Bekijk volle/desktop versie : Marokkaan draait door om straatverkopers en steekt zichzelf in brand



Pagina's : [1] 2

28-09-2012, 16:44
Straatverkopers in Marokko hebben een man tot waanzin gedreven.





De man heeft zichzelf gisteren in Berrechid in brand gestoken ter protest tegen straatverkopers. De verkopers staan met hun ezels en karren de hele dag voor zijn deur en zorgen voor de nodige overlast. Aan het eind van de dag laten de straatverkopers troep en uitwerpselen van ezels achter. De vader van rond de vijftig jaar wilde zijn huis op de dag van het drama betreden maar dat werd hem onmogelijk gemaakt door een kar.

Na een ruzie met de eigenaar overgoot de man zichzelf met benzine waarop hij zichzelf in brand stak. Hij is naar het Ibn Rushd ziekenhuis in Casablanca gebracht door toegesnelde alarmdiensten. De wanhopige man liep derdegraads brandwonden op over zijn hele lichaam maar is voorlopig buiten levensgevaar.

Straatverkopers in Marokko zorgen wel vaker voor overlast. Ongeveer 230 duizend Marokkanen zijn straatverkoper en 1,3 miljoen mensen leven van de illegale markt. Jaarlijks brengt het zo'n 46 miljard dirham op.

28-09-2012, 16:48


de overheid moet gewoon zulke mensen een legale stampplaats geven , wat vuilnisbelten eromheen zetten en klaar is kees

28-09-2012, 18:02
daarvoor moest hij zichzelf niet verminken. hij kon de politie erbij halen of tot god bidden dat ze zouden verdwijnen.


28-09-2012, 18:08
dan ben je het leven wel heel erg zat als je je zelf overgiet met lisans. Geen enkel recht heb je om je zelf in de fik te steken.


28-09-2012, 18:16


Ik kan me voorstellen dat sommige dingen je letterlijk tot wanhoop drijven. ALs je je zuurverdiende geld in je huis steekt en je omgeving wordt letterlijk vervuild, kan ik me goed voorstellen dat je woest of wanhopig wordt. Mensen moeten de troep achter hun reet opruimen. Asociaal volk.

28-09-2012, 18:28

Citaat door Tom:
Mocht het een arabier zijn dan is hij een 7imaroun..


En mocht hij een berber zijn een agyour..




Mijn mening hoor..
en als hij een soesi of selhi is ?

28-09-2012, 21:32
Die dacht zeker... ik doe die man van Tunesië na..

28-09-2012, 22:49
Wij hebben er in marokko ook last van, dit jaar is me vader flink uit zn dag gegaan en dat begrijp ik maar al te goed want irriteer me er mateloos aan! We waren net verhuisd toen de eerst kar zich plaatste, me pa vond toen niet erg, was errug klein en die jongen was ook jong enzoo.. naarmate de jaren werd de kar steeds groter tot er sinds vorige jaar ineens een hele tent voor onze deur stond.. en dat niet alleen, die mannetje gaat savonds weg en laat er junkies achter om op te letten.. Hij ruimt maar een deel op en de rest laat die staan.. dus wat krijg je ,.. lopen er junkies bij je huis.. vaak word ook de rijweg/parkeerplek geblokkeerd.. mohim niet normaal meer, me vader heeft em paar keer benaderd met respect en gevraagd of die weg wilde weg.. en wat krijg je dan te horen "Ja toen ik hier aan begin kwam liet je me en nu wil je me weg hebben" Ewaa sindsdien was het oorlog.. maar hoorde pas nog dat ze hem opgeruimd hebben. Hamdolillah.


28-09-2012, 23:29
Ik begrijp hem wel


29-09-2012, 01:26
Gewoon magzenn onderhands betalen en zorgen dat die straatverkopers opsodemieteren.


29-09-2012, 10:40
salaam,het zijn vaak arme mensen die een centje willen verdienen,moge allah hun helpen,ze hebben geen keus,en,ja die man die zich in brand steek,ik begrijp hem,maar zichzelfs in brand steken ???hij mag blij zijn dat hij niet dood is.dan had hij nog een ergere straf gekregen van allah


29-09-2012, 10:43
Het begint mode te worden om jezelf in brand te steken als ff tegen zit steken mensen zichzelf in brand ik vind dit echt triest


29-09-2012, 10:45


De postbode kwam gisteren te laat met post, ik heb mezelf in brand gestoken uit woede.

29-09-2012, 10:56

Citaat door koekkiemonster:
en als hij een soesi of selhi is ?
Dat zijn ook berbers

En in hun geval is het dan een aghyoul.

29-09-2012, 10:57

Citaat door Abudais:
De postbode kwam gisteren te laat met post, ik heb mezelf in brand gestoken uit woede.
Totaal geen vergelijking
Ben het niet eens met zijn reactie maar dat je er gek van zou worden begrijp ik.
Meeste zouden gaan vechten met die verkopers.

Pagina's : [1] 2