Bekijk volle/desktop versie : Korans verzamelen voor onze broeders en zusters in Suriname!



Pagina's : [1] 2

01-10-2012, 16:23
WIJZIGING!!! Korans verzamelen voor onze broeders en zusters in Suriname!‏‏

Beste broeders en zusters, Assalamoe aleikom.

De datum waarop de Quraans verstuurd zouden worden ( zie onderstaand bericht ) is gewijzigd. Dit i.v.m. een grote belangstelling van broeders en (vooral) zusters die willen meehelpen.
Wij hebben besloten om de Quraans rond Id al-Adha oftewel het slachtfeest te versturen. Een mooier geschenk kunnen onze broeders en zusters in Suriname niet krijgen toch? Deze staan immers op straat aan het BEDELEN om aan Quraans ( NEDERLANDS/ARABISCH ) te komen.
Dus wie nog mee wilt helpen insha Allah kan dat in alle rust doen. AHADIETH BOEKEN ZIJN TROUWENS OOK MEER DAN WELKOM.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik positief verrast ben door de massale belangstelling en financiële ondersteuning van de ZUSTERS. Dit laat wederom zien dat wij een Ummah zijn.


JazakAllah khayran. Assalamu Alaikum Wa Rahmatullahi Wa Barakatuh.

Mohammed Reda Yousfi ( 06-33-04-75-62 )

Een donatie storten is ook mogelijk en wel op het volgende rekeningnummer: 42.01.26.872. t.a.v.> A. Yousfi.

STUUR DOOR AUB!!!





Beste broeders en zusters, Assalamoe aleikom.


Een dringend verzoek vanuit Suriname waar ze een zeer gebrek hebben aan Korans.
Moslims in genoemde land halen diverse tafarelen uit om aan Korans te komen. Ze smeken letterlijk om hulp! Vandaar mijn vraag aan jullie.
Laten wij onze broeders en zusters in Suriname helpen met deze zeer belangrijke behoefte en wij hiermee een belangrijke plicht vervullen Insha Allah.
Kleine versies van De edele Koran NEDERLANDS-ARABISCH zijn te koop voor 15 euro in verschillende islamitische boekenwinkels. Ook gebruikte (nederlands-arabisch) korans zijn welkom.

Mijn contactpersoon, een Surinaamse jonge broeder die onlangs in Suriname is geweest, stuurt uiterlijk vrijdag as ( 5-10-2012 ) de verzamelde Korans op naar Suriname.

Voor verdere vragen kunnen jullie contact met mij opnemen op nr: 06-3304-7562.
Moge Allah ons allen veel kennis schenken Insha Allah. ( Rabbi zidnie 3ilma )



Graag sluit ik af met onderstaande Hadith.


“Wanneer de mens sterft, houden zijn daden op, behalve drie: een doorlopende liefdadigheid, kennis waar anderen profijt van hebben of een oprechte zoon (of dochter) die smeekbeden voor hem verricht.”
Deze hadith werd overgeleverd van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) door Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Sahih Muslim.

Stuur dit bericht door aan zoveel mogelijk broeders en zusters.

JazakAllah khayran. Assalamu Alaikum Wa Rahmatullahi Wa Barakatuh.

Mohammed Reda Yousfi

01-10-2012, 16:41


Assalaamo alaikoum wara7matoLlaahi wabarakaatoh.

Goed initiatief, maa shaaAllaah.
Waar kunnen mensen de qur'aans afgeven (een bep. moskee ofzo?)Of komen jullie ze zelf halen?

Wassalaamo 3alaikoum.

01-10-2012, 16:53

Citaat door Miss-Miriam:
Assalaamo alaikoum wara7matoLlaahi wabarakaatoh.

Goed initiatief, maa shaaAllaah.
Waar kunnen mensen de qur'aans afgeven (een bep. moskee ofzo?)Of komen jullie ze zelf halen?

Wassalaamo 3alaikoum.
Salaam aleikom,

Ik kan de Qur'aans ook wel zelf ophalen ( Amsterdam en omgeving ).
In principe kan het ook ( op een bepaald tijdstip ) worden afgegeven in Moskee Badr te Amsterdam. Het lijkt mij daarbij wel verstandig als ik op dat moment ook aanwezig ben voor ontvangst. Ghair insha Allah.

01-10-2012, 18:12

Citaat door zinedine1983:
Salaam aleikom,

Ik kan de Qur'aans ook wel zelf ophalen ( Amsterdam en omgeving ).
In principe kan het ook ( op een bepaald tijdstip ) worden afgegeven in Moskee Badr te Amsterdam. Het lijkt mij daarbij wel verstandig als ik op dat moment ook aanwezig ben voor ontvangst. Ghair insha Allah.
Assalaamo 3alaikoum,

Oke, inshaa'Allaah! Ik zal het doorsturen aan mijn contacten. Moeten het perse de Nederlands-Engelse Edele Qor'aan zijn? Ik heb een aantal gewoon in het Arabisch, zou ik die dan ook mogen doneren? Of hebben jullie liever alleen 'De Edele qor'aan', dat (kleine)donker blauwe boekje?

