Bekijk volle/desktop versie : seksuele fantasie van man en vrouw bijna hetzelfde



25-09-2012, 08:12
Seksuele fantasieën van mannen en vrouwen sterk vergelijkbaar

Er is geen significant verschil in de aard van de seksuele fantasieën tussen mannen en vrouwen, wel in de frequentie ervan.


Het soms als zo absoluut gepropageerde onderscheid tussen mannen en vrouwen wordt hier herleid tot een kwestie van gradatie.
Het is een kwestie van gradatie, niet van absolute verschillen. Dat is de voornaamste conclusie van een Spaanse studie waarin de seksuele fantasieën van 2500 volwassen personen onderzocht werden in functie van het geslacht – de resultaten verschenen in de Anales de Psicologia.

De seksuele fantasieën van de meeste mensen hebben, volgens de studie, betrekking op de intimiteit van het bij de partner zijn, en fungeren als een soort motor voor opwinding. De meeste fantasieën zijn positief van aard, een minderheid negatief van toon.

Er kon geen significant verschil in de aard van de fantasieën gevonden worden tussen mannen en vrouwen, wel in de frequentie ervan.

Negatief

Mannen fantaseren meer over seks dan vrouwen, omdat mannen nu eenmaal meer met seks bezig zijn dan vrouwen – een effect van een door het dwingende geslachtshormoon testosteron gestuurd lichaam. Mannen zouden ook iets meer dan vrouwen ‘explorerende’ seksuele fantasieën hebben, zoals deelnemen aan een orgie. Bij vrouwen duikt de ‘onderdanige’ factor iets meer op dan bij mannen: het gedwongen worden tot seks, als een fantasie.

Bij mannen werden de ‘negatieve’ ervaringen door de onderzoekers vooral in de homoseksuele sfeer gesitueerd.
Het soms als zo absoluut gepropageerde onderscheid tussen mannen en vrouwen wordt ook in dit verhaal herleid tot een kwestie van gradatie, van grijze zones.

bron

25-09-2012, 08:13

elke vrouw is uiteindelijk een beest in bed!
hoe braaf en goed zij zich ook voordoen!

25-09-2012, 08:26

Citaat door just4u:
elke vrouw is uiteindelijk een beest in bed!
hoe braaf en goed zij zich ook voordoen!
Heb je de boekjes over seksverhalen gelezen die massaal door vrouwen worden gelezen? Als ik niet beter wist zou ik denken dat het gaat over verkrachtingen

Vrouwen zijn apart..

25-09-2012, 08:32

Citaat door CedricGervais:
Heb je de boekjes over seksverhalen gelezen die massaal door vrouwen worden gelezen? Als ik niet beter wist zou ik denken dat het gaat over verkrachtingen

Vrouwen zijn apart..
ja dat lezen ze ook vaak
waarin uitgebreide seks scenes erin worden beschreven

25-09-2012, 23:20


Citaat door just4u:
Seksuele fantasieën van mannen en vrouwen sterk vergelijkbaar

Er is geen significant verschil in de aard van de seksuele fantasieën tussen mannen en vrouwen, wel in de frequentie ervan.


Het soms als zo absoluut gepropageerde onderscheid tussen mannen en vrouwen wordt hier herleid tot een kwestie van gradatie.
Het is een kwestie van gradatie, niet van absolute verschillen. Dat is de voornaamste conclusie van een Spaanse studie waarin de seksuele fantasieën van 2500 volwassen personen onderzocht werden in functie van het geslacht – de resultaten verschenen in de Anales de Psicologia.

De seksuele fantasieën van de meeste mensen hebben, volgens de studie, betrekking op de intimiteit van het bij de partner zijn, en fungeren als een soort motor voor opwinding. De meeste fantasieën zijn positief van aard, een minderheid negatief van toon.

Er kon geen significant verschil in de aard van de fantasieën gevonden worden tussen mannen en vrouwen, wel in de frequentie ervan.

Negatief

Mannen fantaseren meer over seks dan vrouwen, omdat mannen nu eenmaal meer met seks bezig zijn dan vrouwen – een effect van een door het dwingende geslachtshormoon testosteron gestuurd lichaam. Mannen zouden ook iets meer dan vrouwen ‘explorerende’ seksuele fantasieën hebben, zoals deelnemen aan een orgie. Bij vrouwen duikt de ‘onderdanige’ factor iets meer op dan bij mannen: het gedwongen worden tot seks, als een fantasie.

Bij mannen werden de ‘negatieve’ ervaringen door de onderzoekers vooral in de homoseksuele sfeer gesitueerd.
Het soms als zo absoluut gepropageerde onderscheid tussen mannen en vrouwen wordt ook in dit verhaal herleid tot een kwestie van gradatie, van grijze zones.

bron
Zou dat wel zo zijn? Ik lees net in een tijdschrift namelijk dat: 'mijn man wil altijd' één van de grootste fabels aller tijden blijkt te zijn en dat de frequentie waarin mannen en vrouwen seks willen helemaal niet zo ver uit elkaar ligt dan altijd gedacht.

25-09-2012, 23:23

Citaat door CedricGervais:
Heb je de boekjes over seksverhalen gelezen die massaal door vrouwen worden gelezen? Als ik niet beter wist zou ik denken dat het gaat over verkrachtingen

Vrouwen zijn apart..
Niet waar, meeste boekjes zijn juist heel romantisch van aard. Met lieve, aantrekkelijke, intelligente, betrouwbare, verleidelijke, sterke, oprechte, eerlijke ...... nou ja, vul maar in..... alles wat je in het dagelijks leven qua man nooit tegenkomt.

25-09-2012, 23:25

Citaat door just4u:
ja dat lezen ze ook vaak
waarin uitgebreide seks scenes erin worden beschreven
Wellicht omdat de gemiddelde man hen niet op die manier bevrediging schenkt, dat ze het in boekjes moeten zoeken??? (Ik zeg maar wat hoor.... )

25-09-2012, 23:45

Citaat door myhypothese:
Wellicht omdat de gemiddelde man hen niet op die manier bevrediging schenkt, dat ze het in boekjes moeten zoeken??? (Ik zeg maar wat hoor.... )
ik heb geleerd om vrouwen altijd goede seks te geven.

en dat is rustig beginnen en dan steeds dominanter en harder..

vrouwen houden niet van softies en onervaren mannen in bed

26-09-2012, 11:22

Citaat door just4u:
ik heb geleerd om vrouwen altijd goede seks te geven.

en dat is rustig beginnen en dan steeds dominanter en harder..

vrouwen houden niet van softies en onervaren mannen in bed
Nou ja, als ze dan nog steeds die boekjes blijft lezen moet je je tactiek wellicht iets bijstellen.

26-09-2012, 11:23

Citaat door just4u:
ik heb geleerd om vrouwen altijd goede seks te geven.

en dat is rustig beginnen en dan steeds dominanter en harder..

vrouwen houden niet van softies en onervaren mannen in bed
De enige meid die je hebt gegeven is je linkerhand.

26-09-2012, 11:29

Citaat door CedricGervais:
De enige meid die je hebt gegeven is je linkerhand.
idd

26-09-2012, 11:31

Citaat door myhypothese:
Nou ja, als ze dan nog steeds die boekjes blijft lezen moet je je tactiek wellicht iets bijstellen.
zolang je maar haar goed laat klaarkomen dmv beffen, vingeren
en dan haar nog eens goed neemt, en je eigen klaarkomen uitstelt, heb jij een tevreden vrouw als man in bed! daar mag je trots op zijn als man!
dat weet ik wel zeker!