Bekijk volle/desktop versie : Lieve zusters ( ongetrouwd/verloofd)



Pagina's : [1] 2

21-09-2012, 22:38
Salaaaam meiden, ik was een tijdje afgekickt van marokko.nl mede door al die verhalen... na een tijdje weer ingelogd en het stikt weer van de gebroken harten... nou hoopte ik zo op deze manier de meiden aan te spreken die denken dat het huwelijk een sprookje is en alles je makkelijk komt aanwaaien...

De meesten die ik spreek en ik zelf dacht ook zo, dat het vanzelf gaat... je bent onervaren en je denkt dat die goede huwelijken om je heen uit zichzelf zo ontstaan zijn.... maar men weet niet dat dat huwelijken zijn waaraan hard wordt gewerkt. Het is niet van jallah zid ga trouwen en het komt je aanwaaien, je man wordt niet standaart galant, respectvol en een goede echtgenoot en vader... nee daar zit veel tijd in , en het allerbelangrijkste is jouw gedrag als vrouw zijnde...

Wil je respect van je man en zijn familie, laat je met respect behandelen en accepteer geen schofterig gedrag....ga niet teveel hangen bij je as schoonfamilie.. behoud afstand al voordat je het huwelijk intreedt.. luister niet naar die verhaaltjes van onze tantes en moeders en oma's die zeggen dat je schoonfamilie je nieuwe schoonfamilie is bla bla... nee houd afstand en als je hen opzoekt, laat niet teveel van jezelf los... blijf mysterieus maar wel vriendelijk en toegankelijk
Denk niet dat je schoonzus je allerbeste vriendinnetje wordt ( uitzonderingen zijn er altijd ) maar zij zal altijd voor haar broer kiezen, hij zal altijd gelijk hebben en je eindigt met niks....

Een huwelijk is niks meer dan op papier genoteerd huwelijk.. administratief geregistreerd.... je moet er beiden aan werken en je voorwaarden op tijd duidelijk maken.... voordat je officieel zijn vrouw bent moet hij weten wat jij van hem verwacht als man en kijk ook hoe hij zijn leven ziet...eentje die nog geen vaste baan heeft of nog tikkertje speelt> ren weg hbiba... of iemand die het woord geld teveel in de mond neemt.... iemand die zijn geloof hoog in het vaandel heeft staan en graag meer kennis wil vergaren en een die niet teveel bezig is met materie... meid je zal t merken ook als je eenmaal met hem onder 1 dak zit...

Iemand die te mooi om waar te zijn is, is het 9 van de 10 keer niet..... zoek een man uit omdat ie een goed karakter heeft en hij jou als zijn vrouw ziet en moeder van zijn kinderen, niet een die je graag wilt trouwen omdat hij vindt dat zijn tijd gekomen is enz..... een die graag zijn huisje wilt vullen oftewel "3amar dar"

meiden, wees aub niet te naief en wees vooral niet softy in de tijd dat je hard moet zijn, laat die vrouwelijke hormonen weg en "drab 7did ma hedou sgoun", ga niet te makkelijk onderhandelen of te snel trouwen.....om ff wat gezeik te voorkomen, ik ben niet voor te lange verlovingen, maar een half jaar is echt ff te snel... wacht er een jaar mee voordat je samenwoont... vaak kun je eventuele karaktereigenschappen leren kennen in die tijd...

ik ontken niet dat Allah swt de Alwetende is, en Salat el Istighara is een goed middel om te gebruiken... maar voordat je op dat punt komt, weet wat je in huis haalt...

Mijn hart breekt echt van alle dingen die gebeuren met vrouwen in deze tijden, het lijkt alsof de vaders en broers hun taak niet serieus meer nemen, en zich alleen druk maken om "de naam van de familie".... die willen liever dat hun dochter bij een man blijft die haar mishandelt en getrouwd blijft, dan dat ze gaat scheiden en zo zohgenaamd de naam verdoezelt...

heb een vriendinnetje dat echt op straat heeft geslapen omdat ze niet thuis terecht kon, zij heeft gekozen voor haar leven en ze is een praktiserende zuster, maar ze wist dat dat niet het leven was waar zij voor wilde vechten.... hamdulah is zij nu hertrouwd met een goede man...

Behoud je zelfrespect, je eer en bescherm jezelf tegen misbruik, laat geen enkele man je vertellen dat je al seks mag hebben omdat je zogenaamd man en vrouw bent, de dag dat hij je meeneemt mag hij met je doen wat ie wil.... houd je lippen gesloten en zoen alleen je echtgenoot.... denk niet dat een kus of een handje vasthouden toch geen seks is, want meid dat is gewoon voorspel.... ergens weten die jongens ondergoed dat ze die meid niet zo mogen benaderen maar ja als het ze gewoon lukt??

Ik wil niemand beledigen maar ik voelde me ergens verplicht om dit aan jullie te zeggen.....bisous

21-09-2012, 22:55



Citaat door Dilemma112:
So true

21-09-2012, 22:59
Heel goed gesproken dame!!

21-09-2012, 23:08
Jij hebt gesproken

21-09-2012, 23:11


weet eerlijk gezegt niet wat ik moet zeggen....
ergens heb jij wel gelijk maar aub er zijn echt genoeg goeie mannen hmdl het huwelijk is zeker geen sprookje zolang je blijft denken dat je een prinses bent zul je het nooit reden

21-09-2012, 23:24
En bedankt .

21-09-2012, 23:46

Citaat door _Hidaya:
En bedankt .


watt??

21-09-2012, 23:49
You go girl!

21-09-2012, 23:51

Citaat door nadinezayed:
weet eerlijk gezegt niet wat ik moet zeggen....
ergens heb jij wel gelijk maar aub er zijn echt genoeg goeie mannen hmdl het huwelijk is zeker geen sprookje zolang je blijft denken dat je een prinses bent zul je het nooit reden
dat weet ik vrijwel zeker, goede mannen bestaan absoluut.....maar voor meiden die denken dat het leven zo makkelijk is en het huwelijk bij het tekenen automatisch gaat....

xx

21-09-2012, 23:53

Citaat door supersoesje:
dat weet ik vrijwel zeker, goede mannen bestaan absoluut.....maar voor meiden die denken dat het leven zo makkelijk is en het huwelijk bij het tekenen automatisch gaat....

xx
zo is dat vond het wel nodig om bij te vertellen

22-09-2012, 00:01
..weet je wat het ook is, als je als ongetrouwde vrouw zulke verhalen leest en zelf al een nare ervaring hebt gehad ga je bijna denken dat het nooit meer goedkomt ( oke bij mij spookt deze gedachte wel eens...)
Maar die goede mannen zijn er wel , maar wees waakzaam.....

22-09-2012, 19:45
merci lieve meiden....

22-09-2012, 19:58


en hoe is het jou vergaan?

22-09-2012, 20:11

Citaat door BoraSita:
en hoe is het jou vergaan?
well still alive, hamdulah en verloving verbroken ...

22-09-2012, 20:17
je hebt gelijk!

Pagina's : [1] 2