Bekijk volle/desktop versie : Ik begrijp dit niet?? please uitleg!



01-10-2012, 20:09
Salam Zusters,

Ik volg dagelijks het nieuws en soms voel ik mij echt ellendig over het gedrag van Moslims. Vandaag bijvoorbeeld kwam ik de volgende artikel tegen op volkskrant.nl:

Duizenden brieven uit moslimwereld voor familie van vermoorde ambassadeur

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het erg voor de familie van de Amerikaanse ambassadeur die in Libie is vermoord, maar ik begrijp niet waarom dit initiatief van Moslims komt. Het is een 10-daagse campagne voor Moslims uit de hele Islamitische wereld om hun condoleances op de website te schrijven voor de familie van de ambassadeur. Ik dacht bij mijzelf waarom is zo'n initiatief niet gekomen van moslims en westerlingen voor al die hulpeloze vrouwen die hun kinderen en mannen en zichzelf verliezen in de oorlog in Syrie etc. Waarom zijn de moslims toch zulke slijmerds tegenover de westerlingen en negeren ze al die vermoorde mensen in Syrie? Ik zag alleen Barack Obama en die Hilary Clinton iets zeggen over de oorlog in Syrie. Denk je dat Obama en Hilary Clinton dit menen? ze lezen ook maar wat er voor ze geschreven is en volgen ook maar het protocol. Als ze echt meenden wat ze zeiden, dan was die oorlog in Syrie wel afgelopen. Maar deze campagne is gestart door burger moslims die het oprecht menen. Ik vind het diep triest dat ze dit doen.

Waar ik ook zo vaak verbaasd over ben is als ik die nieuwsberichten lees dat bijvoorbeeld Egypte 100 Egyptenaren inruilt voor 1 Jood!!!!. Dus met andere woorden 1 Jood is 1000 Egyptenaren waard. Moslims hebben zich zo laag gemaakt Ya Rabi!! Wij Moslims hebben de mooiste religie van de wereld Al hamdolilah, we kunnen alles bereiken wat we willen Subhana allah, maar we verlagen ons zo erg tegenover de ongelovige mensen uit het westen. Allah SWT kan ons alles geven wat we willen. Het enige wat hij verlangt is dat we Taqwa hebben en op Hem vertrouwen. Waarom lukt het dan niet met al die Moslimlanden? Ze zitten allemaal in de ellende. Ik kan mij echt kwaad maken over dit.

Ik hoorde een keer op radio 1 een Nederlandse vrouw zeggen en ik citeer: ' Waarom worden zoveel Marokkanen naar de VMBO gestuurd? De docenten moeten echt ophouden met de gedachte dat de Moslims zielig zijn en dat ze toch niet op kunnen tegen het niveau van de blanke Nederlanders'. Die dag was ik echt chagarijnig . Ze zeggen zoveel negatieve dingen over ons, we worden beschouwd als Domme wezens, ons geloof is achterlijk etc. Ik heb 1 advies voor al die moslims in Nederland. Investeer in de studie van jullie kinderen HEEL BELANGRIJK!!!!, plaats ze in sportclubs en dan kijken wat die Hollanders over 40 jaar zeggen, dan piepen ze wel anders!!! Inch allah

graag jullie reacties hierover

01-10-2012, 20:14


Ik ben het helemaal met je eens zuster.
je hebt gwn helemaal gelijk

01-10-2012, 20:16
ik vind het ook niet kunnen stelletje slijmballen die dat doen

01-10-2012, 20:21
macha allah je hebt gesproken, ik ben het helemaal met je eens

01-10-2012, 20:35


wa alaikoem salaam

is dit bevestigd door betrouwbare personen?

zoniet,dan niet meteen de media geloven..
misschien is dit net bedoeld om verdere verdeeldheid te creeren..

01-10-2012, 20:37
Je moet niet alle media geloven joh alles wat met islam te maken heeft wordt 10 keer zo hard dikgedrukt dan bijvoorbeeld niet moslims

01-10-2012, 20:40
naar flauwekul moet je niet luisteren.
wanneer je in contact komt met nederlanders, praten ze heel anders.
ze blijven wel hypocriet, hun harte zijn zwart, hun ogen blind en hun oren doof............(maar zeker niet altijd even erg)

01-10-2012, 20:46

Citaat door StreetChic:
nou nee kyk die brieven hoefde echt niet maar om nou te zeggen kyk wat de kufars over ons zeggen enzo is niet goed ; dus als ik moet zeggen 100den brieven of kufars verafschuwen is toch het 1ste een mooi gebaar ; een bewys dat er ook nog moslims zyn die geweld verafschuwen

het is ook een beetje [B]ONS schuld als moslims gewoon normaal konden reageren ZONDER geweld dan waren er ook geen doden gevallen & moesten er ook geen brieven geschreven worden [/B]
Wablief ONS schuld (met hoofdletters nog wel)? Ik voelde me echt niet schuldig over zijn dood. En heb daarom ook geen brief gestuurd.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden en ik maak me niet druk daarover.
Allah straft/vergeeft wie Hij wilt.

01-10-2012, 20:48

Citaat door moslimaatjuh09:
wa alaikoem salaam

is dit bevestigd door betrouwbare personen?

zoniet,dan niet meteen de media geloven..
misschien is dit net bedoeld om verdere verdeeldheid te creeren..
Over die brief is wel echt.

01-10-2012, 20:50
wat ik vind is dat de moslims moeten gaan demonsteren tegen de oorlogen jegens onze broerders en zusters.

01-10-2012, 21:00

Citaat door sekreetsia:
wat ik vind is dat de moslims moeten gaan demonsteren tegen de oorlogen jegens onze broerders en zusters.

01-10-2012, 21:17

Citaat door nicegirl30:

01-10-2012, 21:26


Dat van één jood ruilen tegen meerdere moslims is gewoon slim, hoor. Heeft niks met waarde te maken.

01-10-2012, 21:40

Citaat door StreetChic:
ja ik vind het beschamend om te zien hoe moslims erop reageerden ; ik begryp die woede & boosheid maar hun zyn ALLAH niet om een ander te gaan vermoorden of geweld te gaan gebruiken is dat wat Allah ons heeft meegegeven in onze Heilige Koran?

ik bedoelde er trouwens niet letterlyk mee dat wy ook schuld daaraan hebben maar ik vind dat een moslim wel een beetje verantwoordelykheidsgevoel moet hebben tegenover mekaar (mekaar het goede tonen ; niet zeggen van elk is verantwoordelyk voor ze daden) al die geweld was nergens voor nodig dus niet zeuren dat er nu paar duizenden moslims brieven gaan schryven om de troep recht te zetten die anderen hebben gecreeerd
Inderdaad ben het tot de eerste alinea helemaal met jou eens. Maar de tweede niet, wij zullen ons ook bij Allah niet hoeven te verantwoorden wat een andere Moslim heeft gedaan dus waarom wel op aarde? Dat van de brief is enkel een teken van respect, maar vind het niet nodig wel goed van ze.