Bekijk volle/desktop versie : Moeten er (schijn)verkiezingen komen in Irak?



18-12-2004, 22:05
Moeten er verkiezingen komen in Irak, zodat de Irakezen een democratische regering krijgen en er stabiliteit komt?
Of vinden jullie dat er geen verkiezingen moeten komen, omdat het toch maar schijnverkiezingen zijn en de Irakezen gewoon moeten doorgaan met het verzet en niet een Amerikaanse marionetregering moeten accepteren??

18-12-2004, 23:14


Er is toch al genoeg ellende daar en dan ook nog eens schijnverkiezingen?

Waar is de VS toch helemaal mee bezig

De grootste gevaar voor de wereld blijft Bush en zijn homeboy's

Laat ze maar eerst ervoor zorgen dat iedereen de primaire behoeften krijgt. Onderdak en voedsel. En daarna beginnen over "verkiezingen". Want in tijden van chaos stemmen mensen met emotie. Wat je dan krijgt is een zeeeeeer rechtse regering. Waar ik niet zozeer op tegen ben. Want immers het volk kiest. Maar de Amerikanen zullen dat niet op prijs stellen.

De irakezen moeten het verzet luider laten klinken. Ik wil geen een goed woordje meer van ze horen over de Amerikanen Misschien werken de garnaalbreintjes van presidenten van andere landen dan wel.

Het is echt erg wat daar nu gebeurt
Ik hoop dat het snel voorbij is. Dan kunnen we Bush in een boksring plaatsen met Saddam en mogen ze elkaar opvreten. De winnaar mag opgevreten worden door een Siberische tijger. :hoedaf:!

18-12-2004, 23:42
Ik ben tegen deze verkiezingen, omdat het een schijnvertoning zal zijn, net zoals dat het geval is bij alle verkiezingen in de hele wereld.

18-12-2004, 23:49
die amerikanen hebben echt vieze jodenstreken (niet letterlijk nemen hoor, is maar een benaming), want............. er staat een hele lange rij met Irakezen die willen tanken, Amerikanen maken daar prachtige foto's van en in de amerikaanse en europese krachten wordt er getoond hoeveel irakezen wel niet aan het stemmen gaan, KIJK EENS HOE GEWELDIG.......Op Aljazeera daarentegen, waar men ARABISCH spreekt en verstaat, wordt er door die mannen verteld dat die Amerikanen dit soort dingen op een achterlijke manier aangrijpen om iets te bereiken, maar ZE STAAN ALLEEN MAAR IN DE RIJ OM TE TANKEN..........

18-12-2004, 23:59


Ik ben wel voor verkiezingen, maar op voorwaarde dat er niet gemanipuleerd word met stemmen. Ik denk dat het beter zou zijn als er verkiezingen zouden zijn omdat men weet hoe het land ervoor staat en denkt.

Ik zou er wel bij zeggen dat er een meerpartijen regering moet komen, anders blijft het een dictatoriaal regime. De sjieten krijgen denk ik de meerderheid en de sonnieten en koerden mogen meebeslissen.

19-12-2004, 07:08

Citaat door no_brains:
die amerikanen hebben echt vieze jodenstreken (niet letterlijk nemen hoor, is maar een benaming), want............. er staat een hele lange rij met Irakezen die willen tanken, Amerikanen maken daar prachtige foto's van en in de amerikaanse en europese krachten wordt er getoond hoeveel irakezen wel niet aan het stemmen gaan, KIJK EENS HOE GEWELDIG.......Op Aljazeera daarentegen, waar men ARABISCH spreekt en verstaat, wordt er door die mannen verteld dat die Amerikanen dit soort dingen op een achterlijke manier aangrijpen om iets te bereiken, maar ZE STAAN ALLEEN MAAR IN DE RIJ OM TE TANKEN..........
Al Jazeera vertelde ook tijdens de oorlog dat de amerikanen nog lang niet in Bagdad waren, terwijl ze al door de straten reden......

19-12-2004, 07:11

Citaat door Blonde Godin:
Ik ben tegen deze verkiezingen, omdat het een schijnvertoning zal zijn, net zoals dat het geval is bij alle verkiezingen in de hele wereld.
Simpel gesteld dus, geen verkiezingen meer houden, nergens ter wereld.
Ineens maar weer terug naar het communistische model?

19-12-2004, 11:59

Citaat door wrattenzwijn:
Al Jazeera vertelde ook tijdens de oorlog dat de amerikanen nog lang niet in Bagdad waren, terwijl ze al door de straten reden......
Dit was ook op de NOS hoor!

Mannen die schreeuwen:"Onder Saddam hoefden we nooit dagen lang te wachten op brandstof"