Bekijk volle/desktop versie : vrouwelijke schoonmaak

Pagina's : 1 2 3 [4]

27-10-2014, 16:38

Citaat door OUIDAD1:
wat een grappig onderwerp,

Ik ben zelf een enorme hygienefreak...dus mijn huis is gelukkig altijd schoon.Dit in mijn schema

dagelijks globaal schoonmaken, vloer dweile(niet met liters water, ik heb namelijk laminaat) en dan niet alle hoeken en onder de bank, maar gewoon op de lege oppervlakken. Ook lucht ik dagelijks mijn bed( als ik wegga s'ochtend laat ik de ventilatie open in de slaapkamer en sla ik mijun dekbed open. s'avonds als ik thuis kom om 18:00 is mijn slaapkamer verlost van de slaapgeur. Ook de keuken krijgt elke dag een goede beurt. Ik heb een inbouwkeuken, dan ga je vanzelf alles menemen in de schoonmaak. De gasplaat maak ik dagelijk schoon met speciaal middel voor roestvrijstaal hetzelde geldt voor de combimagnetron. Daarnaast gebruik ik mijn vaatwasser niet zo vaak(alleen als er visite is) dus de afwas doe ik dagelijk natuurlijk(voor sommigen is dit trouwens niet zo natuurlijk) en ik probeer ook altijd de afwas terug te zetten in de kasten...maar lukt niet altijd. verder maak ik dagelijks mijn gootsteen schoon met Jif anders gaat het zo stinken en komen er van die gele vlekken in het putje...jeg bah....

Kijk mijn man en ik werken fulltime, dus we zijn door de weeks alleen s' avonds thuis, je begrijpt dat het regelmatig voorkomt dat het huis nog redelijk schoon is en in zulke gevallen dweil ik dan niet en als ik natuurlijk de combi niet gebruik dan hoef ik hem ook niet te schonen.

En het weekend is grote schoomaak. Ik haal eerst de bankstel, salon- en eettafel van hun plaats. Ik stofzuig eerst alles en dan ga ik aan het dweilen. Zo doe ik dus ook met rest van huis(slaapkamer, dus ook ONDER het bed) .De wc en badkamer dweil ik elke weekend en de gootsteen,wc-pot en bad krijgen ook een beur. Maar elke 4 weken krijgen ze een grote beurt. Dus alle tegels tot aan de plafond boenen en sproeien met water en vervolgens met trekker voor tegels water eraf halen en met doek eroverheen....je begrijp dat ik hier niet elk weekend de tijd voor heb...en met zn 2en maak je toch niet zoveel vies.

De keuken krijgt dezelfde beurt als doordeweek, alleen de koelkast inspecteer ik wel indien het vies is....dan krijgt het ook een beurt. Tijdens dit allemaal draai ik een wasje(nooit gemend,zwart en wit gescheiden) en na alle dweilwerk stof ik met een glassexdoekje de glazen assecoires af. En aan het eind ga ik de restjes strijkwerk doen.

zoooooooooo dat ik mijn schoonmaakroutine. Het klinkt heel veel, maar als je het dagelijks net als ik bijhoudt dan, heb je in het weekend niet zoveel werk. En ik moet erbij zeggen dat ik ook we een hygiensche man heb, die ook zijn handjes gebruikt en mij helpt in het huishouden.

Zooooooooo...ik heb het wel uitgebreid vertelt...maar ja nu weet je ook wel hoe ik schoonmaak...O ja wat ik nog wil zeggen; Ik heb een blauwe doekje voor de badkamer en toilet, een geel doekje voor de keuken en glassexdoekjes voor de salontafel en spiegel en een "speciaal voor hout-doekje"voor mijn koloniale eettafel en natuurlijk een gele dweil voor de vloer.....dus dat alles-in-een-doekje bestaat bij mij niet...

nou dat was mijn schoonmaakschema..............ben beniuwd naar die van jullie
Oh bijna het zelfde

27-10-2014, 17:09

Citaat door lieverdjuh93:
Sinds 2003 :
ik lees oude reacties van mezelf terug.. dat is pas schrikken

Pagina's : 1 2 3 [4]