Bekijk volle/desktop versie : Principes van de hedendaagse Chawaaridj en hun kenmerken:



01-10-2012, 21:07
Eerste: at-Takfier (fundament): dit is bij hen gebaseerd op:
• Ongelovig verklaring (Takfier)

van degene die een grote zonde begaat
en de uitspraak dat hij buiten de religie komt te staan, dat hij voor
eeuwig in de Hel terecht zal komen, net zoals de eerste Chawaaridj dat
ook zeiden.
• Takfier van eenieder van de moslims die hen tegengaat (geleerden en
gewone mensen) en ongelovig verklaring van specifieken (personen).
• Takfier van degene die lid van hun groep waren en er vervolgens zijn
uitgestapt, en eenieder die een aantal van hun principes tegengaat.
• Takfier van alle moslim-samenlevingen en de veroordeling van deze
samenlevingen dat zij van onwetendheid (pre-Islaam, Koefr etc) zijn.
• Totale takfier van eenieder die niet met de wetten van Allaah regeert
zonder enige detailering te hanteren.
• Takfier van een ieder die geen migratie naar hen maakt en degene die
zichzelf niet afzondert van de samenleving en haar stichters.
• Takfier van iedereen die een Kaafir (niet-moslim, ongelovige) niet als
ongelovig verklaart, bij hen in zijn totaliteit.


Tweede: De verplichting van ontwijking en afzondering (fundament):
Dit omvat bij hen:

• Het ontwijken van de gebedshuizen van de moslims en het laten van
het bidden daarin. En het laten van het vrijdagmiddag gebed met de
moslims.
• Algemene afzondering van alle moslimsamenlevingen rondom hen
heen.
• Afzondering van studie en onderwijs en de verbieding van inschrijving
bij universiteiten en scholen.
• Vermijding van overheidsfuncties, werk bij gemeenschappelijke
instellingen en verbieding van acceptatie van elke baan welke, zoals zij
zeggen, van de Djahielieyyah samenleving is. En dit houdt elke
samenleving in behalve hun samenleving!

Derde: Uitnodiging naar analfabetisme en bestrijding van het onderwijs
(fundament en kenmerk):

Dit doen zij onder het mom van dat de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) en
zijn metgezellen zelf ook analfabeten waren -op een aantal na-, en omdat het
onmogelijk is om tot een overeenstemming te komen tussen onderwijs in
wereldsezaken en de aanbidding van Allaah Ta’ala met Salaah, Siyaam, Hadj, Doe’a,
Dhikr, Qor`aan-recitatie, Djihaad en verkondiging. Het volstaat naar hun mening dat
een moslim het belangrijkste wat hij nodig heeft van de Islaamitische wet vergaart
door het rechtstreeks te ontvangen zonder daar eerst voor te leren lezen en schrijven.
En zo heeft deze sekte wel meerdere dwalingen en misleidingen die duidelijk zijn
voor elke gewone moslim laat staan voor de geleerden!

[COLOR="#000000"][B]Vierde: De uitspraak van at-Tawaqoef (afwachting) en Tabeyen (verduidelijking
verkrijgen) (fundament):
Zij bedoelen hiermee, zoals hun voorgangers van de eerste Chawaaridj, afwachting
betreffende de omstandigheid van degene (moslim) die onbekend is bij hun
djama’ah (madjhoel al-Haal). Dus zij veroordelen hem niet met Koefr noch
bevestigen zij voor hem Islaam behalve als daar een bewijs voor is. Dit houdt in dat
zij zich tot hun groep moeten aansluiten en hun iemaam trouw moeten zweren; wie
gehoorzaamt is dan moslim en wie dat niet doet is een kaafir (ongelovige). [/COLOR][/B]

01-10-2012, 21:11


Vijfde: De uitspraak dat hun leider (Shoekrie Moestafa) de Mahdie is die aan het
einde der tijden zal komen (zoals de profetische overleveringen dat verduidelijken),
Allaah zal met hem het geloof laten overwinnen van alle andere religies.

Zesde: Hun bewering dat hun djama’ah de veiliggestelde djama’ah is, de djama’ah
van het einde der tijden, degene die de Dadjaal zal bestrijden, en dat de manifestatie
van de Dadjaal en de neerzending van ‘Iesaa (Jezus) (‘alayhie sallem) nabij is!

