Bekijk volle/desktop versie : Petitie tegen hypocrisie bij vrijheid van meningsuiting



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

22-09-2012, 07:24

Citaat:
Wanneer Islam en moslims worden vernederd, beledigd en zwart gemaakt noemen politici en rechters het vrijheid van meningsuiting en moeten de moslims dat maar slikken. Wanneer er wat gezegd wordt over Joden is het gelijk antisemitisme en kun je door de staat opgepakt worden of een boete krijgen. Ook wanneer je vraagtekens zet bij historische feiten zoals de holocaust of de Armeense genocide ben je strafbaar in bijvoorbeeld Nederland en Frankrijk. Westerse landen doen alsof ze de kampioen zijn van het vrije woord, maar blijkbaar alleen wanneer het ze uitkomt.

Vrijheid van meningsuiting voor iedereen gelijk! Als de moslims mogen worden beledigd dan ook alle andere bevolkingsgroepen!! Als de vrijheid van meningsuiting werkelijke vrijheid is, dan mogen mensen zelf bepalen wat ze wel of niet erkennen als historische feit. Teken de petitie tegen hypocrisie bij vrijheid van meningsuiting!
http://www.petitiesonline.nl/petitie/tegen-hypocrisie-bij-vrijheid-van-meningsuiting/594

22-09-2012, 07:27


gelijk heb je is me ook opgevalllen de laatste tijd

22-09-2012, 07:28
Die vrijheid is er ook. Ik zie niet in wat je wil bereiken met een petitie. Het enige dat je kan zeggen is dat de holocaust ontkennen strafbaar is. Dat mag van mij ook uit de wet.

22-09-2012, 07:34

Citaat door Globi:
Die vrijheid is er ook. Ik zie niet in wat je wil bereiken met een petitie. Het enige dat je kan zeggen is dat de holocaust ontkennen strafbaar is. Dat mag van mij ook uit de wet.
Die vrijheid is niet gelijk. Bepaalde bevolkingsgroepen hebben het recht om niet beledigd te worden, terwijl andere bevolkingsgroepen wel beledigd mogen worden.

Boete voor Holocaust-cartoon AEL

De Arabisch Europese Liga Nederland is in hoger beroep veroordeeld voor het plaatsen van een anti-Joodse tekening op internet. De AEL moet van het hof in Arnhem een boete betalen van 2500 euro, waarvan 1500 euro voorwaardelijk.

De AEL publiceerde in 2009 een cartoon over de Holocaust, als reactie op de Deense spotprenten van Mohammed.

De rechtbank in Utrecht noemde de tekening kwetsend en wansmakelijk, maar vond dat de vrijheid van meningsuiting zwaarder moest wegen en legde geen straf op. Het gerechtshof vindt een veroordeling wel op zijn plaats, omdat Joden door de tekening onnodig worden gegriefd.

http://nos.nl/artikel/179436-boete-voor-holocaustcartoon-ael.html

22-09-2012, 07:36



Citaat door Barrio_Hadou:
Die vrijheid is niet gelijk. Bepaalde bevolkingsgroepen hebben het recht om niet beledigd te worden, terwijl andere bevolkingsgroepen wel beledigd mogen worden.

Boete voor Holocaust-cartoon AEL

De Arabisch Europese Liga Nederland is in hoger beroep veroordeeld voor het plaatsen van een anti-Joodse tekening op internet. De AEL moet van het hof in Arnhem een boete betalen van 2500 euro, waarvan 1500 euro voorwaardelijk.

De AEL publiceerde in 2009 een cartoon over de Holocaust, als reactie op de Deense spotprenten van Mohammed.

De rechtbank in Utrecht noemde de tekening kwetsend en wansmakelijk, maar vond dat de vrijheid van meningsuiting zwaarder moest wegen en legde geen straf op. Het gerechtshof vindt een veroordeling wel op zijn plaats, omdat Joden door de tekening onnodig worden gegriefd.

http://nos.nl/artikel/179436-boete-voor-holocaustcartoon-ael.html
Dat ging over de holocaust. Ik kan gewoon zeggen dat joden tuig zijn en er een cartoon over maken als ik dat zou willen. Maar dat is het punt niet dat mensen als jij willen maken. Je wil zielig zijn. Dat kan. Dat doe je dan maar thuis.

22-09-2012, 07:38
hij wil niet zielig zijn,hij vecht voor zijn idealen en daar moet je je bij neerleggen
onbesneden walgelijke spierwitte pik

22-09-2012, 07:41

Citaat door verloofde10:
hij wil niet zielig zijn,hij vecht voor zijn idealen en daar moet je je bij neerleggen
onbesneden walgelijke spierwitte pik
Wat hij niet wil zijn.....mijn probleem niet.

Ik praat nooit zo tegen mensen.

22-09-2012, 07:43

Citaat door Globi:
Dat ging over de holocaust. Ik kan gewoon zeggen dat joden tuig zijn en er een cartoon over maken als ik dat zou willen. Maar dat is het punt niet dat mensen als jij willen maken. Je wil zielig zijn. Dat kan. Dat doe je dan maar thuis.
Cartoon van AEL was Anne Frank samen in bed met Hitler. De rechters hebben dus gezegd dat dit niet mag, omdat het joden beledigt. Verder zijn er andere voorbeelden waarbij het beledigen van Joden wordt aangemerkt als antisemitisme. Durf kritisch te zijn op de hypocrisie in dit land in plaats van mij zielig te noemen omdat ik de hypocrisie blootleg.

