Bekijk volle/desktop versie : Gratis CITO-training!



15-09-2012, 22:47
Marokkaans-Nederlandse leerlingen doen het op de basisschool helaas significant slechter dan andere groepen leerlingen. Dit uit zich o.a. in een oververtegenwoordiging van Marokkaans-Nederlandse leerlingen op het VMBO (maar vervolgens ook in een hoog aantal "stapelaars" dat via het VMBO doorstroomt naar de HAVO). MDLI heeft het unieke project Opvoeding&Onderwijs (O&O) ontwikkeld waarmee Marokkaans-Nederlandse groep-8 leerlingen en hun ouders ondersteund worden bij de overgang naar het voortgezet onderwijs. In de afgelopen 4 jaar heeft MDLI ruim 1000 leerlingen en hun ouders, uit Amsterdam, Rotterdam en Utrecht begeleid binnen O&O:[/FONT]

CITO-prep: tijdens de kerstvakantie worden groep 8-leerlingen van Marokkaanse afkomst intensief getraind in de lesstof/opgaven en wordt er tevens gewerkt aan het vergroten van het zelfvertrouwen.
VO-keuze: ouders en leerlingen worden begeleid en geadviseerd bij het maken van een weloverwogen keuze voor het voortgezet onderwijs
Overgangsbegeleiding: ouders en leerlingen worden voorbereid op de transitie van het basisonderwijs naar het voortgezet onderwijs en de veranderingen die dat met zich meebrengt
[FONT=Arial]De uitvoering van het project is in handen van professionele Marokkaans-Nederlandse academici en HBO-ers die tegelijkertijd als rolmodellen fungeren. In het schooljaar 2012-2013 zal MDLI het project O&O verder laten groeien naar meer scholen, meer leerlingen en meer steden, te weten in

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
Den Haag
Meer info: http://www.mdli.nl/cito_training.php



Geef je broertje/zusje/neefje/nichtje/dochter/zoon/buurjongen/buurmeisje snel op. Vol is vol!

16-09-2012, 11:33


Uppp, wat een goed initiatief!!!

16-09-2012, 11:43
So jammerr... wij wonen in Nijmegen.
Dat is helaas te ver

16-09-2012, 11:51
Kun je mij vertellen waar dit ligt in rotterdam waar de kinderen heen moeten.
Ik wil graag het adres weten als dat kan.

Mijn zusje heeft dit jaar cito

16-09-2012, 12:20


Is dit alleen voor groep 8ters??Want ook in groep 7 doen ze een pre cito toets en dan zou dit wel fijn zijn als ze van te voren kunnen oefenen.

16-09-2012, 13:46

Citaat door goedfout:
So jammerr... wij wonen in Nijmegen.
Dat is helaas te ver


Erg jammer!


Citaat door moemiena:
Kun je mij vertellen waar dit ligt in rotterdam waar de kinderen heen moeten.
Ik wil graag het adres weten als dat kan.

Mijn zusje heeft dit jaar cito


Er is momenteel nog geen definitief adres bekend. Je kunt je zusje het beste opgeven en mocht het uiteindelijk toch niet mogelijk, kun je altijd afmelden.


Citaat door marianna:
Is dit alleen voor groep 8ters??Want ook in groep 7 doen ze een pre cito toets en dan zou dit wel fijn zijn als ze van te voren kunnen oefenen.
Momenteel is het nog alleen voor kinderen uit groep 8. We weten dat ze in groep 7 de Entreetoets krijgen en we zijn er dan ook mee bezig om eventueel in groep 7 al met iets te beginnen. Houd de website in de gaten voor meer informatie.