Bekijk volle/desktop versie : Protest tegen anti-islamfilm in Amsterdam rustig verlopen



17-09-2012, 10:47
De demonstratie in Amsterdam is zonder problemen verlopen.





Het protest van moslims tegen de omstreden anti-islamfilm bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam verliep zondag zonder problemen. Op en rond het Museumplein hebben zich zo'n dertig betogers verzameld, laat een politiewoordvoerder weten.De politie is uit voorzorg met extra agenten aanwezig om de situatie in de gaten te houden. Ingrijpen is naar verwachting niet nodig, ondanks dat de moslimorganisatie Shariah4Belgium zondag oproept om massaal te gaan protesteren bij het consulaat.

De betoging is het tweede protest in Nederland tegen de film Innocence of Muslims. Vrijdag werd ook gedemonstreerd voor de deur van het consulaat, dat toen uit voorzorg eerder dicht ging. De betoging verliep toen ook zonder problemen. De anti-islamfilm is het werk van een in Californië wonende koptische christen met een schimmige reputatie. De profeet Mohammed wordt in de film neergezet als een gestoorde oplichter en rokkenjager.


Dat leidde in verschillende landen tot protesten en geweld. In Antwerpen werden zaterdagavond nog zo'n 230 jongeren opgepakt nadat een demonstratie uit de hand liep. Volgens verschillende Belgische media was daar mogelijk ook Shariah4Belgium bij betrokken.

17-09-2012, 10:53


Wilders baalt enorm. Wat had hij gehoopt dat die protesten uit de hand zouden lopen...

17-09-2012, 14:44
marokannen zijn dom van hier tot tokyo,,hoe kan je gaan roeppen en schreuwen op straat in nederland of in belgie,terwijl dat een probleem in amereka onstaat,en ik zeg tegen die gasten wil je demostreren,dan moet je naar amerika vriend, en niet hier!!! ik snap het niet
ALS HET REGENT IN AMERIKAMOET IK EEN REGENJAS IN AMSTERDAM DRAGEN!!! marokkannen zijn vreemd gasten walah!!! en ze houden van vechten vernielen ect!!!!!


17-09-2012, 14:46
Komt dat wij Tofik Dibi hebben "rustig jongens gedraag je rustig jongens anders BaM"

17-09-2012, 14:49



Citaat door moris:
marokannen zijn dom van hier tot tokyo,,hoe kan je gaan roeppen en schreuwen op straat in nederland of in belgie,terwijl dat een probleem in amereka onstaat,en ik zeg tegen die gasten wil je demostreren,dan moet je naar amerika vriend, en niet hier!!! ik snap het niet
ALS HET REGENT IN AMERIKAMOET IK EEN REGENJAS IN AMSTERDAM DRAGEN!!! marokkannen zijn vreemd gasten walah!!! en ze houden van vechten vernielen ect!!!!!

Wat jij vind is niet belangrijk, de moslims bepalen zelf wel hoe ze reageren op de haatzaaiers.

17-09-2012, 14:52

Citaat door Morrokito:
Wilders baalt enorm. Wat had hij gehoopt dat die protesten uit de hand zouden lopen...
Het is niet de Islam..het zijn de uitwassen van de Islam..het is niet de haarverf..het is het uitwassen van de haarverf..

17-09-2012, 22:14
Naar amerika toe gaan? haha, het feit dat ze demonstreren laat zien dat ze het hun ook heeft geraakt. en nee ze zijn niet zo extreem vernielen etc. Maar ze hoeven niet en daar zouden ze niks mee opschieten. En mochten ze niet gedomstreerd hadden, dan liet het zien dat het hun ook niet zoveel kan schelen. Mischien omdat ze die maker doorhebben en weten wat zijn bedoeling is...

ingewikkeld allemaal, draai gewoon wat bob marley waar is die one love


17-09-2012, 23:58
Zomaar deze heisa veroorzaakt, dankzij deze heisa is deze clip miljoenen keer bekeken. Dankjewel Arabs -_-


25-09-2012, 14:28
Arabs? Noord Afrkanen zijn berbers, arabieren komen uit het Midden Oosten.