Bekijk volle/desktop versie : Spermadonor



Pagina's : [1] 2

30-09-2012, 15:02
Ladies,

Gister was er een programma genaamd Debat op 2 op (je raadt het al) Nederland 2. Dit ging over spermadonors en vrouwen met een sterke kinderwens.

Stel dat jij 40 jaar bent en nog niet getrouwd maar jouw kinderwens is heel sterk en laten wij er vanuit gaan dat het Islamitisch geoorloofd is, zou jij dan grijpen naar een donor?

Voor degene die hier Islamitisch meer vanaf weten, is dit toegestaan of haram?

30-09-2012, 15:04


Dit geldt alleen voor als je geen man zou hebben, dus niet als je getrouwd bent maar het lukt niet.

30-09-2012, 15:07
Zo egoistisch, wetend dat je kind dan zonder vader opgroeit.

30-09-2012, 15:09

Citaat door Onbestemd:
Zo egoistisch, wetend dat je kind dan zonder vader opgroeit.
Dat vond een vrouw afkomstig van een donor dus ook.

Een vrouw die in de zaal zat en een hele sterke kinderwens heeft gaf aan dat zij graag wil dat de vader ook contact zal onderhouden met het kind. Eigenlijk hetzelfde als draagmoederschap bij een homo stel, de draagmoeder blijft ook vaak een deel uitmaken van het gezin.

30-09-2012, 15:10


Jeetje, op je 40ste nog niemand kunnen vinden waar je een kind van wil krijgen

Ik weet niet of ik het zou doen, ik vind het namelijk belangrijk dat kinderen zowel een vader als moeder hebben (mits het niet anders kan omdat bv 1 van de ouders overleden is) maar in een normale situatie vind ik dat toch wel heel belangrijk. Je ziet namelijk vrijwel altijd dat kinderen nieuwsgierig zijn naar de ontbrekende ouders, hier meer van willen weten en het zelfs ervaren als 'gemis' in hun leven of als gat. Als je niet weet wie je vader is en hij zelfs invult dat hij absoluut niet gevonden wilt worden en anoniem wil blijven zul je het waarschijnlijk ook nooit weten...

Islamitisch gezien is het trouwen niet toegestaan je te laten bevruchten met het zaad dat niet afkomstig is van je echtgenoot.

30-09-2012, 15:11

Citaat door Onbestemd:
Zo egoistisch, wetend dat je kind dan zonder vader opgroeit.
Doen de meeste nu al.

30-09-2012, 15:14

Citaat door Jules:
Jeetje, op je 40ste nog niemand kunnen vinden waar je een kind van wil krijgen

Ik weet niet of ik het zou doen, ik vind het namelijk belangrijk dat kinderen zowel een vader als moeder hebben (mits het niet anders kan omdat bv 1 van de ouders overleden is) maar in een normale situatie vind ik dat toch wel heel belangrijk. Je ziet namelijk vrijwel altijd dat kinderen nieuwsgierig zijn naar de ontbrekende ouders, hier meer van willen weten en het zelfs ervaren als 'gemis' in hun leven of als gat. Als je niet weet wie je vader is en hij zelfs invult dat hij absoluut niet gevonden wilt worden en anoniem wil blijven zul je het waarschijnlijk ook nooit weten...

Islamitisch gezien is het trouwen niet toegestaan je te laten bevruchten met het zaad dat niet afkomstig is van je echtgenoot.
Ja Jules honey, dat kan als je bijv keer op keer een man afwijst op de stand van zijn oren of zijn breedte of de hoeveelheid haar op zijn hoofd, als je dan 40 bent denk je oeps, daar gaat mijn kinderwens of toch niet?

Gister in dat programma hadden ze het dus ook over een donor zoeken via het internet en niet zo'n spermabank. En dat eerste is de kans dus groter dat de vader wel een band wil hebben met het kind, nou ja tenzij je er ruim 90 hebt dan vraag ik mij af hoe?

Ah oke, ik dacht misschien mogen we onze oemah vergroten ook doormiddel van een donor.

