd." [Overgeleverd in de Musnad van Imam Ahmad e.a. Saheeh geclassificeerd in Sasheeh At-Targheeb wa Tarheeb door Al-Albaani.]

Ibn Abbas heeft van de Profeet overgeleverd: “Één dag van een rechtvaardige leider is beter dan zestig jaar aanbidding, en een 7add die volgens haar recht geïmplementeerd wordt op aarde, is beter dan veertig dagen regen.” [At-Tabaraani in Al-Kabir en Al-Awsat, met een hassan isnaad volgens As-Shawkaani, Al-Mundhiri e.a]

Er is van de Profeet overgeleverd: "Er is geen enkele Profeet opgewekt in de gemeenschappen voor mij of zij hadden uit hun Ummah helpers en metgezellen die hun Sunnah volgden, en hun gebod na leefden. Daarna zullen er leiders volgen, zij zullen zeggen wat zij niet verrichten, en zij zullen verrichten wat hun niet is opgedragen. Degene die hun bestrijd met zijn handen is een gelovige. Degene die hun bestrijd met zijn tong is een gelovige. Degene die hun bestrijd met zijn hart is een gelovige. En er is geen mosterdzaadje Imaan buiten dit." [Saheeh Muslim, Saheeh door Al-Albaani, in Sahih Al-Djaami 5790]

عَنْ حُذَيْفَةَ بنِ اليَمَانِ - رَضِيَ اللهُ عَنْهُ - قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم -: تَكُونُ النُّبُوَّةُ فِيكُمْ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ تَكُونَ, ثُمَّ يَرْفَعُهَا إِذَا شَاءَ أَنْ يَرْفَعَهَا, ثُمَّ تَكُونُ خِلاَفَةٌ عَلَى مِنْهَاجِ النُّبُوَّةِ, فَتَكُونُ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ تَكُونَ, ثُمَّ يَرْفَعُهَا إِذَا شَاءَ أَنْ يَرْفَعَهَا, ثُمَّ تَكُونُ مُلْكاً عَاضًّا, فَيَكُونُ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ يَكُونَ, ثُمَّ يَرْفَعُهَا إِذَا شَاءَ أَنْ يَرْفَعَهَا, ثُمَّ تَكُونُ مُلْكاً جَبْرِيًّا, فَتَكُونُ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ تَكُونَ, ثُمَّ يَرْفَعُهَا إِذَا شَاءَ أَنْ يَرْفَعَهَا, ثُمَّ تَكُونُ خِلاَفَةٌ عَلَى مِنْهَاجِ النُّبُوَّةٍ ثُمَّ سَكَت

عَنْ أَبِي أُمَامَةَ الْبَاهِلِيِّ ، عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، قَالَ : لَتُنْقَضَنَّ عُرَى الإِسْلامِ عُرْوَةً عُرْوَةً ، فَكُلَّمَا انْتُقِضَتْ عُرْوَةٌ تَشَبَّثَ النَّاسُ بِالَّتِي تَلِيهَا فَأَوَّلُهُنَّ نَقْضًا الْحُكْمُ ، وَآخِرُهُنَّ الصَّلاةُ

عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ ، أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، قَالَ لِكَعْبِ بْنِ عُجْرَةَ : " أَعَاذَكَ اللَّهُ مِنْ إِمَارَةِ السُّفَهَاءِ " ، قَالَ : وَمَا إِمَارَةُ السُّفَهَاءِ ؟ قَالَ : أُمَرَاءُ يَكُونُونَ بَعْدِي لَا يَقْتَدُونَ بِهَدْيِي ، وَلَا يَسْتَنُّونَ بِسُنَّتِي ، فَمَنْ صَدَّقَهُمْ بِكَذِبِهِمْ ، وَأَعَانَهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ ، فَأُولَئِكَ لَيْسُوا مِنِّي ، وَلَسْتُ مِنْهُمْ ، وَلَا يَرِدُوا عَلَيَّ حَوْضِي ، وَمَنْ لَمْ يُصَدِّقْهُمْ بِكَذِبِهِمْ ، وَلَمْ يُعِنْهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ ، فَأُولَئِكَ مِنِّي وَأَنَا مِنْهُمْ ، وَسَيَرِدُوا عَلَيَّ حَوْضِي

