Bekijk volle/desktop versie : Broeders/Zusters Wat zijn jou ouders waard in jou ogen?



Pagina's : [1] 2

29-09-2012, 00:59
bekijk het filmpje en je gaat zeker huilen, omdat jij hier ook in voorkomt
ik ga be3da kapot
tranen die rollen over mijn wangen!

http://www.youtube.com/watch?v=wY0eNDdQCeI

29-09-2012, 01:01


Ik kan hem nu niet bekijken, maar mijn ouders zijn mijn wereld..(L)

29-09-2012, 01:04
Overgeleverd van `Omar Ibn Al-Khattab r.a. Dat hij heeft gezegd < Er werden krijgsgevangenen bij de profeet s.a.w.s. gebracht. Onder de krijgsgevangenen bevond zich een vrouw die haar borst kolfde om te voeden. Elke keer als zij een kond aantrof onder de krijgsgevangenen, pakte zij het en gaf het haar borst om te voeden. De profeet zei toen tegen ons < Denken jullie dat zij haar zoon in het vuur zou werpen? > Wij antwoordden < Nee, niet als zij de macht heeft om het niet (in het vuur te) werpen. > Hij zei toen < Allah is genadiger voor Zijn dienaren dan deze vrouw voor haar zoon. >
door Al-Bukhari [5999]

29-09-2012, 01:05

Citaat door AbdurAlWadud:
Overgeleverd van `Omar Ibn Al-Khattab r.a. Dat hij heeft gezegd < Er werden krijgsgevangenen bij de profeet s.a.w.s. gebracht. Onder de krijgsgevangenen bevond zich een vrouw die haar borst kolfde om te voeden. Elke keer als zij een kond aantrof onder de krijgsgevangenen, pakte zij het en gaf het haar borst om te voeden. De profeet zei toen tegen ons < Denken jullie dat zij haar zoon in het vuur zou werpen? > Wij antwoordden < Nee, niet als zij de macht heeft om het niet (in het vuur te) werpen. > Hij zei toen < Allah is genadiger voor Zijn dienaren dan deze vrouw voor haar zoon. >
door Al-Bukhari [5999]
Allah oe akbar!

29-09-2012, 01:24


Moge Allah ons tekortkomingen vergeven jegens onze ouders. En onze ouders belonen met de hoogste rang van het paradijs. Allahoema amien.

29-09-2012, 17:08
Zij hebben mij het meest dierbare dat er is geschonken en dat is het leven.

29-09-2012, 17:09

Citaat door Angelli:
Zij hebben mij het meest dierbare dat er is geschonken en dat is het leven.
Leg eens uit? Wil je?


Citaat door AbdurAlWadud:
Overgeleverd van `Omar Ibn Al-Khattab r.a. Dat hij heeft gezegd < Er werden krijgsgevangenen bij de profeet s.a.w.s. gebracht. Onder de krijgsgevangenen bevond zich een vrouw die haar borst kolfde om te voeden. Elke keer als zij een kond aantrof onder de krijgsgevangenen, pakte zij het en gaf het haar borst om te voeden. De profeet zei toen tegen ons < Denken jullie dat zij haar zoon in het vuur zou werpen? > Wij antwoordden < Nee, niet als zij de macht heeft om het niet (in het vuur te) werpen. > Hij zei toen < Allah is genadiger voor Zijn dienaren dan deze vrouw voor haar zoon. >
door Al-Bukhari [5999]
Agi, ik begrijp deze overlevering niet...

29-09-2012, 17:15

Citaat door Mourri:
Leg eens uit? Wil je?



Agi, ik begrijp deze overlevering niet...
Het leven is van onschatbare waarde, en dat hebben mijn ouders me gegeven. Daar ben ik ze dankbaar voor.

29-09-2012, 17:17

Citaat door Angelli:
Het leven is van onschatbare waarde, en dat hebben mijn ouders me gegeven. Daar ben ik ze dankbaar voor.
Waarom is dat zo, volgens jou?

29-09-2012, 18:26

Citaat door heertje-26:
bekijk het filmpje en je gaat zeker huilen, omdat jij hier ook in voorkomt
ik ga be3da kapot
tranen die rollen over mijn wangen!

http://www.youtube.com/watch?v=wY0eNDdQCeI
Veel ste veel

29-09-2012, 18:33

Citaat door Mourri:
Leg eens uit? Wil je?



Agi, ik begrijp deze overlevering niet...
Ik denk dat die kond,(spellingsfoutje) kind hoort te zijn.

En zij is genadig naar de kinderen toe en geeft hen borstvoeding en zij zou nooit haar kinderen in het vuur werpen vanwege de liefde en genade die zij heeft jegens hun. Kun je nagaan hoe genadevol Allah is voor Zijn dienaren. Komt erop neer dat Hij dat veel meer Genade heeft naar ons (dienaren)dan de vrouw dat heeft voor haar kinderen.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt hoe ik het hebt uitgelegd.

29-09-2012, 18:39
Je ouders zijn je alles, iedereen zou zijn eigen leven geven voor zijn ouders.

29-09-2012, 18:41


Heb alleen mn moeder nog & ze betekend echt alles voor me

29-09-2012, 18:43

Citaat door Mourri:
Waarom is dat zo, volgens jou?
Omdat we bevoorrecht zijn om beproefd te mogen worden door Allah .

30-09-2012, 00:56

Citaat door Nadorlady010:
Ik denk dat die kond,(spellingsfoutje) kind hoort te zijn.

En zij is genadig naar de kinderen toe en geeft hen borstvoeding en zij zou nooit haar kinderen in het vuur werpen vanwege de liefde en genade die zij heeft jegens hun. Kun je nagaan hoe genadevol Allah is voor Zijn dienaren. Komt erop neer dat Hij dat veel meer Genade heeft naar ons (dienaren)dan de vrouw dat heeft voor haar kinderen.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt hoe ik het hebt uitgelegd.
Precies. Dus we moeten heel veel van onze ouders houden, maar nog meer van Allaah. Insha Allaah!

Pagina's : [1] 2