Bekijk volle/desktop versie : Op z'n Marokkaans/Islamitisch



30-09-2012, 20:05
Mjn Marokkaanse vriendin gaat trouwen met een Marokkaan. Nou trouwen...
Hij wil zonder aankondiging en zonder zijn familie, dus alleen, aankloppen bij haar ouders om zich voor te stellen.
Hij zegt dat dit de Islamtische manier is. Ik ken verhalen dat minstens een belangrijk iemand van de familie mee gaat en dat het onbeschoft is tegenover de ouders om zonder aankondiging aan te kloppen met die intentie.

Wat is de goede manier? We komen er niet uit en ik geloof hem niet. Ik denk dat hij weet dat ze dit eigenlijk niet wil en zo haar aan het lijntje houdt. Wat denken jullie?

30-09-2012, 20:07


Is het haar vriendje? Want dan is de islamitische manier gewoonweg een smoesje.

En ze laat hem natuurlijk niet komen, want geen enkele Marokkaanse ouder neemt dit serieus.

30-09-2012, 20:08
Is wel vreemd.. jij moet op zijn minst met zijn vader gaan.

30-09-2012, 20:09
Dat zeg ik haar! Maar ze wil hem geloven en betwist het. Als ik 10 reacties heb die het met me eens zijn dan is ze overtuigd, zegt ze.
(ze zit naast me)

30-09-2012, 20:09



Citaat door IngeVanDijk:
Dat zeg ik haar! Maar ze wil hem geloven en betwist het. Als ik 10 reacties heb die het met me eens zijn dan is ze overtuigd, zegt ze.
(ze zit naast me)
En nou geloof ik jou niet.

Sluit deze bullshittopic

30-09-2012, 20:10

Citaat door miss_ike:
Is wel vreemd.. jij moet op zijn minst met zijn vader gaan.
Zijn ouders zijn overleden.hij heeft wel genoeg broers en zussen etc.
Dus ook jij bent het met mij eens?

30-09-2012, 20:11

Citaat door BoraSita:
En nou geloof ik jou niet.

Sluit deze bullshittopic
Haha okay ik ben het.

Serieus. We zitten al de hele avond te gegooglen en we houden deze meningsverschil.

30-09-2012, 20:13

Citaat door Santino:
Ik zou het ook zo doen, ik handel het liever zelf af.
Lijntje dus.

30-09-2012, 20:14

Citaat door IngeVanDijk:
Zijn ouders zijn overleden.hij heeft wel genoeg broers en zussen etc.
Dus ook jij bent het met mij eens?
Dan zijn oudste broer/zus.. Is logisch. Je gaat toch niet zoiets belangrijks doen in je eentje.. en het is indd. niet netjes jegens die mensen!

30-09-2012, 20:21

Citaat door miss_ike:
Dan zijn oudste broer/zus.. Is logisch. Je gaat toch niet zoiets belangrijks doen in je eentje.. en het is indd. niet netjes jegens die mensen!


Dat zeg ik ook. En vooral inderdaad omdat hij niet van plan is om eerst te bellen. Vind ik ook onbeschoft maar volgens haar is dat alleen bij Nederlanders onbeschoft niet bij Marokkanen.


Citaat door Santino:
Nee, moet die ouwe van haar gewoon even goed spreken en dat lukt niet als mijn ouders erbij zijn.
Ok stel je hebt gelijk en je intentie is oprecht. Ook zonder aankondiging? Eerst bellen of na die vader stappen in de moskee om mee te delen dat je langs wil komen?

30-09-2012, 20:22

Citaat door StreetChic:
wat een bullshit topic ; ze komen als paddestoelen uit de grond
Ongeloofwaardig he?

30-09-2012, 20:26
Hij wilt zich voorstellen ? En dan later wel met iemand komen ?

30-09-2012, 20:29



Citaat door StreetChic:
ik vraag my af wat JOUW probleem is als hun met mekaar willen trouwen?

effe serieus wat kan het jou schelen?

typisch misgunners
Omdat ze zelf ook onzeker over is en hem graag wil geloven en waarde hecht aan mijn mening?

Wat is jouw probleem?

30-09-2012, 20:31

Citaat door laraa__:
Hij wilt zich voorstellen ? En dan later wel met iemand komen ?
Ja, aankloppen en dan vragen of hij binnen mag komen. Een totaal vreemde voor die ouders. En als hij binnen is wil hij zich voorstellen tralala.
Dit is de islamtische manier en dan een andere keer met familie terug gaan als de vader daarin stemt, zegt hij.
Zonder aankondiging niks!

Wat denk jij? Lijntje of is dit echt de manier?

01-10-2012, 01:37

Citaat door IngeVanDijk:
Ja, aankloppen en dan vragen of hij binnen mag komen. Een totaal vreemde voor die ouders. En als hij binnen is wil hij zich voorstellen tralala.
Dit is de islamtische manier en dan een andere keer met familie terug gaan als de vader daarin stemt, zegt hij.
Zonder aankondiging niks!

Wat denk jij? Lijntje of is dit echt de manier?
Waarom belt ie anders niet eerst naar haar vader en dat ie dan zo op de hoogte word gesteld en hem kan ontvangen (alleen) desnoods is niks mis mee en dan hem de hand van zijn dochter vraagt en volgende keer gewoon met familieleden komt.