30-09-2012, 15:21

Citaat door 3rossaTetouania:
Ja Jules honey, dat kan als je bijv keer op keer een man afwijst op de stand van zijn oren of zijn breedte of de hoeveelheid haar op zijn hoofd, als je dan 40 bent denk je oeps, daar gaat mijn kinderwens of toch niet?

Gister in dat programma hadden ze het dus ook over een donor zoeken via het internet en niet zo'n spermabank. En dat eerste is de kans dus groter dat de vader wel een band wil hebben met het kind, nou ja tenzij je er ruim 90 hebt dan vraag ik mij af hoe?

Ah oke, ik dacht misschien mogen we onze oemah vergroten ook doormiddel van een donor.
Wat maakt het dan dat die vrouwen daarvoor kiezen? Willen ze juist als enige de zeggenschap hebben over het kind en willen ze als enige de verantwoordelijkheid dragen...dat het kind dus echt van henzelf is en niemand anders iets daar over te beslissen heeft....of vinden ze geen man goed genoeg om zich mee voort te planten?

Ja, dat kan ook maaaaaaaaaaar wat als de vader opeens wel vadertje wil spelen over het kind? Daar zouden dan hele duidelijk afspraken over gemaakt moeten worden en moeten worden vastgelegd om dat kind niet te verwarren, net zoals inderdaad bij draagmoederschap, het is een beetje een ingewikkeld zooitje en niet zoals het hoort vind ik. Een kind hoort gewoon geboren te worden uit liefde in een fijn nest, ik vind dat andere zo zakelijk, alsof je een puppy neemt ofzo

30-09-2012, 15:23
het is haram en een onwettig kind omdat jullie niet verbonden zijn door een huwelijk

30-09-2012, 15:24
waarom naar een spermadonor gaan ? Genoeg meiden die tegenwoordig zwanger raken van hun vriend, la donor la jouj fabor en je weet wie de vader is


Ten tweede jij komt met een openbare poll denk je dat leden zo'n topic nog serieus gaan nemen

30-09-2012, 15:25
Ruling on using eggs or sperm from someone other than the spouses in artificial insemination
ar - en
Share |
What is the ruling on artificial insemination using eggs or sperm from someone other than the spouses, or using a surrogate mother? To whom should the child be attributed in such cases?

Praise be to Allaah.

If a third party, other than the spouses, is introduced into the process of fertilization, such as eggs coming from another woman or another woman acting as a surrogate mother, or sperm coming from another man, then fertilization in such cases is haraam, because it is counted as zinaa (adultery). When a woman uses the sperm of a man, this comes under the same rulings as intercourse in terms of what is halaal and what is haraam.

With regard to the child who is born as the result of such a process, he is to be attributed to the mother who bore him, and not to the man who produced the sperm, as is the ruling in the case of zinaa (fornication or adultery). If that man claims to be the father and no one disputes that, then the child may be attributed to him, because the Lawgiver is keen that people should be named after their fathers. With regard to the hadeeth, “The child belongs to the (marriage-)bed and for the adulterer is the stone,” it is to be interpreted as referring to cases where there is a dispute, as is clear from the incident which gave rise to this hadeeth.


Al-Da’wah magazine, issue no. 1796, p. 20


http://islamqa.info/en/ref/21871/insemination

30-09-2012, 17:00
Ik zou dan lieveer een schattig chineesje gaan adopteren dan zulke smerige onzin te verrichtten

30-09-2012, 17:42



Citaat door .OrangeLechien.:
Ik zou dan lieveer een schattig chineesje gaan adopteren dan zulke smerige onzin te verrichtten
ik zou een schattig blondje uit de bergen van Marokko adopteren.

30-09-2012, 17:50

Citaat door .OrangeLechien.:
Ik zou dan lieveer een schattig chineesje gaan adopteren dan zulke smerige onzin te verrichtten
Chinezen zijn schattig tot ze ouder dan 6 zijn.

30-09-2012, 17:53
Dat is toch een film met J.lo ofzeuw?

Pagina's : [1] 2