Bekijk volle/desktop versie : El wes wes, ken je dat gevoel? Dat het lijkt alsof iedereen altijd alles op een



25-09-2012, 21:32
Ken je dat gevoel? Dat het lijkt alsof iedereen altijd alles op een rijtje heeft en dat jij de enige bent die altijd maar piekert en vaak niet lekker in je vel zit? Ken je dat gevoel? Dat je depressief wordt van al die problemen die om je heen blijven hangen en dat het lijkt alsof de mensen om je heen een perfect leven leiden? Ken je dat gevoel? Dat je altijd maar overal aan twijfelt en dat het lijkt alsof de rest van je omgeving altijd zeker is van zijn zaak? Heb je dat ook? Dat je oplossingen zoekt voor deze problemen, maar dat je gewoon niet weet bij wie je moet zijn? Zeker nu de regelgevingen omtrent hoger onderwijs aangescherpt worden, hebben steeds meer studenten last van depressieve gevoelens en eindeloos gepieker. Maar er zijn ook talloze andere redenen te bedenken voor deze problemen.

Wie heeft hier ook last van en wat doe jij er tegen?

26-09-2012, 00:28


Mijn oma heeft dit, en het bezorgt haar zelfs slapeloze nachten... Altijd dat gepieker. Wordt erger als ze in het donker in haar bed ligt, zonder enige afleiding. Dokters hebben in dit geval al slaappillen voorgeschreven, maar het doet haar niet veel ...

26-09-2012, 01:08
ik heb dit ook, en ook dat ingeval met hoger onderwijs. Nu zit ik in een fase waar ik geen grip kan hebben op men leven. er veranderd zoveel tegelijk, en verandering en ik gaan niet samen. ik heb me maanden zorgen om gemaakt en heb hierdoor zelfs men vakantie verpest en nu laat ik alles zijn gangetje gaan. je kunt niet alles onder controle hebben in je leven toch?! tot nu toe gaat dat best goed.

ah jah en bidden is hier in dit geval onmisbaar. je krijgt dan zo'n rust vanbinnen.

26-09-2012, 06:31
het zijn zeker moeilijke tijden,jaloezie minder werk
despressief weer maar goed wat doe je er tegen?
gewoon je ding doen na regen komt zonneschijn i guess

26-09-2012, 17:38


Aaaaaach! Moge Allah jullie bijstaan! Ik denk dat het enige wat helpt is leren loslaten, niet meer vasthouden aan dingen die niet lukken maar denken aan die keren dat het wel lukte. : )

26-09-2012, 18:41

Citaat door Sarouchee:
Mijn oma heeft dit, en het bezorgt haar zelfs slapeloze nachten... Altijd dat gepieker. Wordt erger als ze in het donker in haar bed ligt, zonder enige afleiding. Dokters hebben in dit geval al slaappillen voorgeschreven, maar het doet haar niet veel ...
Insha'Allah komt het goed met je oma meid! Laat haar koran lezen en luisteren (roqia) en ook afleiding zoeken door niet de hele dag thuis te blijven zitten. Dat is niet goed voor een mens.

26-09-2012, 18:44

Citaat door soraya2012:
ik heb dit ook, en ook dat ingeval met hoger onderwijs. Nu zit ik in een fase waar ik geen grip kan hebben op men leven. er veranderd zoveel tegelijk, en verandering en ik gaan niet samen. ik heb me maanden zorgen om gemaakt en heb hierdoor zelfs men vakantie verpest en nu laat ik alles zijn gangetje gaan. je kunt niet alles onder controle hebben in je leven toch?! tot nu toe gaat dat best goed.

ah jah en bidden is hier in dit geval onmisbaar. je krijgt dan zo'n rust vanbinnen.

Nee tuurlijk niet, je bent dus echt een controlfreak. Zodra het even niet gaat zoals jij het wilt, schiet je in de stress. Dat is volkomen normaal meid, ik herken het! Koran luisteren, verdiep je in de islam en bidden natuurlijk! Insha'Allah komt alles goed meid en moge Allah ons bijstaan.

26-09-2012, 18:45

Citaat door Gordijn20:
het zijn zeker moeilijke tijden,jaloezie minder werk
despressief weer maar goed wat doe je er tegen?
gewoon je ding doen na regen komt zonneschijn i guess
Ja vooral in deze 'crisis' er minder werkaanbod. Jaloerse mensen zul je altijd en overal hebben, sta der boven. Je bent nooit alleen, want Allah is altijd bij je en heb geduld dan komt Insha'Allah alles goed!

26-09-2012, 18:46

Citaat door Umniya-x:
Aaaaaach! Moge Allah jullie bijstaan! Ik denk dat het enige wat helpt is leren loslaten, niet meer vasthouden aan dingen die niet lukken maar denken aan die keren dat het wel lukte. : )

Dankjewel meid, amien! Dat klopt, je spreekt anderen en jezelf die moed aan maar jeweet zelf dat het in praktijk gewoon écht moeilijk is. Je moet zo maar denken: aan alles komt ooit een einde.

26-09-2012, 20:06
Dit jaar soubhana'allah, te veel gewoon...
Normaal heb ik dat misschien een paar keer per jaar. Maar nu is daar bijna elke dag sprake van ...

14-10-2012, 23:07
Zo herkenbaar dames. Wordt er soms zo bang van, dat ik denk wat is er met mij. Angst / stress, het wordt nog eens mijn dood layster

15-03-2013, 15:15
Zo herkenbaar, het komt en het gaat en Al hamdoellilah ala koli hall.

19-03-2013, 21:28


Ik heb dit ook heel erg