Bekijk volle/desktop versie : ideeen



01-10-2012, 21:08
Salaam alaikoem dames,

Aanstaande woensdag gaan ze het in de klas van mijn dochter hebben over verschillende landen. Nou heeft vandaag haar juffrouw mij gevraagd of ik de kinderen wat over Marokko zou kunnen vertellen. Wat zou ik zoal kunnen vertellen aan kinderen rond de 4/5 jaar(groep 1)?

01-10-2012, 22:10


Dacht je even af te zijn van de speekbeurten he Hahaha

dikke koesh

01-10-2012, 22:14
Okee nu ontopic Hihi je kan zeggen dat het daar heel erg warm is. Euhm je kan het ook hebben over de spellen die door de kinderen worden gespeeld in marokko zoals die met stenen i dont know hoe dat heet.


Euhm Euhm even nadenken hoor

01-10-2012, 22:44
Stop van tevoren spullen die bij Marokko horen in een tas of koffer. Haal de spullen er met de kinderen één voor één uit (maak het spannend). Vertel over de voorwerpen en stel vragen aan de kinderen.
Zo heb ik de kleuters een keer verteld over Marokko. Ik heb ze foto's laten zien van de mensen in dat land en foto's van de natuur. In mijn koffer zaten spullen uit Marokko, zoals een kleine Tagine, een beeldje van een een kameel,kaftan, een boek over Marokko en een marokaanse vlag . De kinderen herkenden sommige dingen en hadden er veel over te vertellen. [B]

Ps ben zelf Tutor en werk met kinderen heb je nog vragen kan je ze stellen .....[/B]

01-10-2012, 23:01


Neem vooral veel visueel materiaal mee. Tenzij je een zeer goede verteller bent
denk aan kleding, foto's, eten dat typisch Marokkaans is enz.
succes!

02-10-2012, 10:15

Citaat door hijaab_dragende:
Dacht je even af te zijn van de speekbeurten he Hahaha

dikke koesh
hahaha wallahila!

02-10-2012, 10:17
dank jullie wel dames, ik was inderdaad van plan om een tagin en een kaftan van mn dochtertje mee te nemen. nu nog een tekst/onderwerpen in mekaar flansen....

02-10-2012, 12:25
veel succses

02-10-2012, 12:30

Citaat door mirikan:
Stop van tevoren spullen die bij Marokko horen in een tas of koffer. Haal de spullen er met de kinderen één voor één uit (maak het spannend). Vertel over de voorwerpen en stel vragen aan de kinderen.
Zo heb ik de kleuters een keer verteld over Marokko. Ik heb ze foto's laten zien van de mensen in dat land en foto's van de natuur. In mijn koffer zaten spullen uit Marokko, zoals een kleine Tagine, een beeldje van een een kameel,kaftan, een boek over Marokko en een marokaanse vlag . De kinderen herkenden sommige dingen en hadden er veel over te vertellen. [B]

Ps ben zelf Tutor en werk met kinderen heb je nog vragen kan je ze stellen .....[/B]
idd leuk idee