Bekijk volle/desktop versie : hisbiallah wa ni3ma alwakiel....!



17-12-2004, 18:38
salaam allemaal....eergister had ik een droom....heel raar...der was iets..en ik riep vanuit het balkon..hisbiallah wa ni3ma alwakiell.......die zin kwam een paar dagen geleden opeens in n hoofd..en laatst hoorde ik m op tv....mn moeder zei dat je die 7 keer per dag moet zeggen....ik wil graag weten wat het betekent...en vnwaar het komt...welke aya...

17-12-2004, 18:39


een vraagje: wat betekent Hisbiallah wa ni3ma al wakiel?

17-12-2004, 18:44

Citaat door alpha_girl:
een vraagje: wat betekent Hisbiallah wa ni3ma al wakiel?
dat is wat ik ook wilde weten

17-12-2004, 18:45

Citaat door thalia20:
dat is wat ik ook wilde weten
Haha Gair Insha Allah..

weet iemand anders wat het betekent??

17-12-2004, 18:48



Citaat door alpha_girl:
Haha Gair Insha Allah..

weet iemand anders wat het betekent??
chokran..gair...

ik hoop het wel

17-12-2004, 18:55
Het is (enkelvoud) ''Hasbiya Allahou wa Ni3ma Alwakiel'' of (meervoud) ''Hasbouna Allahou wa Ni3ma Alwakiel.'' Het betekent: ''Allah is mij/ons voldoende en de Beste in Wie je je vertrouwen kan leggen.

17-12-2004, 18:56
BarakaAllahoe fiek.

17-12-2004, 19:02
chokran...wil ook weten vanwaar t komt....en wat is ni3ma alwakiel....kun je het mischien in stappen uitleggen..barka allaho fiek

17-12-2004, 19:24

Citaat door thalia20:
chokran...wil ook weten vanwaar t komt....en wat is ni3ma alwakiel....kun je het mischien in stappen uitleggen..barka allaho fiek
Hasbiya Allahou = Allah is mij voldoende
wa Ni3ma Alwakiel = en de Beste in Wie je je vertrouwen kan leggen

Het is een uitspraak van de sahaba tijdens de zware slagvelden vroeger.

Ook Ibrahiem (alayhie salaam) heeft het gezegd terwijl hij in het vuur werd geworpen.

Het is een soort uiting -die moet samengaan met de werkelijke aanwezigheid- van het vertrouwen dat je op Allah stelt.

17-12-2004, 20:35

Citaat door Khaled2000:
Hasbiya Allahou = Allah is mij voldoende
wa Ni3ma Alwakiel = en de Beste in Wie je je vertrouwen kan leggen

Het is een uitspraak van de sahaba tijdens de zware slagvelden vroeger.

Ook Ibrahiem (alayhie salaam) heeft het gezegd terwijl hij in het vuur werd geworpen.

Het is een soort uiting -die moet samengaan met de werkelijke aanwezigheid- van het vertrouwen dat je op Allah stelt.
aaah hartsikke bedankt broeder..baraka allaho fiek!

17-12-2004, 20:55

Citaat door lalla_malika_20:
Salaam zuster,
Het is een kleine doe3a.
Die je kunt opzeggen als je een probleem hebt.

wa salaam
dankjwel zuster....tjah...echt toevallig ik zit in zoveel problemen....zo lang lijd ik...en ik vraag me cht af hoe het opeens in mn hoofd kwam...macha allah...

17-12-2004, 20:57
en...die zin is zo byzonder vind ik..ik zeg het zo vaak...echt hij is kort...maar heel krachtig..er zit veel inhoud in...echt mooi....