Bekijk volle/desktop versie : Dringend over de pil..



Pagina's : [1] 2

02-10-2012, 16:36
Ik heb een vraag…
Iets zit mij erg dwars. Ik ben onlangs getrouwd en slik de pil. Omdat ik nog even geen kinderen wil (halfjaar) Maar van mijn omgeving hoor ik dat het niet goed is om in het begin al de pil te slikken omdat je dan misschien je kinderwens belemmert of dat je daardoor geen kinderen meer kan krijgen. Voor bij het eerste kind zeggen ze. Ze zeggen nadat je je eerste kind hebt gehad is het geen probleem. Maar om al aan het begin voordat je ooit kinderen hebt gehad de pil slikken is gevaarlijk. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik wil natuurlijk graag over een paar maanden aan kinderen beginnen. Moet ik gewoon stoppen met de pil of kan ik er gewoon mee doorgaan.

Dames alle adviezen zijn welkom

02-10-2012, 16:37


Bel je huisarts..

02-10-2012, 16:38
Nog onlogischer kan volgens mij niet: wel een probleem voordat je een eerste kind hebt, maar bij de volgende kids niet deze praatjes overtreffen zelfs de fabeltjes krant. Meid, je kunt de pil gwn slikken hoor en een half jaar wachten.. dat is geen probleem.

02-10-2012, 16:38
huh??? dat is de eerste keer dat ik dit hoor. Onzin. Neem geen adviezen betreffend medicijnen en pillen over van gewone mensen,maar eerder van dokters.

Ik heb ook altijd de pil geslikt en nu ben ik alhamdulilah zwanger van mijn eerste kind.

02-10-2012, 16:42


Ja de huisarts zegt dat het geen gevaar vormt. maarja je omgeving maakt je wel bang. hebben jullie hem dan ook geslikt toen je pas getrouwd was? en zo ja hoelang? wanneer ben je gestopt en hoelang duurde het voor je zwanger werd?

02-10-2012, 16:42
mashallah wat leuk voor je dame, hoelang slikte je de pil?

02-10-2012, 16:43
Dat is echt lariekoek hoor wat sommige mensen zeggen. Je kunt gewoon de pil slikken.

02-10-2012, 16:43
pil is pil voor of na je eerste kind. het heeft de zelfde werking meid. Geloof geen praatjes

02-10-2012, 16:47
haha dat heb ik ook heel vaak gehoord! Blijkbaar zou je er onvruchtbaar van wordn!

02-10-2012, 16:47

Citaat door Backtoreality:
Ja de huisarts zegt dat het geen gevaar vormt. maarja je omgeving maakt je wel bang. hebben jullie hem dan ook geslikt toen je pas getrouwd was? en zo ja hoelang? wanneer ben je gestopt en hoelang duurde het voor je zwanger werd?
Mijn geval is anders,ik slikte van het begin van ons huwelijk de pil,en dat was voor denk ik 2 jaar of 2 jaar en half. Het duurde denk ik anderhalf jaar voor ik zwanger werd maar dit is omdat ik mijn man maar ongeveer max 3 keer per jaar zag .

02-10-2012, 16:49
Dat is allemaal onzin meid

Ik ben ook gewoon met de pil begonnen toen ik ging trouwen na 8 maanden ben ik gestopt, en hamdolillah na 3 maanden meteen zwanger geworden

02-10-2012, 16:50
Onmogelijk. Dat is gewoon een fabeltje net als dat je nooit zwanger kan worden als je de pil slikt en dat het je baarmoeder kwelt.

02-10-2012, 16:55



Citaat door Backtoreality:
Ik heb een vraag…
Iets zit mij erg dwars. Ik ben onlangs getrouwd en slik de pil. Omdat ik nog even geen kinderen wil (halfjaar) Maar van mijn omgeving hoor ik dat het niet goed is om in het begin al de pil te slikken omdat je dan misschien je kinderwens belemmert of dat je daardoor geen kinderen meer kan krijgen. Voor bij het eerste kind zeggen ze. Ze zeggen nadat je je eerste kind hebt gehad is het geen probleem. Maar om al aan het begin voordat je ooit kinderen hebt gehad de pil slikken is gevaarlijk. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik wil natuurlijk graag over een paar maanden aan kinderen beginnen. Moet ik gewoon stoppen met de pil of kan ik er gewoon mee doorgaan.

Dames alle adviezen zijn welkom
Dat zijn Marokkaanse verhaaltjes.. Marokkaanse (oudere) vrouwen zijn altijd een beetje paranoia wat dat betreft..
De ene vrouw heeft er moeilijkheden mee en de andere niet.. Het is allemaal elmektab..

02-10-2012, 16:56
Dit zijn fabeltjes die de eerste generatie vrouwen uit marokko hebben gehaald. In marokko geloven ze er heilig in dat je niet zwanger wordt (of heel moeilijk) als je meteen de pil slikt als je gaat trouwen.

In marokko zijn ze ook altijd het eerste jaar meteen zwanger. ze hebben de schrik dat ze misschien onvruchtbaar worden door de pil wat totaal onzin is. MIjn schoonmoeder en mijn ma hebben mij ook gek gemaakt dat ik moest stoppen met de pil.

Maar ik geloofde daar niet in en alhmdl na 3 jaar huwelijk hebben we besloten een kindje te nemen en ben binnen 2 maanden zwanger geworden.

Meid , leef je leven en luister niet naar wat anderen willen.

02-10-2012, 17:01
Mensen kunnen snel conclusies trekken zonder kennis,toen ik in Marokko was vertelden ze tegen mij dat ik moest stoppen met het nemen van vitamines elke dag,omdat de baby anders te groot zou worden en mijn bevalling heel moeilijk maken. En dat terwijl niemand van hen vitamines ooit heeft ingenomen.

Ik kon dit ook niet geloven en vroeg aan mijn gynacologe of dit waar is. Ze keek me gewoon heel laconiek aan en zei als die baby groter moet worden,dan word die ook groter zelfs zonder vitamines.

Pagina's : [1] 2