Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Ik heb een ziekte genaamd....



27-09-2012, 02:49
Obsessed met mijn uiterlijk..

Wallaahi zusjes ik word gewoon helemaal gek..
Soms kijk.ik uren in de spiegel,
Of fantaseer ik uren over wat ik alemaal wil hebben maar niet heb,
Over wat anderen wel niet van mij vinden,
Over wat er allemaal 'mis' is met mij,
En niks of niemand kan het goed praten ...
Ookal complimenteert iemand mij, dan ga ik ervanuit dat het nep is.. Ik geloof het niet..
Ik weet niet wat ik heb..
Ben echt psychisch wat uiterlijk betreft..
Als iemand iets zegt vat ik het ook meteen heel negatief op en maak ik er zelf en ander verhaal van..

Ik denk dat het mis is gegaan in mijn jeugd?
Of omdat ik niet voldoe aan de standaard eisen van het 'mooi' zijn...??.

27-09-2012, 06:00


accepteer jezelf zoals je bent
niemand gaat dat voor je doen uiteindelijk!

27-09-2012, 12:32
ik heb dat ook Het is echt focked up!! Alles wat ik aandoe vind ik nooit mooi bij mezelf, maar heeft een andere het aan vind ik het prachtig.

27-09-2012, 12:35
Aahg ! ik vind het heel erg voorje maar iedereen is mooi op zijn eigen manier
en jij ook : d

27-09-2012, 13:04


omggg ik heb dat ooooook
vreselyk want et gaat helemaal nerges over er zijn betere dingen om ons mee bezig te houden maar helaas doen we dat niet

27-09-2012, 13:14
Ben je gepest vroeger om je uiterlijk ?

27-09-2012, 14:02
Meid iedereen is mooi we zijn allemaal geschapen door Allah soubhana wa ta3ala.
En we zijn allemaal uniek op onze eigen manier. El7amdoelilaah gelukkig maar dat we allemaal niet op elkaar lijken en ieder zijn/haar eigen schoonheid heeft! Dus bedank Allah ta3ala voor wat hij jou heeft gegeven en zeg gewoon tegen je zelf in de spiegel.. 'ik mag er ook zeker zijn.' Ik hoop dat je je dan iets beter gaat voelen met zulke gedachtes in plaats van alleen maar negatief!

27-09-2012, 16:08
Dat komt door de media. Willen voldoen aan het beeld dat de media vindt dat perect is..
Probeer je imaan te versterken en probeer zo min mogelijk in de spiegel te kijken. Spiegel kan echt weswes brengen. En wees blij dat je gezond bent... want uiterlijk vergaat

27-09-2012, 18:17

Citaat door Xxme:
Obsessed met mijn uiterlijk..

Wallaahi zusjes ik word gewoon helemaal gek..
Soms kijk.ik uren in de spiegel,
Of fantaseer ik uren over wat ik alemaal wil hebben maar niet heb,
Over wat anderen wel niet van mij vinden,
Over wat er allemaal 'mis' is met mij,
En niks of niemand kan het goed praten ...
Ookal complimenteert iemand mij, dan ga ik ervanuit dat het nep is.. Ik geloof het niet..
Ik weet niet wat ik heb..
Ben echt psychisch wat uiterlijk betreft..
Als iemand iets zegt vat ik het ook meteen heel negatief op en maak ik er zelf en ander verhaal van..

Ik denk dat het mis is gegaan in mijn jeugd?
Of omdat ik niet voldoe aan de standaard eisen van het 'mooi' zijn...??.
Beste meid , anderen vinden je wel tot vijftig procent mooie dan dat jij jezelf vindt. Jij bent zelf onzeker over sommige punten die anderen niet eens zien?

Maar wat is je grootste onzekerheid ? Vind je jezelf te dik , te dun? Hoezo vind je kleding bij andere wel mooi staan maar niet bij jezelf?

Probeer eens je mooie punten te benoemen !

27-09-2012, 18:26
Maak je maar beter druk om het hiernamaals wat ons te wachten staat en het besef dat het wereldse leven een groot examen is. Je wordt gewoon beproeft met de Shaytaarn die je dat soort achterlijke zaken influistert. Het is vast nergens mis gegaan. Ik denk dat jij je meer moet verdiepen in het geloof. Het zal je echt veel en veel meer rust geven dan die waanzin van je.

Te lang in de spiegel kijken, is het werk van de Shaytaan.




Citaat door Xxme:
Obsessed met mijn uiterlijk..

Wallaahi zusjes ik word gewoon helemaal gek..
Soms kijk.ik uren in de spiegel,
Of fantaseer ik uren over wat ik alemaal wil hebben maar niet heb,
Over wat anderen wel niet van mij vinden,
Over wat er allemaal 'mis' is met mij,
En niks of niemand kan het goed praten ...
Ookal complimenteert iemand mij, dan ga ik ervanuit dat het nep is.. Ik geloof het niet..
Ik weet niet wat ik heb..
Ben echt psychisch wat uiterlijk betreft..
Als iemand iets zegt vat ik het ook meteen heel negatief op en maak ik er zelf en ander verhaal van..

Ik denk dat het mis is gegaan in mijn jeugd?
Of omdat ik niet voldoe aan de standaard eisen van het 'mooi' zijn...??.

27-09-2012, 18:32
Esel7hie> jij bent anders ook niet vies van een spiegel gezien je ondertekening

27-09-2012, 18:35

Citaat door timeless:
Esel7hie> jij bent anders ook niet vies van een spiegel gezien je ondertekening
Nogmaals: te lang in de spiegel kijken, is het werk van de Shaytaan. Lees en begrijp. In de spiegel kijken is niet verboden. Als je er te lang voor staat en jezelf gaat bestuderen wat er goed is aan je en wat er mis is aan je, is gewoon het werk van de duivel.

Kneuterig.

27-09-2012, 18:48


Ach, je bent vast niet lelijk.. Wees gewoon tevreden met jezelf.

Als je zo onzeker gaat doen straal je dat uit en dat is pas lelijk.

29-09-2012, 00:26
Hoi,

Het is al een goede stap door je je te realiseren dat je hiermee zit en dat je het durft te zeggen...
Dit heet ook wel een adequate probleemcoping... Jij ziet je probleem in, en dat is opzich DE grote drempel hier...

Wat je zou kunnen doen is iets in de vervanging nemen, dus bijvoorbeeld als je die prikkelingen krijgt om in de spiegel te kijken, zeg tegen jezelf; nee! en pak een boek en begin te lezen... Ons heilige boek de quran bijvoorbeeld... En probeer dit steeds te doen...

In het begin gaat het moeilijk zijn, maar doe stap voor stap en als je iets anders als afleiding wilt nemen, dan kan dat!

Always remember, if you want to be perfect? Be the perfect you!