Jazaakoumo Alllaahou gayran.

01-10-2012, 18:42



Citaat door Miss-Miriam:
Assalaamo 3alaikoum,

Oke, inshaa'Allaah! Ik zal het doorsturen aan mijn contacten. Moeten het perse de Nederlands-Engelse Edele Qor'aan zijn? Ik heb een aantal gewoon in het Arabisch, zou ik die dan ook mogen doneren? Of hebben jullie liever alleen 'De Edele qor'aan', dat (kleine)donker blauwe boekje?

Jazaakoumo Alllaahou gayran.
Salaam aleikom,

Djazzakallah voor het doorsturen. Moge Allah swt jou hier rijkelijk voor belonen.
Ja, het moeten Quraans zijn in NEDERLANDS-ARABISCH. Waarom? Omdat de Islamitische gemeenschap in Suriname voornamelijk de Nederlandse taal spreken. Natuurlijk is hun doel om in de toekomst volledig over te gaan naar ARABISCH maar dit vergt de nodige tijd. Arabisch en Engels geschreven Quraans zijn niet moeilijk te verkrijgen dat is het probleem niet, de hele wereld spreekt immers de Engelse taal.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag van jou insha Allah.

01-10-2012, 18:43
ik heb het door gestrd nar al mijn contacten

01-10-2012, 18:55

Citaat door zinedine1983:
Salaam aleikom,

Djazzakallah voor het doorsturen. Moge Allah swt jou hier rijkelijk voor belonen.
Ja, het moeten Quraans zijn in NEDERLANDS-ARABISCH. Waarom? Omdat de Islamitische gemeenschap in Suriname voornamelijk de Nederlandse taal spreken. Natuurlijk is hun doel om in de toekomst volledig over te gaan naar ARABISCH maar dit vergt de nodige tijd. Arabisch en Engels geschreven Quraans zijn niet moeilijk te verkrijgen dat is het probleem niet, de hele wereld spreekt immers de Engelse taal.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag van jou insha Allah.
Wa3alaikoumo salaam wara7matoLlaahi wabarakaatoh,

Wa iyyaakoum.
Begrijpelijk, gair inshaa'Allaah!

01-10-2012, 22:18

Citaat door miss-love:
ik heb het door gestrd nar al mijn contacten


DjazzakAllah Khayran zuster! Zo dragen wij allemaal een steentje bij. Kijk hoe Allah swt het ons gemakkelijk maakt om ajar te verdienen.

02-10-2012, 00:52
Salaam alaikoum,

Mail the deenshow.com.. kijk op de site. Die presentator (eddy) zegt altijd dat je kan mailen voor een gratis koran.

succes mi broer

03-10-2012, 01:29
Op welke datum valt deze vrijdag en worden de boeken opgehaald of moet je ze zelf komen brengen?

03-10-2012, 11:57

Citaat door Aljadid:
saoudi-arabie is belast met dit soort zaken vind het een vaag verhaal , surinamers moeten gewoon saoudia arabie contacteren en binnen 24 uur landen er vele vrachtvliegen vol korans , er zijn daar fondsen die zich vnl bezighouden met verspreiding van korans en reproductie van korans en de check op authenticiteit van korans.


Salaam,

Het moeten wel Quraans zijn in het Nederlands-Arabisch.

Reda

03-10-2012, 11:57
Djazakkalah Kyaran.

03-10-2012, 15:28


Beste broeders en zusters, Assalamoe aleikom.

De datum waarop de Quraans verstuurd zouden worden ( zie onderstaand bericht ) is gewijzigd. Dit i.v.m. een grote belangstelling van broeders en (vooral) zusters die willen meehelpen.
Wij hebben besloten om de Quraans rond Id al-Adha oftewel het slachtfeest te versturen. Een mooier geschenk kunnen onze broeders en zusters in Suriname niet krijgen toch? Deze staan immers op straat aan het BEDELEN om aan Quraans ( NEDERLANDS/ARABISCH ) te komen.
Dus wie nog mee wilt helpen insha Allah kan dat in alle rust doen.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik positief verrast ben door de massale belangstelling en financiële ondersteuning van de ZUSTERS. Dit laat wederom zien dat wij een Ummah zijn.


JazakAllah khayran. Assalamu Alaikum Wa Rahmatullahi Wa Barakatuh.

Mohammed Reda Yousfi ( 06-33-04-75-62 )

Een donatie storten is ook mogelijk en wel op het volgende rekeningnummer: 42.01.26.872. t.a.v.> A. Yousfi.

STUUR DOOR AUB!!!





Beste broeders en zusters, Assalamoe aleikom.


Een dringend verzoek vanuit Suriname waar ze een zeer gebrek hebben aan Korans.
Moslims in genoemde land halen diverse tafarelen uit om aan Korans te komen. Ze smeken letterlijk om hulp! Vandaar mijn vraag aan jullie.
Laten wij onze broeders en zusters in Suriname helpen met deze zeer belangrijke behoefte en wij hiermee een belangrijke plicht vervullen Insha Allah.
Kleine versies van De edele Koran NEDERLANDS-ARABISCH zijn te koop voor 15 euro in verschillende islamitische boekenwinkels. Ook gebruikte (nederlands-arabisch) korans zijn welkom.