22-09-2012, 07:45

Citaat door Barrio_Hadou:
Cartoon van AEL was Anne Frank samen in bed met Hitler. De rechters hebben dus gezegd dat dit niet mag, omdat het joden beledigt. Verder zijn er andere voorbeelden waarbij het beledigen van Joden wordt aangemerkt als antisemitisme. Durf kritisch te zijn op de hypocrisie in dit land in plaats van mij zielig te noemen omdat ik de hypocrisie blootleg.
Men is veroordeelt voor een andere cartoon zover ik weet. Ik ben zeer kritisch.

22-09-2012, 07:49

Citaat door Barrio_Hadou:
Cartoon van AEL was Anne Frank samen in bed met Hitler. De rechters hebben dus gezegd dat dit niet mag, omdat het joden beledigt. Verder zijn er andere voorbeelden waarbij het beledigen van Joden wordt aangemerkt als antisemitisme. Durf kritisch te zijn op de hypocrisie in dit land in plaats van mij zielig te noemen omdat ik de hypocrisie blootleg.
De spotprenten wat betreft Mohammed gingen eigenlijk meer over de volgelingen van Mohammed dan over Mohammed zelf.
En dan gaan riposteren door een cartoon aan te maken over joden alhoewel de spotprenten afkomstig waren uit Denemarken, nou ja.
Dat gezien de gekende jodenhaat onder bepaalde islamitische kringen en het feit dat hier nog levende mensen, nazaten van de slachtoffers van de holocaust beledigd werden, maakt dat de uitspraak in het geding tegen het AEL terecht was.
Men moet eens leren de dingen in de juiste context te zien ipv appelen met bananen te vergelijken.

22-09-2012, 07:52

Citaat door jeroel:
De spotprenten wat betreft Mohammed gingen eigenlijk meer over de volgelingen van Mohammed dan over Mohammed zelf.
En dan gaan riposteren door een cartoon aan te maken over joden alhoewel de spotprenten afkomstig waren uit Denemarken, nou ja.
Dat gezien de gekende jodenhaat onder bepaalde islamitische kringen en het feit dat hier nog levende mensen, nazaten van de slachtoffers van de holocaust beledigd werden, maakt dat de uitspraak in het geding tegen het AEL terecht was.
Men moet eens leren de dingen in de juiste context te zien ipv appelen met bananen te vergelijken.
Precies.

22-09-2012, 07:53

Citaat door Globi:
Men is veroordeelt voor een andere cartoon zover ik weet. Ik ben zeer kritisch.
Dan nog, zelfde argument blijft staan. Je bent niet zeer kritisch als je zegt "Het enige dat je kan zeggen is dat de holocaust ontkennen strafbaar is. Dat mag van mij ook uit de wet." Of we zijn vrij om alles te zeggen wat we willen of we zijn het niet. Feit is dat het wel in de wet staat en er dus hypocrisie is. Is dat zo moeilijk om te erkennen. Je zegt het mag van mij uit de wet, erken dan ook dat het hypocriet is. Je zegt wel A maar durft geen B te zeggen, daarmee laat je zien dat je niet zo kritisch bent als je zelf denkt.

22-09-2012, 07:59



Citaat door Barrio_Hadou:
Dan nog, zelfde argument blijft staan. Je bent niet zeer kritisch als je zegt "Het enige dat je kan zeggen is dat de holocaust ontkennen strafbaar is. Dat mag van mij ook uit de wet." Of we zijn vrij om alles te zeggen wat we willen of we zijn het niet. Feit is dat het wel in de wet staat en er dus hypocrisie is. Is dat zo moeilijk om te erkennen. Je zeg het mag van mij uit de wet, erken dan ook dat het hypocriet is. Je zegt maar A maar durft niet B te zeggen, daarmee laat je zien dat je niet zo kritisch bent als je zelf denkt.
Spotprenten zijn in het westen een aanvaard iets, zonder humor of zelfspot kan je niks relativeren en ga je reageren zoals vele moslims deden en heden ten dage nog doen, door geweld te gebruiken!
Het doelbewust kwetsen van mensen die de holocaust in levende lijve hebben meegemaakt en hun nazaten door de holocaust te ontkennen alhoewel de hele wereld maar al te best weet dat ie wel geweest is vind ik ontoelaatbaar.
Er zijn grenzen, ook aan de vrije meningsuiting.
Vooral als die vrije meningsuiting niets met de realiteit te maken heeft.
En nogmaals, spotprenten zijn een deel van het leven hier in het westen.Leer ermee leven.

22-09-2012, 08:01

Citaat door Barrio_Hadou:
Dan nog, zelfde argument blijft staan. Je bent niet zeer kritisch als je zegt "Het enige dat je kan zeggen is dat de holocaust ontkennen strafbaar is. Dat mag van mij ook uit de wet." Of we zijn vrij om alles te zeggen wat we willen of we zijn het niet. Feit is dat het wel in de wet staat en er dus hypocrisie is. Is dat zo moeilijk om te erkennen. Je zegt het mag van mij uit de wet, erken dan ook dat het hypocriet is. Je zegt wel A maar durft geen B te zeggen, daarmee laat je zien dat je niet zo kritisch bent als je zelf denkt.
Dan zie je niet wat ik zeg. En dat doe je bewust. Van mij mag de holocaust ontkent worden. Je moet wel zien dat dat iets anders is dan een geloof 'aanvallen'. Een geloof is maar een geloof. Dat mensen/families die nog maar met drie mensen over zijn ipv 45 is een ander iets.

22-09-2012, 08:05
Ik plaats de tekst bij een cartoon over Mohammed, om één en ander duidelijk te maken.

Other Prophets have followers with a sense of humor!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9