Zevende: De uitspraak van dat de Islaamitische wettelijke verplichtingen elkaar
contradicteren (fundament):
Hiermee bedoelen zij dat het (voor hen) toegestaan is om een aantal Islaamitische
wettelijke verplichtingen te laten schieten, met als reden dat de uitvoering van
handelingen die belangrijker zijn niet volstaat behalve via dit (principe). Daarom
beweren zij dat het vrijdagmiddaggebed voor hen is afgevallen, want zij zijn in een
zwakke positie (geen macht, staat) en de voorwaarde hiervoor is heersing. Ook
hebben zij het, voor hun volgelingen, als toegestaan verklaard om hun baarden af te
scheren, want dit belemmert hen van het vrij bewegen en stelt hen bloot aan gevaren!

Achtste: Andere bid’ah-istische principes en kenmerken zoals:
a. De uitspraak van dat de regelgeving stapsgewijs uitgevoerd kan
worden en dat het voor hen toegestaan is om; een aantal Islaamitische
kenmerken en regelgevingen te laten (zoals Salaatoel-Djoemoe’ah en de
twee ‘Eid-gebeden), en het begaan van een aantal verboden zaken
(zoals het trouwen met ongelovige vrouwen, het scheren van de baard,
het eten van vlees van de ongelovigen), want zij zijn nu in een zwakke
positie net zoals (de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem)) in de
Mekkaanse periode was!
b. Fabricatie van nieuwe religeuze wetten die Manhadj as-Selef
tegengaan, ontkenning van al-Idjma’ah (consensus), algehele
verbieding van Taqlied en Opvolging, verplichting tot Idjtihaad
(onttrekking van regelgeving uit het argumentatie materiaal) voor alle
mensen!
c. Het niet bouwen (terugkeren) op het begrip van de Sahabah, de (grote)
geleerden en Iemaams van de Leiding betreffende de Qor`aan en de
Soennah.
d. Zij beschouwen het Islaamitisch Chilaafaat (leiderschap) vanaf de
vierde eeuw als ongedaan en verklaren hen als ongelovigen!
e. Het gebruiken van geweld en kracht in hun omgang (kenmerk). Zij en
hun nakomelingen en kornuiten zijn ook de grootste oorzaak voor de
zogenoemde moordfatwa’s die uitgesproken worden over hun
vijanden. Vervolgens worden deze vijanden terrechtgesteld en
geliquideerd, zij deinsen hierbij niet terug om alle vormen van geweld
te gebruiken zoals: kaping, gijzeling, moord, bomexplosies, marteling
etc.
f. Zelfverbeelding van dat zij kennis bezitten, trots, hooghartigheid en het
bezitten van een gevoel dat zij (bevordelijk) onderscheiden zijn van alle
moslims! (kenmerk)
g. Het toestaan van het vergieten van bloed en het vermoorden van hun
tegenstanders, en degenen die in eerste instantie met hen waren zij
noemen hen (mortedien, afvalligen), en andere moslims.

h. Snelle opsplitsingen en meningsverschillen en aantasting van de
onderlinge banden tussen de leden van de groep.

01-10-2012, 21:21
Het s er hier vol van akhi




Djazzak Allah

01-10-2012, 21:33
Assalamoe alikom beste broeder de topicstarter,

Heel erg bedankt voor je inzet. Ik ben nu al meer dan een jaar veel bronnen aan het verzamelen omtrent de Khawaaridj, ook daarnaast heb ik veel boeken bestudeerd die over deze onderwerp praten. Heb al punten gezet...en binnenkort verschijnt mijn boek over de Khawaaridj. Voor vragen zijn jullie welkom!

Wassalaam,

02-10-2012, 12:42


na3am

barakallah feek topicstarter voor het starten en uitleggen van eigenschappen van khawaridj.

Laten we gelijk een grote eigenschap van de Khawaridj naar voren halen. Zij vallen Moslims aan en laten de Kuffaar.

Zoals de Khawaridj die de Ottomaanse Khilafah hebben aangevallen en de moslims van de Khilafah hebben gedood., daarmee bedoel ik bijvoorbeeld het huis van Saud in de 1e wereldoorlog.

Niet te verwarren met sh. muhammad ibn abdulwahhab rahimullah die baya had gegeven aan de Ottomaanse Khilafah.

Ook zou je kunnen zeggen dat de vrienden van de britten en de Amerikanen, de saudis en sommige kuwaitis enz hieronder vallen.


Nogmaals bedankt topicstarter

05-12-2012, 20:53
Overgeleverd door Muslim in zijn As-Saheeh en door Ibn Abdill-Bar in zijn werk At-Tamheed dat overgeleverd is op gezag van Abu Hurayrah en Anas (Radi Allahu Anhum) en met de gunst van Allah Subhanahu Wa’tala te bevestigen dat de uitspraak Authentiek terug te voeren is naar de metgezellen, Daarnaast wordt dit niet gezegd uit eigen mening.
Hij Zei:
“Waarlijk, deze kennis is Religie, kijk dus van wie jij jouw Religie neemt”