Bekijk volle/desktop versie : Oude bekende Bouaouzan wil winnen van Twente



04-10-2012, 14:36
FC Twente speelt donderdagavond in Zweden tegen Helsingborgs IF, bij die club staat Rachid Bouaouzan onder contract.





De middenvelder is inmiddels al een aantal jaar weg uit Nederland, maar zijn naam is nog altijd verbonden aan Niels Kokmeijer. Acht jaar geleden maakte de toenmalig speler van Sparta een overtreding op Go Ahead Eagles-speler Kokmeijer. Hij brak zijn been en kon nooit meer voetballen. In Nederland blijft het een onderwerp, in Zweden niet. "Mensen hebben het er hier helemaal niet over", zegt Bouaouzan tegenover RTV Oost. "Meer over de voetballer en de kwaliteiten. Het blijft me voor het leven achtervolgen.

Het is nu bijna tien jaar geleden. Op een gegeven moment accepteer je het feit dat het je altijd wel zal achtervolgen. Aan de andere kant is het voor mij belangrijk om door te gaan." Dat doet Bouaouzan bij Helsingborgs. De linkspoot kijkt uit naar het treffen met FC Twente. "Ik ken een aantal spelers natuurlijk. Ik heb samen met Peter Wisgerhof bij NEC gespeeld en ik heb met Landzaat bij Wigan Athletic gespeeld. Daarnaast heb ik vaak tegen Edson Braafheid gespeeld.

Luc Castaignos ken ik nog van Feyenoord, net als Cabral, ook een ex-Feyenoorder. De meeste spelers ken ik wel." De Europa League leeft volgens Bouaouzan niet echt in de stad, daarom is een goed resultaat ook belangrijk. "Het is natuurlijk heel belangrijk dat wij onze thuiswedstrijden winnen.

Twente zal hierheen komen om voor drie punten te spelen, maar wij hebben alles zelf in de hand. Als wij voortborduren op onze laatste competitiewedstrijd, denk ik dat we een goede kans maken."