ابْنِ عَبَّاسٍ ، قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : يَوْمٌ مِنْ إِمَامٍ عَادِلٍ أَفْضَلُ مِنْ عِبَادَةِ سِتِّينَ سَنَةً ، وَحَدٌّ يُقَامُ فِي الأَرْضِ أَزْكَى فِيهَا مِنْ قَطْرِ أَرْبَعِينَ يَوْمًا

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: ما من نبي بعثه الله في أمة قبلي إلا كان له من أمته حواريون وأصحاب يأخذون بسنته ويتقيدون بأمره، ثم إنها تخلف من بعدهم خلوف يقولون ما لا يفعلون ويفعلون ما لا يؤمرون، فمن جاهدهم بيده فهو مؤمن ومن جاهدهم بلسانه فهو مؤمن، ومن جاهدهم بقلبه فهو مؤمن، وليس وراء ذلك من الإيمان حبة خردل. رواه مسلم وغيره


24-02-2013, 15:40
De Profetische verblijdingen voor Syrië

Er is van Abu Hurayra overgeleverd: "Er zal een strijdgroep ('isabah) van mij Ummah aanwezig blijven, ze zullen vechten aan de poorten (grenzen) van Damascus en daaraan omringende gebieden. En aan de poorten van Jeruzalem en daaraan omringende gebieden. Het verraad van degene die hen verraad zal hun niet deren. Zij zullen zich duidelijk op de waarheid manifesteren, totdat het uur aanbreekt."

Er is van Mu'awiya overgeleverd: "Er zal een gemeenschap in mijn Ummah blijven bestaan die de opdracht van Allah zullen (blijven) vervullen, degene die hen verraden zullen hen niet deren, noch degene die tegen hun ingaan. Totdat het bevel van Allah komt terwijl zij in die toestand zijn." En Mu'aad zei: "Zij zullen in Ash-Shaam zijn (1)."

Er is van Imraan ibn Husayn overgeleverd: "Er zal een partij (of groep) in mijn Ummah blijven die zich op de waarheid bevinden, zij zullen zich over degene die hun vijandig zijn manifesteren, totdat het bevel van Allah komt en Isa ibn Maryam (de Profeet Jezus) zal neerdalen."

Amr ibn Al-Hadhramy heeft overgeleverd: "Er zal een partij (of groep) in mijn Ummah blijven die zich op de waarheid bevinden, zij zullen zich over hun vijanden manifesteren en overwinnen. Degene die tegen hun ingaan zullen hun niet kunnen deren behalve datgene wat hun overkomt aan calamiteiten (d.w.z voorgeschreven beproevingen). Totdat het bevel van Allah komt terwijl zij in die toestand zijn." De Profeet werd gevraagd waar zij zich bevonden. Hij antwoordde: "Jeruzalem en de omringende gebieden van Jeruzalem."

Zayd ibn Ka'b heeft overgeleverd: "Er zal een partij (of groep) in mijn Ummah blijven die zich op de waarheid bevinden, zij zullen zich over degene die hun vijandig zijn manifesteren. En zij zijn zoals een voedselbord tussen mensen die ervan eten. Totdat het bevel van Allah komt terwijl zij in die toestand zijn." De Profeet werd gevraagd waar zij zich bevinden. Hij beantwoordde: "In de omringende gebieden van Jeruzalem."

(1) As-Shaam = Syrië, Libanon, Jordanië, Jeruzalem, Noord-Egypte, West-Iraq)

من حديث أبي هريرة، رضي الله عنه، أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: لَا تَزَالُ عِصابَةٌ مِن أُمَّتي يُقاتِلونَ علَى أبوابِ دِمَشْقَ ومَا حَوْلَهُ، وعلَى أبوابِ بيتِ المَقْدِسِ ومَا حَوْلَهُ، لَا يَضُرُّهُم خِذْلانُ مَن خذَلهم، ظَاهِرِين علَى الحَقِّ إلى أنْ تَقُومَ السَّاعَةُ

