Bekijk volle/desktop versie : De ANTI Berber topic !!!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

25-09-2012, 13:14
[De titel is voor velen misleidend maar na het lezen van de tekst komt het goed]

Beste leden,

Vandaag ga ik weer eens les geven.
Hoevaak horen wij niet op straat Berbers, dit ik spreek berbers, wij spreken berbers, ik ben een berber... Zelfs hollanders vragen je nu ben je een berber.

Waaa Beste leden, we zijn geen berbers, we zijn IMAZIGHEN, en wij spreken TAMAZIGHT!!!!
Jullie horen het voorbeeld te geven hierzo, het is nog steeds TAMAZIGHT en geen berbers. Berbers zijn beesten, Imazighen zijn mensen die Tamazight spreken.
Rwaffa, chlou7 (van omg Meknes tot aan geulmim) spreken TAMAZIGHT en zijn Imazighen.

Berbers komt van Barbaars en werd in de tijd van de kolonisatie gebruikt omdat de noord afrikaanse mens volgens hun barbaars was. Dit is een term van eeuwen terug, beledigend, denigrerend en kleinerend.

SAFI Kappen met het gebruiken van die rot term en lets move on, we zijn IMAZIGHEN geen berbers. Het begint bij een individu, geef het door en inchalah zijn we over een paar jaar verlost van deze term.

Wassalam



Citaat:
Later is hier het woord Berber van afgeleid, de oude Europese en meestgebruikte naam voor de Imazighen. Dit volk werd vroeger dan ook barbaren genoemd, die woonden in Barbarije, het huidige Algerije, Tunesië, Marokko en Libië.
Bron

25-09-2012, 13:15


Hahahhahahajahahahahhaa let the battles begin!





Zooooo 2006

25-09-2012, 13:18
Deze topic zal zeker eindigen met een ruzie.

25-09-2012, 13:21
Ooohh is dat zo? Tjaa je kan moeilijk tegen een Nederlander zeggen: nee nee ik spreek tamaazikt tog

25-09-2012, 13:21


Ruzie ? waarom zou er ruzie ontstaan.


Die mensen weten niet wat berber betekent, en ik leg alleen uit dat het een term is die door het westen werd gebruikt en onze voorouders hebben die meegegeven aan ons. We zijn geen BERBERS, en ik corrigeer altijd mensen buiten die aangeven dat ze berbers zijn, geef ze altijd dit mee en vertel ze dat hij (ik ook) een Amazigh is.


25-09-2012, 13:22
thamazgha irebda!

25-09-2012, 13:23

Citaat door Meisie.:
Ooohh is dat zo? Tjaa je kan moeilijk tegen een Nederlander zeggen: nee nee ik spreek tamaazikt tog
Waarom zou dat niet kunnen?
Als iedereen van die term af komt dan zal diezelfde hollander alleen nog vragen of je tamazight spreekt of arabisch, en ten tweede alsof het hem boeit wat je spreekt hij verstaat toch niks

25-09-2012, 13:23

Citaat door AbouRfissa:
Ruzie ? waarom zou er ruzie ontstaan.


Die mensen weten niet wat berber betekent, en ik leg alleen uit dat het een term is die door het westen werd gebruikt en onze voorouders hebben die meegegeven aan ons. We zijn geen BERBERS, en ik corrigeer altijd mensen buiten die aangeven dat ze berbers zijn, geef ze altijd dit mee en vertel ze dat hij (ik ook) een Amazigh is.

Oke, nou dankjewel. Je hebt je werk gedaan. De bitchfight tussen Imazighen en Arabieren.

25-09-2012, 13:25
Berber, Mazigh. Kif kif, am .... Juist.

25-09-2012, 13:26

Citaat door Gezeur:
Berber, Mazigh. Kif kif, am .... Juist.
hahaha tesed7ied nie3? 3a kemmerd!

25-09-2012, 13:27

Citaat door Gezeur:
Berber, Mazigh. Kif kif, am .... Juist.
Wat is kif kif en am?

25-09-2012, 13:29

Citaat door RARE_MEISJES:
Oke, nou dankjewel. Je hebt je werk gedaan. De bitchfight tussen Imazighen en Arabieren.


ik snap niet waarom jij ruzie wilt, open een topic en ga daar ruzie zoeken meid, dit is een educatieve topic


Citaat door Gezeur:
Berber, Mazigh. Kif kif, am .... Juist.

nee geen berber, de rest is wel ok

25-09-2012, 13:32



Citaat door AbouRfissa:

ik snap niet waarom jij ruzie wilt, open een topic en ga daar ruzie zoeken meid, dit is een educatieve topic



nee geen berber, de rest is wel ok
IK zoek geen ruzie!

25-09-2012, 13:32
Maaaarrrr ik weet dat jij verdomd goed arabisch spreekt voor een berber, ik bedoel amazighh

25-09-2012, 13:34

Citaat door RARE_MEISJES:
IK zoek geen ruzie!

Uit jouw voorgaande reactie is te merken dat je dat wel verwacht.
Zijn ze hier dan zo achterlijk dat ze niks bij willen leren?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11