Bekijk volle/desktop versie : --- Wie weet of dit wel toegestaan is?



22-09-2012, 22:03
http://www.youtube.com/watch?v=R8t94xMb__4&feature=related


Muslim belal die da3wah verricht door te rappen.. zonder enig gebruik van instrumenten dat well..

22-09-2012, 22:11


Graag, met bewijzen.. in sha Allah!

22-09-2012, 22:12
Klinkt wel erg mooi! Doet me denken aan spoken word..Ken je dat?

[video=youtube;sDqnRqTVtCo]http://www.youtube.com/watch?v=sDqnRqTVtCo[/video]

22-09-2012, 22:14
Jaa, Ik vind het het prachtigg en echt een leuke manieer van da3wa hahah.. Maar ik ken dat filmpje niet ik ga hem even bekijken in sha Allah!

22-09-2012, 22:15



Citaat door UmmAdidas:
Jaa, Ik vind het het prachtigg en echt een leuke manieer van da3wa hahah.. Maar ik ken dat filmpje niet ik ga hem even bekijken in sha Allah!
In de UK is spokenword best groot onder de Moslims. Zo hebben ze in de UK Boona Mohammed..Moet je ook maar eens youtube. Die man is zo goed met woorden subhanAllah.

22-09-2012, 22:23
Ja, subhanna Allaah had daar toen straks nog een filmpje van bekeken..Van Boona mohammed.

Maar dat filmpjee is echt ma sha Allah ook prachtig ahaha alleen wel grappig hoe die af en toe doet. Barak ALlahoe fieki voor het delen zus!

22-09-2012, 22:25

Citaat door UmmAdidas:
Ja, subhanna Allaah had daar toen straks nog een filmpje van bekeken..Van Boona mohammed.

Maar dat filmpjee is echt ma sha Allah ook prachtig ahaha alleen wel grappig hoe die af en toe doet. Barak ALlahoe fieki voor het delen zus!
Haha dat dacht ik ook, hij is zo serieus en leeft helemaal erin haha mashaAllah.

Wa feeki barak Allah.

23-09-2012, 00:21
السلام عليكم

De inhoud/boodschap is prachtig masha allah.

Aleen weet ik niet wat ik moet vinden van de manier waarop.
ya3ni, het rappen opzich.

Rappen is toch een zangstijl wat onder de categorie HIP-HOP valt (of je nou met muziekinstrumenten rapt of zonder)

Het zijn toch de Amerikanen (m.a.w. kufaar) die er mee zijn gekomen.

We zien/merken dat de niet moslims die rappen op de 1 of ander manier toch een groot invloed op de moslimsrappers hebben.
Dat zie je voornamelijk terug in de kledingstijl, de manier van lichaambeweging, woord uitspraak etc..

Wij zijn bevolen om anders te zijn.
Het gevaar van het volgen/immiteren van de ongelovige is duidelijk verwoord met de volgenden woorden:
''Wie een volk immiteert, hij behoort tot hen''

Rap is toch door de kufaar ontworpen en heeft geen enkele basis in de islam.

Er zijn mensen die zeggen dat RAP een vorm van poezie is en dat de arabieren (ook in de tijd van de profeet v.z.m.h.) deden aan poezie.
Rhymes and Poetry (rap) ritme en poezie dus...
Maar deze vorm van poezie in samenhang met ritme (rap dus) hebben ze toch een andere draai gegeven dan de werkelijke poezie waar de arabieren mee bekend stonden/staan (meesters der poezie en arabische taal)

Da3wa kan opzich op verschillende manieren gegeven woorden.

Dat is hoe ik er persoonlijk over denk.

Allahoe a3lam