وأخرجاه من حديث معاوية، رضي الله عنه، قال: سَمِعْتُ النَّبِيَّ صلى الله عليه وسلم يَقُولُ: "لَا يَزَالُ مِنْ أُمَّتِي أُمَّةٌ قَائِمَةٌ بِأَمْرِ اللَّهِ لَا يَضُرُّهُمْ مَنْ خَذَلَهُمْ وَلَا مَنْ خَالَفَهُمْ حَتَّى يَأْتِيَهُمْ أَمْرُ اللَّهِ وَهُمْ عَلَى ذَلِكَ". قَالَ عُمَيْرٌ: فَقَالَ مَالِكُ بْنُ يُخَامِرَ: قَالَ مُعَاذٌ: وَهُمْ بِالشَّأْمِ. فَقَالَ مُعَاوِيَةُ: هَذَا مَالِكٌ يَزْعُمُ أَنَّهُ سَمِعَ مُعَاذًا يَقُولُ: وَهُمْ بِالشَّأْمِ

و من حديث عِمْرَانَ بْنِ حُصَيْنٍ، رضي الله عنه، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قَال: لَا تَزَالُ طَائِفَةٌ مِنْ أُمَّتِي عَلَى الْحَقِّ ظَاهِرِينَ عَلَى مَنْ نَاوَأَهُمْ حَتَّى يَأْتِيَ أَمْرُ اللَّهِ تَبَارَكَ وَتَعَالَى وَيَنْزِلَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ عَلَيْهِ السَّلَام

و عَنْ عَمْرِو بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْحَضْرَمِيِّ، عَنْ أَبِي أُمَامَةَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم: "لَا تَزَالُ طَائِفَةٌ مِنْ أُمَّتِي عَلَى الْحَقِّ ظَاهِرِينَ لَعَدُوِّهِمْ قَاهِرِينَ لَا يَضُرُّهُمْ مَنْ خَالَفَهُمْ إِلَّا مَا أَصَابَهُمْ مِنْ لَأْوَاءَ حَتَّى يَأْتِيَهُمْ أَمْرُ اللَّهِ وَهُمْ كَذَلِكَ". قَالُوا: يَا رَسُولَ اللَّهِ، وَأَيْنَ هُمْ؟ قَالَ: بِبَيْتِ الْمَقْدِسِ وَأَكْنَافِ بَيْتِ الْمَقْدِسِ

و بن كعب البهزي، رضي الله عنه، أنه سمع النبي صلى الله عليه وسلم يقول: "لَا تَزَالُ طائِفةٌ مِن أُمَّتي عَلَى الحَقِّ ظاهِرِين على مَن نَاوَأَهُمْ، وَهُمْ كالإِنَاءِ بينَ الأَكَلَةِ حتَّى يَأْتِي أَمْرُ اللهِ وهُمْ كَذَلِكَ". قلنا: يا رسول الله، وأين هم؟ قال: بأَكْنَافِ بيتِ المَقْدِسِ


24-02-2013, 15:46

Citaat door Islam4Mankind:

أمين يارب العالمين


24-02-2013, 15:56
djazak allahoe ghairan.

07-03-2013, 03:36


Allahu A'la, wa Akbar!!!

12-03-2013, 15:19

اللَّهُمَّ انْصُرْ إِخْوَانَنَا المُجَاهِدِينَ فِي سَبِيلِكَ فِي كُلِّ مَكَانٍ.. اللَّهُمَّ ثَبِّتْ أَقْدَامَهُمْ، وَارْبِطْ عَلَى قُلُوبِهِمْ.. وَسَدِّدْ رَمْيَهُمْ وَسِهَامَهُمْ.. وَوَحِّدْ صُفُوفَهُمْ وَآرَاءَهُمْ.. وَاجْمَعْ كَلِمَتَهُمْ وَاجْبُرْ كَسْرَهُمْ وَتَوَلَّ جَمِيعَ أَمْرِهِمْ

اللَّهُمَّ إِنَّا نَجْعَلُكَ فِي نُحُورِ أَعْدَاءِ الإِسْلاَمِ وَمَنْ وَالاَهُمْ عَلَى المُسْلِمِينَ.. وَمَنْ أَمْكَنَ لَهُمْ وَسَلَّطَهُمْ عَلَىَ إِخْوَانِنَا المُسْلِمِينَ المُسْتَضْعَفِينَ فِي كُلِّ مَكَانٍ يَا رَبَّ العَالَمِيِنَ

اللهم آآآميين


04-04-2013, 03:19

Pagina's : [1] 2