Mijn contactpersoon, een Surinaamse jonge broeder die onlangs in Suriname is geweest, stuurt uiterlijk vrijdag as ( 5-10-2012 ) de verzamelde Korans op naar Suriname.

Voor verdere vragen kunnen jullie contact met mij opnemen op nr: 06-3304-7562.
Moge Allah ons allen veel kennis schenken Insha Allah. ( Rabbi zidnie 3ilma )



Graag sluit ik af met onderstaande Hadith.


“Wanneer de mens sterft, houden zijn daden op, behalve drie: een doorlopende liefdadigheid, kennis waar anderen profijt van hebben of een oprechte zoon (of dochter) die smeekbeden voor hem verricht.”
Deze hadith werd overgeleverd van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) door Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Sahih Muslim.

Stuur dit bericht door aan zoveel mogelijk broeders en zusters.

JazakAllah khayran. Assalamu Alaikum Wa Rahmatullahi Wa Barakatuh.

Mohammed Reda Yousfi

06-10-2012, 12:57

Citaat door Miss-Miriam:
Assalaamo alaikoum wara7matoLlaahi wabarakaatoh.

Goed initiatief, maa shaaAllaah.
Waar kunnen mensen de qur'aans afgeven (een bep. moskee ofzo?)Of komen jullie ze zelf halen?

Wassalaamo 3alaikoum.



Salaam Aleikom,

Wat u zelf wilt. Hangt er natuurlijk ook vanaf waar u woont. Ophalen is alleen mogelijk in Amsterdam en omgeving. Anders kan je het altijd opsturen of een donatie storten op een rekeningnummer. ( voor verdere vragen kan je mij altijd bellen of smsen naar 06-33047562 )

Hopend u voldoende geinformeerd te hebben,

Salaam,

Mohammed Reda Yousfi

12-11-2012, 00:16

Citaat door zinedine1983:
WIJZIGING!!! Korans verzamelen voor onze broeders en zusters in Suriname!‏‏

Beste broeders en zusters, Assalamoe aleikom.

De datum waarop de Quraans verstuurd zouden worden ( zie onderstaand bericht ) is gewijzigd. Dit i.v.m. een grote belangstelling van broeders en (vooral) zusters die willen meehelpen.
Wij hebben besloten om de Quraans rond Id al-Adha oftewel het slachtfeest te versturen. Een mooier geschenk kunnen onze broeders en zusters in Suriname niet krijgen toch? Deze staan immers op straat aan het BEDELEN om aan Quraans ( NEDERLANDS/ARABISCH ) te komen.
Dus wie nog mee wilt helpen insha Allah kan dat in alle rust doen. AHADIETH BOEKEN ZIJN TROUWENS OOK MEER DAN WELKOM.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik positief verrast ben door de massale belangstelling en financiële ondersteuning van de ZUSTERS. Dit laat wederom zien dat wij een Ummah zijn.


JazakAllah khayran. Assalamu Alaikum Wa Rahmatullahi Wa Barakatuh.

Mohammed Reda Yousfi ( 06-33-04-75-62 )

Een donatie storten is ook mogelijk en wel op het volgende rekeningnummer: 42.01.26.872. t.a.v.> A. Yousfi.

STUUR DOOR AUB!!!





Beste broeders en zusters, Assalamoe aleikom.


Een dringend verzoek vanuit Suriname waar ze een zeer gebrek hebben aan Korans.
Moslims in genoemde land halen diverse tafarelen uit om aan Korans te komen. Ze smeken letterlijk om hulp! Vandaar mijn vraag aan jullie.
Laten wij onze broeders en zusters in Suriname helpen met deze zeer belangrijke behoefte en wij hiermee een belangrijke plicht vervullen Insha Allah.
Kleine versies van De edele Koran NEDERLANDS-ARABISCH zijn te koop voor 15 euro in verschillende islamitische boekenwinkels. Ook gebruikte (nederlands-arabisch) korans zijn welkom.

Mijn contactpersoon, een Surinaamse jonge broeder die onlangs in Suriname is geweest, stuurt uiterlijk vrijdag as ( 5-10-2012 ) de verzamelde Korans op naar Suriname.

Voor verdere vragen kunnen jullie contact met mij opnemen op nr: 06-3304-7562.
Moge Allah ons allen veel kennis schenken Insha Allah. ( Rabbi zidnie 3ilma )



Graag sluit ik af met onderstaande Hadith.


“Wanneer de mens sterft, houden zijn daden op, behalve drie: een doorlopende liefdadigheid, kennis waar anderen profijt van hebben of een oprechte zoon (of dochter) die smeekbeden voor hem verricht.”
Deze hadith werd overgeleverd van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) door Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Sahih Muslim.

Stuur dit bericht door aan zoveel mogelijk broeders en zusters.

JazakAllah khayran. Assalamu Alaikum Wa Rahmatullahi Wa Barakatuh.

Mohammed Reda Yousfi
noti

Pagina's : [1] 2