Bekijk volle/desktop versie : Nieuws "gemaakt" door media en politici



20-09-2012, 20:17
Gouda: een probleem van tien miljoen. VPRO, VARA, HUMAN uitzending 19 september 2012. De overval op een buschauffeur in Gouda leidt tot 197 krantenberichten over het buurtje Oosterwei en de ‘Marokkaanse reljeugd’ die er de boel onveilig maakt. Een hype van formaat. Volgens Haagse politici staat het land in brand. Geert Wilders wil het leger uit Uruzgan terughalen om de orde te herstellen in wat volgens De Telegraaf een ‘Vrijstaat voor tuig’ is. Hoe de werkelijkheid het loodje legt door de scoringsdrift van media en politiek in een op hol geslagen komkommerland.

http://www.pietervandenberg.net/documentaireskijken/?p=10278

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1289954

20-09-2012, 20:24


Ik heb het gezien. En zo zie je maar hoe de gevestigde media de feiten regelmatig verdraaien en het opblazen van de werkelijkheid. De Telegraaf is zo'n krant die ik echt niet meer serieus neem, aangezien ze heulen met de macht.

20-09-2012, 20:51

Citaat door Tsiehta:
Ik heb het gezien. En zo zie je maar hoe de gevestigde media de feiten regelmatig verdraaien en het opblazen van de werkelijkheid. De Telegraaf is zo'n krant die ik echt niet meer serieus neem, aangezien ze heulen met de macht.
en die burgemeester dan , die gewoon zegt dat er niks aan de hand was maaaaar het beeld was er toch al dus dacht ie dat er maar gewoon gebruik van kon maken

20-09-2012, 20:56

Citaat door bruidske:
en die burgemeester dan , die gewoon zegt dat er niks aan de hand was maaaaar het beeld was er toch al dus dacht ie dat er maar gewoon gebruik van kon maken
Dan heb je niet goed opgelet, want het kwam duidelijk naar voren dat die burgermeester niets moest hebben van al die aantijgingen. Sterker nog: hij deed er alles aan om dat negatieve beeld weer recht te trekken. Dus beetje meer respect voor deze man graag.

20-09-2012, 21:08



Citaat door Tsiehta:
Dan heb je niet goed opgelet, want het kwam duidelijk naar voren dat die burgermeester niets moest hebben van al die aantijgingen. Sterker nog: hij deed er alles aan om dat negatieve beeld weer recht te trekken. Dus beetje meer respect voor deze man graag.
volgens mij heb jij niet goed opgelet. hij verteld idd dat er niks aan de hand was etc . maaaaar omdat het beeld toch al was onstaan dat er oorlog was in oosterwei heeft ie besloten om dat beeld te gebruiken omdat gouda geld nodig had . daarvoor was de heer Ton Planken ook ingehuurd ( om een plan te maken ) . en daarom vroeg de intervieuwder ook aan de burgemeester "" heb je geen bedank briefje naar de telegraaf gestuurd omdat die voor de slechte naam in oosterwei hebben gezorgd

20-09-2012, 22:09
ik merkte dat van de week nog tijdens de berichtgeving over romney zn toespraak aan zn geldschieters.

die kk joden hier hadden het alleen over dat ie de democratische kiezers wegzette als schooiers, zijn teksten over de palestijnen kraaide geen haan naar

20-09-2012, 22:42

Citaat door bruidske:
volgens mij heb jij niet goed opgelet. hij verteld idd dat er niks aan de hand was etc . maaaaar omdat het beeld toch al was onstaan dat er oorlog was in oosterwei heeft ie besloten om dat beeld te gebruiken omdat gouda geld nodig had . daarvoor was de heer Ton Planken ook ingehuurd ( om een plan te maken ) . en daarom vroeg de intervieuwder ook aan de burgemeester "" heb je geen bedank briefje naar de telegraaf gestuurd omdat die voor de slechte naam in oosterwei hebben gezorgd
Jouw interpretatie is gewoon verkeerd. Je moet die man niet zo afbranden.

20-09-2012, 23:19

Citaat door Tsiehta:
Jouw interpretatie is gewoon verkeerd. Je moet die man niet zo afbranden.
interpretatie ? het is geen interpretatie . wil je zeggen dat het niet klopt dat de burgemeester de situatie misbruikte om geld te krijgen ?
dat zegt ie toch zelf met zn eigen mond. zowel hij als zn adviseur Ton Planken zeggen dat . Ton planken heeft ook duidelijk gezegd dat de burgemeester dat niet had moeten doen . kijk het programma nog een keer . misschien is het je ontgaan of zo . maar dat word letterlijk verteld . je ziet zowel de burgemeester als zijn adviseur in de tribune zitten ( volgens mij was wilders toen aan het word ) . dat gesprek was bedoeld om 10 miljoen te vragen om de problemen op te kunnen lossen .